Skip to main content

Bremser

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #1 af
Bremser blev oprettet af
Hej
Hvor mange stempler sidder der enligt, i en original bremsecalibre fra 72 (forbremser) ?
Mv. Chr.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #2 af
Besvaret af på emne Bremser
Hej Christian, som jeg har forstået det, så havde 1968-1973 Mustanger samme type skivebremser, og det var med et stemplet kaliber.

Mvh
Bernd

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #3 af
Besvaret af på emne Bremser
Tak for svar Bernd, det var mere af interesse hvis man vil skifte fra bremsetromle til skivebremser i original udgave.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #4 af
Besvaret af på emne Bremser
Hej igen, og velbekomme

Kig engang på denne side. Jf. Diverse amerikanske Mustang fora, så skulle det være gode dele og også fornuftig pris. Det er bremserne fra SWAP 3 sættet.


SWAP 3 ford brakes

Mvh
Bernd

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden - 9 år 6 måneder siden #5 af
Besvaret af på emne Bremser
Udemærket
Hvor stor en forskel er der hvis man går fra 1 til 2 stemplet kaliber ? Ca.
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved .

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 6 måneder siden #6 af 499
Besvaret af 499 på emne Bremser
Der er ingen forskel på om der er et eller to stempler, så længe det er lavet til samme bil.
Pas nu på du ikke kommer ud i noget som du ikke kan gennemskue, eller ikke kan få til at virke 100%. Bremser er ikke bare bremser, og du kan ikke tage noget fra et sæt og sætte det sammen med dit sæt, chancen for at det hele vil arbejde perfekt sammen er lig nul.

Køb altid et komplet sæt til din bil (for og bagbremser, hovedcyl, forstræker, pedal, fordelingsblock osv), og skal den kunne synes med det er chancen størst med det sæt bilen kunne være født med. Du skal bare huske at det gør det ikke lovligt at bilen er synet med det. Det er altid en konstruktiv ændring at ændre på ens bremser, og du vil få regningen hvis det bliver opdaget også når bilen er blivet solgt.

Hvorfor ikke bare lave de bremser som bilen har og kør med det, bliver det lavet rigtigt så kan bilen også bremse. Du ser næsten aldrig en gammel Cadillac med andet end tromlebremser og bilen vejer næsten dobbelt af din Mustang og de bremser fint.
Er du ved at tune din motor til langt flere kræfter, så er det kun skivebremser som dur, men så er bilen jo også ombygget og du bør sætte det største sæt skiver på du kan finde, men husk stadig et sæt for tingene skal jo passe sammen.

God arbejdslyst.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 6 måneder siden #7 af 162
Besvaret af 162 på emne Bremser

2151 skrev: Udemærket
Hvor stor en forskel er der hvis man går fra 1 til 2 stemplet kabler ? Ca.


Det er kun 1 stemplet og 4 stemplet.
Skiller som Bernd siger i 1968, før er det 4 stemplet.
For nemhed hold dig til org. set-up.

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 6 måneder siden #8 af 2537
Besvaret af 2537 på emne Bremser

499 skrev: Køb altid et komplet sæt til din bil (for og bagbremser, hovedcyl, forstræker, pedal, fordelingsblock osv), og skal den kunne synes med det er chancen størst med det sæt bilen kunne være født med. Du skal bare huske at det gør det ikke lovligt at bilen er synet med det. Det er altid en konstruktiv ændring at ændre på ens bremser, og du vil få regningen hvis det bliver opdaget også når bilen er blivet solgt.


Hvis bilen bliver synet med konstruktive ændringer på bremserne, så er det vel ikke ulovligt..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 6 måneder siden #9 af 921
Besvaret af 921 på emne Bremser

2537 skrev:

499 skrev: Køb altid et komplet sæt til din bil (for og bagbremser, hovedcyl, forstræker, pedal, fordelingsblock osv), og skal den kunne synes med det er chancen størst med det sæt bilen kunne være født med. Du skal bare huske at det gør det ikke lovligt at bilen er synet med det. Det er altid en konstruktiv ændring at ændre på ens bremser, og du vil få regningen hvis det bliver opdaget også når bilen er blivet solgt.


Hvis bilen bliver synet med konstruktive ændringer på bremserne, så er det vel ikke ulovligt..


Det kan det sagtens være :( Hvis ikke den konstruktive ændring er anført i synspapirer er den stadig ulovlig :(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 6 måneder siden #10 af 2537
Besvaret af 2537 på emne Bremser
Jo jo, det er klart. Men altså hvis man tager den korrekt til syn og får det skrevet ind i attesten, så er det vel ingen problem.

Så er der det med veteranstatus og forsikring, men det er jo en anden snak.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 6 måneder siden #11 af 162
Besvaret af 162 på emne Bremser

2537 skrev: Jo jo, det er klart. Men altså hvis man tager den korrekt til syn og får det skrevet ind i attesten, så er det vel ingen problem.

Så er der det med veteranstatus og forsikring, men det er jo en anden snak.


Du har ret, men de bremser du sætter på skal vel også være godkendt i modsætning til fx. willwood m.m. ingen DOT godkendelse.

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #12 af
Besvaret af på emne Bremser
Hvis nu man har 2 identiske biler, dog er den ene født med tromler og den anden med skiver, vil det så være en konstruktiv ændring at "bytte det rundt"?

Umiddelbart vil jeg sige "ja", men er det også det når det nu egentligt er bygget til bilen og den har kunne købes med det fra ny? :blink:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #13 af
Besvaret af på emne Bremser
Ole, det er et meget relevant og interessant spørgsmål.

Det er afgjort et spørgsmål "vi" burde kende det RIGTIGE svar på i denne klub, men jeg tror ikke der er nogen der helt kan sige de kan dokumentere det.

Personligt har jeg samme fornemmelse som dig - med de nuværende regler må der være tale om en konstruktiv ændring, som kræver dokumentation for at blive godkendt.

Hvordan dokumenterer man, at Fords egen originale bremser virker......?!

Mvh
Bernd

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 6 måneder siden #14 af 921
Besvaret af 921 på emne Bremser

820 skrev: Hvis nu man har 2 identiske biler, dog er den ene født med tromler og den anden med skiver, vil det så være en konstruktiv ændring at "bytte det rundt"?

Umiddelbart vil jeg sige "ja", men er det også det når det nu egentligt er bygget til bilen og den har kunne købes med det fra ny? :blink:


Meget interessant spørgsmål.

Nu ligger det sådan ingen kan dokumentere hvad 65-66 Mustang var født med. Så om den havde skiver eller tromler fra fabrikken vil i de fleste tilfælde stå hen i det uvisse. Så jeg vil mene at det er ligegyldigt om det er det ene eller det andet, bare det er et originalt bremsesystem til årgangen. Dog fandtes der ikke tokredsbremser på disse årgange, så det er klar en konstruktiv ændring. Ej heller var kombination af bremseforstærker og skiver muligt. Altså er dette også en konstruktiv ændring.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 6 måneder siden #15 af 2537
Besvaret af 2537 på emne Bremser

162 skrev:

2537 skrev: Jo jo, det er klart. Men altså hvis man tager den korrekt til syn og får det skrevet ind i attesten, så er det vel ingen problem.

Så er der det med veteranstatus og forsikring, men det er jo en anden snak.


Du har ret, men de bremser du sætter på skal vel også være godkendt i modsætning til fx. willwood m.m. ingen DOT godkendelse.


Hmm ja, interessant spørgsmål også, det ved jeg faktisk ikke. Men mon ikke de skal? :blink:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #16 af
Besvaret af på emne Bremser
Jeg havde ikke regnet med at emnet ville så meget debat, super at vi kommer så meget rundt, måske et emne til FDA
Vi kunne måske få det vendt på den kommende generalforsamlingen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum