- Indlæg: 11
351C 1970
Hjælp!! jeg har en Mustang 1970 med 351C 4v M code motor med OE shaker hood scoop. Når motoren bliver varm går den ud, der sker nået inden i carburatoren. Har prøvet næsten alt og er nu nået til at der skal en anden på. Men hvad passer på så jeg kan mont. scoopet. Håber I kan hjælpe.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Har lige holdt i mylder trafiken med lortet. (y) Det var ikke sjovt. den har aut.choker
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
2327 skrev: Hej alle sammen.
Hjælp!! jeg har en Mustang 1970 med 351C 4v M code motor med OE shaker hood scoop. Når motoren bliver varm går den ud, der sker nået inden i carburatoren. Har prøvet næsten alt og er nu nået til at der skal en anden på. Men hvad passer på så jeg kan mont. scoopet. Håber I kan hjælpe.
Godt forslag, Simon (y)2233 skrev: Lyder som om den koger din benzin, prøv evt en spacer imellem, er den med manuel, eller el choker?? Gør den det når du kørere, eller kun når den bliver varm i tomgang.
Tommy, det kan jo være tændingen, der står ad H.. til749 skrev: Er din tændspole i orden ?
Det var jo MIT problem, da du fiksede det for mig - rødglødende headers, med følgende 5000°C under hjelmen - siden har der aldrig været problemer (y) :biggrin: (med det :lol: )
Michael, der er ingen grund til at skifte karburator, det vil jeg vædde på. Har du mulighed for at "skyde" karburatoren med en IR-temperaturmåler, er jeg sikker på, du finder Simon og Tommys ideer mere end brugbare.
Mange hilsener
Terkel
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg har ny Edelbrok kaburator m. spacer. den gør det stadig. Det hjalp dog lidt at jeg stillede tænding 10 gr f.ød.
Men jeg er ikke helt tilfreds.
Min kører ok, men varm tomgang er den ikke vild med men nogen gange er alt ok :woohoo:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hvis jeg nu fortæller dig at du ikke har justeret tændingen færdigt, du er dårligt begyndt. Kunne det ikke give håb om at bilen ville køre som en drøm hvis nu du fik justeret tændingen rigtigt helt fra bunden af.
Dette er mit bedste bud på hvorfor disse to biler har de problemer de har.
Find en af de få som kan justere tændingen korrekt og derefter din karburator, så ved du at det ikke er derfor bilen bliver varm og motoren vil holde længere.
Der er stort set kun 2 måder at gøre det på, den ene er den gamle måde med lidt hånd værktøj og en masse ture i bilen, eller også en tur på rullefelt. Begge steder skal du spørge om hvad de sætter max advancen uden vacuum til, hvis de ikke stiller den til det bilen er født til og som står i værkstedsbogen over bilen, så skal du køre igen. Det er et rigtigt godt spørgsmål som hurtigt viser om de ved hvad de laver. Husk du kun kan bruge tallet i bogen hvis bilen er som fra fabrikken altså topstykke og stempel skal være det rigtige, er det lavet om så skal tallet findes på nu.
Er disse ting iorden og bilen ellers er i god fornuftig velholdt stand vil du ikke opleve de problemer som der er skrevet om i denne tråd.
Håber i snart kommer på vejene igen med biler som bare spinder.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Så vil jeg lige sige at den bliver ikke for varm min motor men den kører bedst ved 10 gr f.ød.
jeg skal ha målt avanceringen ved max omdr. + have kaburator dyset ind så det passer, men det må vente lidt endnu.
De 6 gr som er oplyst fra fabrik dur overhovedet ikke, så kører den virkelig dårlig. men jeg tror at det er avanceringen som den er galt med.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen