- Indlæg: 89
Prof polering og nanolakcoating
En kammerat får dette lavet top seriøst i Malmø, men ville jo være ok at få det lavet i Københavnsområdet på dansk grund.
Hilsen
Brian.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Det er imponerende arbejde. (y)
www.bilvask.nu/bilvask-polering/
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Bilens skal skummes og vaskes helt i dybden. Alle render og fuger skal være 100% rene. Her en Statoils bilvask bare slet ikke nok.
Dernest skal der bruges claybar som er en form for ler der fjerner alle de urenheder. pollen, mv. der sidder i lakken. Det er også et krævende arbejde og her man den uerfarne ødelægge lakken.
Så skal den vaskes igen og tørres.
Gummi og andet dækkes til.
Vores biler er jo malet i hånden. Der kan derfor godt være antydning til appelsinhud eller mindre flimmer nogle steder i lakken.
Hvis dette skal rettes og kan rettes, skal der nu vådslibes. Dette gøres af flere omgange og kræver knowhow og er også tidskrævende.
Alt efter hvilken slutfinish der ønskes, skal der poleres med Grov, mellem og fin polermiddel. Det tager lang tid.
Dernæst får den en forsegler/voks. Nogle gange 2 forskellige produkter.
Jeg har fuld respekt for dette arbejde og ved også at det ikke kan sammenlignes med at give bilen en håndpolering og voks. Det er en helt anden holdbarhed. (y)
Obs. Husk altid at få målt tykkelsen på lakken de kritiske steder (Kanter og hjørner) inden opstart. Det vil jeg tro enhver prof gør.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Søg "polering" på Smallblock og han dukker op.
mvh
Anders
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Chrelle skrev: Hvad er time lønnen så? de arbejder nok ikke til 100 i timen, hvis vi taler en normal time løn så ligger det vel i egnen af 3-500, så en polering kan rende op i mellem 15000 og 25000 hvis man snakker om 50 timer, :ohmy:
Jeg synes faktisk han har været meget rimelig - men kontakt ham selv direkte.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ser hvad jeg finder ud af, og skal nok give feedback, når jeg har fået givet bilen en eller anden behandling.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Chrelle skrev: Hvad er time lønnen så? de arbejder nok ikke til 100 i timen, hvis vi taler en normal time løn så ligger det vel i egnen af 3-500, så en polering kan rende op i mellem 15000 og 25000 hvis man snakker om 50 timer, :ohmy:
Der er jo også forskel på hvilke typer biler der får den store tur.
Jeg tvivler på at de laver mange i Fiat Punto klassen :biggrin:
Men resultatet er også vildt.
Se denne Aston Martin der har været i gennem en 100 timers behandling. Den står langt flottere end da den forlod fabrikken.
Et sæt org. alu til den koster vel 45-60K så er 20-30.000 vel ikke i vejret når man ser resultatet.
:woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo:
Se den fulde billede serie med de forskellige processer i linket herunder
www.bilpleje.nu/aston-martin-db9-100-timers-bilpolering/
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
For mig er det en del af at have en gammel bil at man selv kan pudse den, (man for det som man vil have det) man for et helt andet forhold til bilen som jeg ikke ville være foruden som man ikke kan få på andre måder. Jo mere tid du bruger på bilen, jo mere kommer bilen ind under huden på dig og det er hvad det hele går ud på. Du skal ikke være bange for at ødelægge lakken, den kan holde til mere end man regner med så længe man tænker sig om.
God arbejdslyst.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
cartecshop.dk/
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
499 skrev: Hvis du nu tog skeen i den anden hånd, og lærte at polere selv. Det ville gøre alt bedre, du vil komme til at holde meget mere af din bil, spare en masse penge, og lære en masse nye mennesker at kende ikke mindst. Det er ikke så svært at lære at polere en bil, mange af de steder som sælger det rigtige udstyr afholder også kurser i hvordan man bruger deres ting f.eks en prof polermaskine. Sådan et hurtigt weekend kursus og du har en god viden og kan begynde at polere biler, det er ikke svært man skal bare bruge tiden på det og blive ved og ved.
For mig er det en del af at have en gammel bil at man selv kan pudse den, (man for det som man vil have det) man for et helt andet forhold til bilen som jeg ikke ville være foruden som man ikke kan få på andre måder. Jo mere tid du bruger på bilen, jo mere kommer bilen ind under huden på dig og det er hvad det hele går ud på. Du skal ikke være bange for at ødelægge lakken, den kan holde til mere end man regner med så længe man tænker sig om.
God arbejdslyst.
Man skal så lige være klar til at blive lidt/meget overrasket over hvor mange småfejl/stenslag og lign, der kan være når man kommer tæt på :
Rule nr,1. There are no rules.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
www.tidycar-rudersdal.dk/udvendig.html
Jeg snakkede med ham i går, og så nogle alufælge han havde lavet. (y)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Har du selv fået behandlet bil hos ham? Talte med ham idag, hvor han fortalte om de forskellige behandlingsmuligheder, som de udfører. Lyder vildt seriøst og til overkommelige priser. Virker prof og med et rigtigt godt slutresultatet. Så tror jeg ofrer lidt mønt på en sådan behandling afsluttende med lakforsegling. Blev da en del mere oplyst efter snakken med firmaet idag
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
2868 skrev: Hej Bent.
Har du selv fået behandlet bil hos ham? Talte med ham idag, hvor han fortalte om de forskellige behandlingsmuligheder, som de udfører. Lyder vildt seriøst og til overkommelige priser. Virker prof og med et rigtigt godt slutresultatet. Så tror jeg ofrer lidt mønt på en sådan behandling afsluttende med lakforsegling. Blev da en del mere oplyst efter snakken med firmaet idag
jeg kender Bo Reker som har det, og han går ikke på kompromis med kvaliteten. Kan kun anbefale hans arbejde
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
2868 skrev: Hej Bent.
Har du selv fået behandlet bil hos ham? Talte med ham idag, hvor han fortalte om de forskellige behandlingsmuligheder, som de udfører. Lyder vildt seriøst og til overkommelige priser. Virker prof og med et rigtigt godt slutresultatet. Så tror jeg ofrer lidt mønt på en sådan behandling afsluttende med lakforsegling. Blev da en del mere oplyst efter snakken med firmaet idag
Jeg har ikke fået lavet min bil endnu, men den skal hen til ham lige efter påske. Jeg kan give tilbagemelding efter den er lavet.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
jeg har meldt mig til et kursus derovre kristihimmelfarts dag.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
2868 skrev: Igår var så dagen, hvor jeg skulle hente bilen efter behandling hos Bo Reker Andersen Auto, Rudersdal. Resultatet er intet minde end imponerende, og nej et sådan resultat ville jeg ALDRIG selv kunne trylle frem. Det er prof. Arbejde. Så kan absolut anbefale det firma. Tak til Bent 921 for hintet.
Selv tak
Jeg så din bil da den var under behandling. Sådan en frontspoiler kunne jeg også godt tænke mig (y) Men maling af spoiler skal gøres meget bedre, den havde appelsinhud. Når du nu får gjort så meget ved din bil, hvorfor får du så ikke rettet den lille bule ved dørhåndtaget? Bare af nysgerrighed.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
2868 skrev: Appelsinhud? bule ved dørhåndtag? Intet af delene på den bil, som jeg er ejer af :S
Kærlighed gør blind :biggrin: :biggrin:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen