- Indlæg: 1335
Sporing og shims.
- Emne forfatter
- Gæst
Er der nogle i danmark der sælger sådan et kit? Eller bedre nogle der kender til et godt værksted der kan udføre arbejdet i Storkøbenhavn +/- og som rent faktisk har shims til vores biler liggende.?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kan klare opgaven.
Mvh. Brian Stoltze B.S.Auto
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Find en som har sporet biler i mange år hver dag, og få bilen sporet efter de dele som du har på bilen. Det dur ikke med fabrikmålene hvis ikke bilen er som dengang, jeg mener gamle kasse dæk på små tynde 14" fælge osv.
Kan du komme til at hjælpe manden mens den bliver lavet, så har du mulighed for at lære en masse og tjekke at de laver deres job rigtigt. Jeg synes der er mange som prøver at snyde fordi de ikke gider, så tilbyd at lave det sure arbejde, så går det hele meget nemmere og du for en bil som kører langt bedre end før. Jeg har også prøvet steder som ikke vil justere bilen hvis ikke de bare kan skrive bilens nr-plade ind i deres computer, så skal du køre igen for ellers for du justeret bilen som i 60erne. De skal kunne justere bilen efter dit hoved og ikke efter fabrikindstillingerne, spørg efter det når du bestiller tid og sig du selv kommer med målene.
En mustang er mere besværlig end en nyere bil at justere, og det er bare ikke altid de synes det er skægt hvis man ikke hjælper lidt til. Ved du ikke ret meget om en undervogn så er chancen for at bilen bliver god at køre i mindre, og det er måske en god ide at finde en som du stoler på lave det istedet for selv at køre op med bilen.
Håber det bliver godt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
Jeg vil også allerhelst køre til et decideret sporingsværksted der har erfaring med vores biler som allerede HAR shims og dataerne på vores biler liggende.
Er der ingen der kan anbefale sådan et?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Synes det er en lidt mærkelig sammenligning, man kan vel som sporings værksted ikke ligge inde med alt til alle biler, de har vel heller ikke sporstænger/styrekugler hjemme til alle biler, der får man besked for at få en ny på og vende tilbage, her er det vel det samme, skaf nogle shims om vend tilbage...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
2002 skrev: Tak for Jeres indlæg.
Jeg vil også allerhelst køre til et decideret sporingsværksted der har erfaring med vores biler som allerede HAR shims og dataerne på vores biler liggende.
Er der ingen der kan anbefale sådan et?
Anders prøv B.S auto som skriver længere oppe. Han lever vist af at skrue i mustanger
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
1731 skrev:
2002 skrev: Tak for Jeres indlæg.
Jeg vil også allerhelst køre til et decideret sporingsværksted der har erfaring med vores biler som allerede HAR shims og dataerne på vores biler liggende.
Er der ingen der kan anbefale sådan et?
Anders prøv B.S auto som skriver længere oppe. Han lever vist af at skrue i mustanger
Hej Rene
BS har desværre ikke eget sporingsudstyr men kører den til et andet hjulcenter og medtager selv egne shims.
Der fik jeg sporet sidst og jeg var ikke tilfreds. Obs. Dette var ikke Brians skyld.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kan bare ikke huske navnet.
De har ihvertfald sporet nogle stk, så de må have varene og viden om vores kareter.
Rule nr,1. There are no rules.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Den sammenligning er skam god nok, der er jo masser af biler som bruger shims til at justere med. Så det er almindeligt værktøj sådan et sted. Så steder som påstår de lever af det, skal have shims hjemme.
Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor du går op i at de skal have fabrikindstillingerne der hvor du vil hen, det burde du ikke gå op i for din bil er med garanti ikke som dengang, måske det er derfor du ikke blev tilfreds første gang. Jeg siger det igen juster bilen efter hvilke dæk din bil kører med, og hvis du har lavet andet om på bilen skal du også tage højde for det.
Måske du ikke kører rundt på de dæk som bilen er født med, hvad med en tykkere krænings stablisator, måske andre fjedre, måske en shelby sænkning, måske hårdere bøsninger osv osv. Hvor meget er som bilen forlod fabrikken, hvis ikke alt er så kan du ikke bruge fabrikindstillingerne til noget. Jeg tror kun jeg har set 3 biler i DK som var helt som de forlod fabrikken, i de sidste 30 år men måske din er en af dem.
Håber du forstår det jeg skrever, så du kan blive glad for bilen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
www.mustangklubben.dk/index.php/forum/op...-april-nu-med-museum
If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses. Henry Ford
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Når den er på plads, så spørg efter om Brian kan spore den. Han har lavet mange Mustang'er, også dem med shims - men du skal selv ha' shims med !
Jeg har selv fået sporet min 68'er derude et par gange, havde selv målene med (som ikke er de originale) ((68'eren har ingen shims..))
OG så er det jo lige rundt om hjørnet (y)
Hej fra Claus
Armen i karmen !
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
Jeg må hellere købe mig nogle Shims.
Mon Trimo har et kit liggende. og hvor mange bør man have med??
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hvad gør man så? Håber der er nogen der kan hjælpe en uviden knægt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
jeg tror at de fleste af jer køre med radial dæk.
i skal også tage højde for ride højden for jeres bil både for og bag.
årsagen til at jeg ikke har et sporingsanlæg er prisen ca 850000,00 kr for det jeg benytter mig af til de 25-35 biler jeg får
sporet hvert år.
jeg kan også bruge min erfaring fra det banerace jeg har dyrket de sidste 20 år med en Mustang.
Mvh. Brian Stoltze.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
2780 skrev: Hvis man nu intet ved om at spore biler og heller ikke hvordan man finder de mål man (åbenbart) selv skal have med for at det bliver gjort rigtigt og godt. :huh:
Hvad gør man så? Håber der er nogen der kan hjælpe en uviden knægt.
Nu er søgefunktionen efterhånden begyndt at fungere hæderligt, og der er masser af gamle indlæg til hvad sporingsmål der kan anbefales - og det er heldigvis ikke nær så religionspræget som diskussioner om hvilken motorolie man skal fylde på
Jeg har selv gået igennem alle de gamle tråde omkring emnet, og har bl.a. fundet inspiration til hvordan man kan "grovspore" bilen hjemme på garagegulvet
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
611 skrev:
2780 skrev: Hvis man nu intet ved om at spore biler og heller ikke hvordan man finder de mål man (åbenbart) selv skal have med for at det bliver gjort rigtigt og godt. :huh:
Hvad gør man så? Håber der er nogen der kan hjælpe en uviden knægt.
Nu er søgefunktionen efterhånden begyndt at fungere hæderligt, og der er masser af gamle indlæg til hvad sporingsmål der kan anbefales - og det er heldigvis ikke nær så religionspræget som diskussioner om hvilken motorolie man skal fylde på
Jeg har selv gået igennem alle de gamle tråde omkring emnet, og har bl.a. fundet inspiration til hvordan man kan "grovspore" bilen hjemme på garagegulvet
Jamen smid da endelig nolge links til grovsporingen. (y)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Min personlige egen mening er at lad den spidse 1 til 2 mm giv den så meget caster som det er muligt for bedre selvopretning, og en 1/4 negativ grad i camber til gadebrug.
Så tror jeg ikke man er helt på den
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Og jo finder du en erfaren mand så vil han vide hvordan bilen skal sættes op, med de dele man har på bilen. Det er manden og ikke firmaet man skal lede efter, der er nogle firmaer som ikke kan holde på deres folk og der er erfaring en mangel.
Det er dumt at ligge mål op på denne side fra sin egen bil da de vil blive brugt på andre biler hvor de entet har at gøre, og da det er sikkerhed man har at gøre med skal man tænke sig om, og det tænker manden som skal til sporing imorgen tidlig ikke på. Derfor er det ikke altid en god ide at ligge tal op foreksempel.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er klart at hvis man køber en sammensat eller helt komplet undervogn, så må leverandøren have nogle anvisninger. Men for os der holder sig til Fords oprindelige design og komponenter, evt. krydret med Shelby-drop, tykkere swaybar og moderne dæk, vi må trække på vores indbyrdes, eller andre mustangentusiasters, erfaringer. Og hvis man sætter sig lidt ind i tingene ved skrivebordet, kan man også selv vurderer hvilke mål der passer bilen og ejeren bedst. Alle mål er jo et kompromis.
Sjovt nok, hvis man læser på både danske og amerikanske fora, er folk ofte ikke særlig uenige omkring disse mål - i hvert fald kun med forholdsvis små marginaler - så mon ikke disse mål virker ret fornuftigt til de fleste moderate gadebiler med radialdæk.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
499 skrev: De forskellige firmaer som sælger de ting som man har sat på sin bil. giver næsten alle en ide til hvordan bilen skal spores.
Og jo finder du en erfaren mand så vil han vide hvordan bilen skal sættes op, med de dele man har på bilen. Det er manden og ikke firmaet man skal lede efter, der er nogle firmaer som ikke kan holde på deres folk og der er erfaring en mangel.
Det er dumt at ligge mål op på denne side fra sin egen bil da de vil blive brugt på andre biler hvor de entet har at gøre, og da det er sikkerhed man har at gøre med skal man tænke sig om, og det tænker manden som skal til sporing imorgen tidlig ikke på. Derfor er det ikke altid en god ide at ligge tal op foreksempel.
Peter hvilket sted - eller mand - benytter du til sporing? Kunne være rart med inputs til specifikke steder der har erfaring, håndelag og shims.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen