Skip to main content

Mustang 1970

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
9 år 9 måneder siden #1 af
Mustang 1970 blev oprettet af
Så er min gamle Boss landet. Den står fuldstændig original - knap 40.000 miles. Den skal selvfølgelig holdes 100 % som den er! med et par mindre udbedringer.
Jeg glæder mig til sæson 2015


Henrik

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 9 måneder siden #2 af 149
Besvaret af 149 på emne Mustang 1970
Tillykke med den :cheer:
Det er en fin årgang :biggrin: :biggrin:

CAVE ADSUM

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
9 år 9 måneder siden #3 af
Besvaret af på emne Mustang 1970
Tak.

Ja, det må du vel godt. Indtil videre har jeg sluppet ca. 275 - landet cost.

Tror kun jeg skal bruge 25-30 plus plader før foråret.

Henrik

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
9 år 9 måneder siden #4 af
Besvaret af på emne Mustang 1970
Et billede mere
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 9 måneder siden #5 af 1731
Besvaret af 1731 på emne Mustang 1970
Hej Henrik

Det er en lækker vogn du har fået dig der.
Har du så en masser historie om bilen? hvor er den solgt - ejere - osv

Rene

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 9 måneder siden #6 af
Besvaret af på emne Mustang 1970
Åh den er fed, du bliver sku nød til at holde et garage traf først i det nye år ( efter den 20 Januar)
Ses
Simon

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
9 år 9 måneder siden #7 af
Besvaret af på emne Mustang 1970
Hej René
Jeg har masser af historie, som jeg skal have skrevet sammen til vinter.
Bilen er produceret i 1969 og kørte til 1973 i Texas, hvor den simpelthen bliv stillet væk. Først udenfor (synd) de første fire år - derefter kom den ind i en lade.
For et par år siden blev den handlet ind som et barn find på en Boss 429 - jep the holy grale.
Dermed enten den hos Rusty. Rusty ville renovere motoren - hvilken han gjorde - og sætte den til side som en unik, low milage, low spec original bil. Men han har allerede en Boss 302 i forvejen, så....
Tom som arbejder hos den støste Ford dealer i Houston - Tom har i øvrigt også en Boss 302 - havde fra Jan i Sverige erfaret, at en af Jans "venner" var på udkig efter en Boss 302. Jan har selvfølgelig også allerede sikret sig selv en Boss 302, så Rustys Boss var "fri" til mig, hvis vi kunne blive enige om alting.
Kontakten til Jan bliv i øvrigt knyttet via. vores egen klubs Anders - som vistnok ikke selv har en Boss 302, ihvertfald ikke den oprindelige.
Så startede rejsen sammen Rusty om pris, nye dæk, nyt batteri, nye måttet, ny himmel, nyt Dashboard, nye lister og lidt andre småting, som er noget billigere i USA end herhjemme.
Jeg sendte ham tillidsfuldt et depositum på 15.000 $ - og i fredag landede bilen hos min ven og Porschedealer i Sønderjylland.

Henrik

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
9 år 9 måneder siden - 9 år 9 måneder siden #8 af
Besvaret af på emne Mustang 1970
Simon,
Når den er sæson 2015 klar, må vi ud og trille en tur.
Ses, Henrik
Sidste redigering: 9 år 9 måneder siden ved .

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 9 måneder siden #9 af 611
Besvaret af 611 på emne Mustang 1970
Fedt ! Boss 302 er toppen af poppen (y) Stort tillykke med den !

Har endnu ikke hørt om en 69´ Boss 302 i Danmark? men det er fint for så er det min næste drøm at hente den første :D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
9 år 9 måneder siden #10 af
Besvaret af på emne Mustang 1970

611 skrev: Fedt ! Boss 302 er toppen af poppen (y) Stort tillykke med den !

Har endnu ikke hørt om en 69´ Boss 302 i Danmark? men det er fint for så er det min næste drøm at hente den første :D


Min er nu en 70'er - den som vandt Trans Am :lol:
Mener der er to mere i DK - begge 70'ere

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
9 år 9 måneder siden #11 af
Besvaret af på emne Mustang 1970

611 skrev: Fedt ! Boss 302 er toppen af poppen (y) Stort tillykke med den !

Har endnu ikke hørt om en 69´ Boss 302 i Danmark? men det er fint for så er det min næste drøm at hente den første :D


I øvrigt har "netværket" en 69'er Boss 429'er, som vil kunne købes. Noget?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 9 måneder siden #12 af 749
Besvaret af 749 på emne Mustang 1970
Stort TILLYKKE med den fine BOSS !!!! Vidunderlig patina !

Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 9 måneder siden #13 af 611
Besvaret af 611 på emne Mustang 1970
Jo det rigtig, der i hvert fald mindst 2 andre 302 i DK, men alle 70'ere...

Boss 429 - så skal der vist spares på hyren.. Jeg syntes også bedst om 302 - de var smukke, enkle og bedre køreegenskaber - den ultimative Mustang ;)

Glæder mig til at se din på de danske veje !

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
9 år 9 måneder siden - 9 år 9 måneder siden #14 af
Besvaret af på emne Mustang 1970

611 skrev: Jo det rigtig, der i hvert fald mindst 2 andre 302 i DK, men alle 70'ere...

Boss 429 - så skal der vist spares på hyren.. Jeg syntes også bedst om 302 - de var smukke, enkle og bedre køreegenskaber - den ultimative Mustang ;)

Glæder mig til at se din på de danske veje !


Jeg er faktisk helt enig med dig. 429'eren er en ombygget 428'er Turbo Jet - udelukkende bygget af homogeniseringsmæssige årsager.
Sidste redigering: 9 år 9 måneder siden ved .

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 9 måneder siden #15 af
Besvaret af på emne Mustang 1970
Super flot bil! Den er jo et virkeligt klenodie :) (y)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 9 måneder siden #16 af 320
Besvaret af 320 på emne Mustang 1970
Super fin bil, med en flot patina, som ikke kan genskabes!!!

Tillykke og glæder mig til at se den på vejen i 2015!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 9 måneder siden #17 af
Besvaret af på emne Mustang 1970
Glæder mig til at se den ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 9 måneder siden #18 af 1869
Besvaret af 1869 på emne Mustang 1970
Jeg sendte ham tillidsfuldt et depositum på 15.000 $ - og i fredag landede bilen hos min ven og Porschedealer i Sønderjylland.

Henrik

Jamen dog.. :cheer: ..hvis jeg ser rigtigt står den nede ved Palle.. :biggrin: ..

There is no substitute for rear wheel drive..Period

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 9 måneder siden #19 af
Besvaret af på emne Mustang 1970
Tillykke Henrik :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 9 måneder siden #20 af 486
Besvaret af 486 på emne Mustang 1970
stort tillykke... fed julegave til sig selv

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
9 år 9 måneder siden #21 af
Besvaret af på emne Mustang 1970

1869 skrev: Jeg sendte ham tillidsfuldt et depositum på 15.000 $ - og i fredag landede bilen hos min ven og Porschedealer i Sønderjylland.

Henrik

Jamen dog.. :cheer: ..hvis jeg ser rigtigt står den nede ved Palle.. :biggrin: ..


det er korrekt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 9 måneder siden #22 af 2074
Besvaret af 2074 på emne Mustang 1970
Tillykke med den fine bil.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
9 år 9 måneder siden #23 af
Besvaret af på emne Mustang 1970
Tak til jer alle.

Bilen har en bule på højre bagskærm - og jeg ved simpelthen ikke, om jeg bare bør lade den være? Jeg hælder mest til at lave den, men kun en begrænset reparation - ikke male hele skærmen etc.

Vil gerne have, Bossen står så original som overhovedet muligt - jeg synes, det er lidt det, som gør den særlig. Men det er der sikkert mange meninger om :)

Bare lige: hvor blev jeg dog glad, da jeg så/fik bilen - sådan en helt ærlig original bil er noget helt særlig. Sådan en har jeg aldrig haft før - kun restaurerede gamle biler.

Henrik

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 9 måneder siden #24 af 611
Besvaret af 611 på emne Mustang 1970
Det er lækkert !
Farven er Calypso Coral, ikk ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 9 måneder siden #25 af
Besvaret af på emne Mustang 1970
Muligvis bulen kan suges ud, prøv at kontakte en prof.

2829 skrev: Tak til jer alle.

Bilen har en bule på højre bagskærm - og jeg ved simpelthen ikke, om jeg bare bør lade den være? Jeg hælder mest til at lave den, men kun en begrænset reparation - ikke male hele skærmen etc.

Vil gerne have, Bossen står så original som overhovedet muligt - jeg synes, det er lidt det, som gør den særlig. Men det er der sikkert mange meninger om :)

Bare lige: hvor blev jeg dog glad, da jeg så/fik bilen - sådan en helt ærlig original bil er noget helt særlig. Sådan en har jeg aldrig haft før - kun restaurerede gamle biler.

Henrik

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
9 år 9 måneder siden #26 af
Besvaret af på emne Mustang 1970

611 skrev: Det er lækkert !
Farven er Calypso Coral, ikk ?


Jo, den er

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 9 måneder siden #27 af 1861
Besvaret af 1861 på emne Mustang 1970

2829 skrev:
Vil gerne have, Bossen står så original som overhovedet muligt - jeg synes, det er lidt det, som gør den særlig. Men det er der sikkert mange meninger om :)


Ja, enig i at den skal holdes original - det er bare fedest/flottest.
I en anden sammenhæng er bilen nok mere værd som original "når du skal sælge den igen" :S

Hej fra Claus

Armen i karmen !

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 9 måneder siden #28 af 499
Besvaret af 499 på emne Mustang 1970
Tillykke med den.

Jeg håber du for brugt din og den ikke bare kommer til at stå et sted.
Jeg ville lige klappe hesten og se tiden an, med de ting som du gerne vil have lavet. Man er altid klogere efter en sæson, og som du vil holde bilen handler det i mine øjne om at nøjes med det den er, hvilket sikkert er helt fint (ellers havde du ikke købt den).
Sådan en bil som du har købt der er jo ikke din bil, du har bare lånt den i en periode indtil en anden overtager den. Det kræver en helt særlig måde at tænke på bilen på, laver du den bule vil du aldrig kunne få den til at have samme bule igen. Istedet skulle du måske prøve at finde ud af hvordan bulen kom i bilen, altså hele bilens historie. Det eneste man må lave på sådan en bil er sliddele, altså holde bilen kørende med alt hvad det kræver, og bilen kører fint med den bule som jeg forstår det.
Så husk at nyde bilen og lad være med at lave noget på den som sådan, lige nu har du ansvaret for at bilen kommer videre til den næste ejer mere eller mindre som den står nu. Ellers skal du lave en total renovering af bilen så den står som ny igen, det er de 2 muligheder du har i mine øjne, for har du købt bilen bare for at prøve en hurtig Mustang så har du altså købt den forkerte bil, der er altid en bil der er hurtigere end din, sådan er det bare.

Håber du forstår det jeg skriver på den rigtige måde og der er intet ondt ment. Men der er bare en grund til at vi ikke alle har en bil magen til din og det har ikke noget med pengene at gøre, der kører biler rundt her i landet som har kostet det dobbelte at lave.
Personligt er jeg ikke til helt org biler som da de forlod fabrikken, for jeg ved at med små indgreb kommer bilen til at køre langt bedre og det er jeg til.
Men jeg tager hatten af for en som har en bil som din og holder den som den er, og kun putter Ford dele i bilen for at holde den kørende, det koster blod, sved, tårer, tid og ikke mindst penge. Held og lykke med den.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
9 år 9 måneder siden #29 af
Besvaret af på emne Mustang 1970

499 skrev: Tillykke med den.

Jeg håber du for brugt din og den ikke bare kommer til at stå et sted.
Jeg ville lige klappe hesten og se tiden an, med de ting som du gerne vil have lavet. Man er altid klogere efter en sæson, og som du vil holde bilen handler det i mine øjne om at nøjes med det den er, hvilket sikkert er helt fint (ellers havde du ikke købt den).
Sådan en bil som du har købt der er jo ikke din bil, du har bare lånt den i en periode indtil en anden overtager den. Det kræver en helt særlig måde at tænke på bilen på, laver du den bule vil du aldrig kunne få den til at have samme bule igen. Istedet skulle du måske prøve at finde ud af hvordan bulen kom i bilen, altså hele bilens historie. Det eneste man må lave på sådan en bil er sliddele, altså holde bilen kørende med alt hvad det kræver, og bilen kører fint med den bule som jeg forstår det.
Så husk at nyde bilen og lad være med at lave noget på den som sådan, lige nu har du ansvaret for at bilen kommer videre til den næste ejer mere eller mindre som den står nu. Ellers skal du lave en total renovering af bilen så den står som ny igen, det er de 2 muligheder du har i mine øjne, for har du købt bilen bare for at prøve en hurtig Mustang så har du altså købt den forkerte bil, der er altid en bil der er hurtigere end din, sådan er det bare.

Håber du forstår det jeg skriver på den rigtige måde og der er intet ondt ment. Men der er bare en grund til at vi ikke alle har en bil magen til din og det har ikke noget med pengene at gøre, der kører biler rundt her i landet som har kostet det dobbelte at lave.
Personligt er jeg ikke til helt org biler som da de forlod fabrikken, for jeg ved at med små indgreb kommer bilen til at køre langt bedre og det er jeg til.
Men jeg tager hatten af for en som har en bil som din og holder den som den er, og kun putter Ford dele i bilen for at holde den kørende, det koster blod, sved, tårer, tid og ikke mindst penge. Held og lykke med den.


Helt så filosofisk havde jeg nu ikke tænkt - og jeg kommer heller ikke til det. Jeg overvejer såmænd bare, om jeg skal få repareret en ridse eller ej :pinch:

Henrik
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
9 år 9 måneder siden #30 af
Besvaret af på emne Mustang 1970
Ridsen/bulen han ses her
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum