Skip to main content

hey er belt ny :-) motor olie og gearkasse olie

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #1 af
hej alle , jeg har købt en mustang fra 66 347 stoke med ca 370 hk den er blevet ombygget og har nu kun gået 14,000 km hvilken motor olie og gearkasse olie vil i forslå ved den har kørt på duckhams 20w50 men ikke til at få fat i :-( ved ikke hvad den har kørt på med gearkassen, et problem mere er når den er kold lamer den i servoen til begge sider :-( håber en kan hjælpe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 6 måneder siden - 9 år 6 måneder siden #2 af Michael Fuglefrø
Hej Ruben

Har fundet dette

www.cvp-webshop.dk/oil-car-care/duckhams-motorolie-20w-50.html

Vi bruger selv castrol vantage Oil 20/50 på vores musser.

Hilsen
Os
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved Michael Fuglefrø.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #3 af
Jeg har altid brugt den her Castrol 20/50W, www.oliebiksen.dk/shop/castrol-classic-20w-231p.html

Men skriv motorolie i søgefeltet her på siden, og der kommer en del frem om emnet, men husk det er næsten en religion.

Har du ellers spørgsmål er du velkommen til at ringe.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #4 af
Hej,

Har din motor rulleknast eller gammeldags flat tappet knast?

Hvis din motor ikke har rulleknast, så skal du overveje en olie med ekstra zink indhold fx fra Vantage eller en lille flaske ZDDP der hældes i olien. Med rulleknast er der ingen krav til zink.

Oprindeligt designede Ford Windsor V8 motoren til at køre med en 10W30 olie, altså en lidt tyndere olie end en 20W50.

Med tanke på hvor frisk din motor er, så ville jeg prøve om den kunne køre på en 10W40 olie i god kvalitet = ikke fra Bilka. Om det så er Castrol, Shell eller Vantage må du selv afgøre .... det er et religionsspørgsmål. Hvis den så bruger af olien, så skal den have en 20W50 næste gang.


I forhold til gearolien så skal du først vide hvilken type gearkasse bilen har - er det en standard C4, en AOD eller noget andet. Er den renoveret med moderne pakninger, så den kan bruge moderne olier eller skal den stadig bruge noget olie der overholder de gamle specifikationer. Når du ved det, så ville jeg skifte olien i gearkassen, så du ved hvilken olie der er på. Det anbefales normalt ikke at blande forskellige gearolier sammen.

Mvh
Bernd

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #5 af
den er en AOD , super hurtigt svar man for herinde super folkens at i hjælper så hurtigt, gearolien bliver aftappet inden nyt kommer på så jeg ved hvad der er i den :-) den ryger kun lidt ved kold start men efter 2 min ingen røg eller noget ved der er duckhams 20w50 på den nu

mvh Ruben

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden - 9 år 6 måneder siden #6 af
Har selv en 66'er med rulle knast. Smedestempler alutoppe osv, den er dog ikke stroket, den har aldrig kørt på andet end duckhams 20/50 og den får aldrig andet da det virker helt ok i mine øjne, havde toppene pillet af forige år da den åd en pakning efter lidt frisk kørsel, der var ingen slidmærker udover det normale, selvom det får noget gas
Mht din gearkasse kører jeg selv med en ombygget C4 hvor der alle sliddele er skiftet og kunne sikkert godt komme en anden olie på men kører stadig på en type F olie det virker og holder så hvorfor hælde noget andet på ?
Følgende er kun baseret på MINE egne erfaringer og er sikker på andre har en anden mening men det virker fint her på matriklen
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved .

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #7 af
Jeg tror også Ruber er ganske tilfreds med olien, men som jeg læser det kan han ikke lige finde det, men måske du kan være behjælpelig med oplysninger om hvor du køber / bestiller (y) (y) (y) (y) (y) (y)

1517 skrev: Har selv en 66'er med rulle knast. Smedestempler alutoppe osv, den er dog ikke stroket, den har aldrig kørt på andet end duckhams 20/50 og den får aldrig andet da det virker helt ok i mine øjne, havde toppene pillet af forige år da den åd en pakning efter lidt frisk kørsel, der var ingen slidmærker udover det normale, selvom det får noget gas
Mht din gearkasse kører jeg selv med en ombygget C4 hvor der alle sliddele er skiftet og kunne sikkert godt komme en anden olie på men kører stadig på en type F olie det virker og holder så hvorfor hælde noget andet på ?
Følgende er kun baseret på MINE egne erfaringer og er sikker på andre har en anden mening men det virker fint her på matriklen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden - 9 år 6 måneder siden #8 af
Har købt den omtalte olie på messen i Fredericia hvis hukommelsen ikke svigter mig helt hedder det 'Vantage' dem der handler med det så kan det vel spores den vej rundt de påstod at have købt restlageret af olien som de solgte ud af om der stadig er mere ved jeg desværre ikke, det link Michael og Helle henviser til er også det eneste online sted jeg kan finde det pt
Hvis alt andet mislykkedes kan han henvende sig til mig så må vi jo tage den derfra
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved .

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden - 9 år 6 måneder siden #9 af
Uden at have den store viden men have lyttet til nogle nogle der mener de har, :biggrin: er jeg blevet anbefalet at køre 20-60 på højtydende motorere. Det vil jeg umiddelbart mene en 370 hk. 349 cui med rulleknast er.

Her er lidt god info/læsestof omkring motorolie og dens viskositet.
www.hi-speed.dk/2phpBB/viewtopic.php?f=16&t=110904
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved .

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #10 af
Uden at skal spille smart eller klog mht " dem der har mange års erfaring herinde" har jeg i mit daglige job solgt Castrol olie i 20 år B) det der i mange år ( håbet ikke jeg skuffet nogen nu) har været hældt på duckhams 20w50 dunke er =. Godt gættet - CASTROL 20/50 CLASSIC . Duckhams har ikke haft en egentlig produktion i mange år. Den olie har jeg haft på min 289 med rullevipper, men bilder mig ind, at med Castrol V67S 20/50 er min motor mere rolig. (y) men skæld mig endelig ud , hvis i har andre meninger :woohoo: (y) :(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 6 måneder siden #11 af 1731
He he det er sjovt når nogen spørger til olie, der er lige så mange meninger og erfaringer som der er mustanger.

På mit tidligere motor setup kørte jeg på Castrol 10/40 tilsat ZDDP havde et fint olietryk, og motoren kørte perfekt.
På mit nuværende setup køre jeg på Total 5/50 og ingen tilsætning i olien. Stadig med fint olietryk :biggrin:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #12 af
har hældt 20/60 olie på en 600 hk vette spinder som en mis

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 6 måneder siden #13 af 2716
Jeg var også selv igennem en større olie forvirring, da jeg købte min bil og joinede klubben i 2013! :lol:

Jeg fylder 10w-40 på min motor, og det trives den rigtigt godt med :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 6 måneder siden #14 af 2537
Royal Purple XPR (y)

Once you go Purple, you never go back :biggrin:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #15 af
Lidt informativ læsestof til dem der lyster....

Motorolie 101

Mvh
Bernd

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #16 af
siger tak til alle dem der har svaret (y) :lol: må sige det er lidt af en jungel med forsætter med det jeg har på , og så for hun lige et fuldt service og en klargøring så er hun klar ses på vejene og god vind ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 6 måneder siden - 9 år 6 måneder siden #17 af 2081
Tjek denne her test …



Bilag:

Filnavn: OilTests.pdf
Filstørrelse:4,414 KB

There is no substitute for cubic inches'.
Bilag:
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved 2081.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #18 af
Det her er noget af det bedste der findes og det vipper bare Royal Purple af banen.
onlineshop.real.de/Motoroel-15W-40-5-Liter/0379265001001

Nogle gange er det på tilbud til 8,95 EUR :-)


Nå........mon ikke vi bare skal glæde os til 15/3

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #19 af
Nå........mon ikke vi bare skal glæde os til 15/3[/

Hvorfor vente til 15/3 ? Var da ude og Cruise torsdag d. 19-2 efter det havde regnet hele onsdag og meste af torsdag dejligt med helårs forsikring

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum