Skip to main content

351C 1970

Mere
9 år 5 måneder siden #1 af 2327
351C 1970 blev oprettet af 2327
Hej alle sammen.
Hjælp!! jeg har en Mustang 1970 med 351C 4v M code motor med OE shaker hood scoop. Når motoren bliver varm går den ud, der sker nået inden i carburatoren. Har prøvet næsten alt og er nu nået til at der skal en anden på. Men hvad passer på så jeg kan mont. scoopet. Håber I kan hjælpe.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 5 måneder siden #2 af
Besvaret af på emne 351C 1970
Lyder som om den koger din benzin, prøv evt en spacer imellem, er den med manuel, eller el choker?? Gør den det når du kørere, eller kun når den bliver varm i tomgang.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 5 måneder siden - 9 år 5 måneder siden #3 af 2327
Besvaret af 2327 på emne 351C 1970
Det kommer når den kører. Alle pakning-svømmer-nåleventil-benzinpumpe alt er skiftet. Skal bare have fundet en ny carburator :)
Har lige holdt i mylder trafiken med lortet. (y) Det var ikke sjovt. den har aut.choker
Sidste redigering: 9 år 5 måneder siden ved 2327.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 5 måneder siden #4 af 749
Besvaret af 749 på emne 351C 1970
Er din tændspole i orden ?

Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 5 måneder siden #5 af 2327
Besvaret af 2327 på emne 351C 1970
Jep har prøvet med en nye :(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 5 måneder siden #6 af
Besvaret af på emne 351C 1970

2327 skrev: Hej alle sammen.
Hjælp!! jeg har en Mustang 1970 med 351C 4v M code motor med OE shaker hood scoop. Når motoren bliver varm går den ud, der sker nået inden i carburatoren. Har prøvet næsten alt og er nu nået til at der skal en anden på. Men hvad passer på så jeg kan mont. scoopet. Håber I kan hjælpe.

2233 skrev: Lyder som om den koger din benzin, prøv evt en spacer imellem, er den med manuel, eller el choker?? Gør den det når du kørere, eller kun når den bliver varm i tomgang.

Godt forslag, Simon (y)

749 skrev: Er din tændspole i orden ?

Tommy, det kan jo være tændingen, der står ad H.. til
Det var jo MIT problem, da du fiksede det for mig - rødglødende headers, med følgende 5000°C under hjelmen - siden har der aldrig været problemer (y) :biggrin: (med det :lol: )

Michael, der er ingen grund til at skifte karburator, det vil jeg vædde på. Har du mulighed for at "skyde" karburatoren med en IR-temperaturmåler, er jeg sikker på, du finder Simon og Tommys ideer mere end brugbare.

Mange hilsener
Terkel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 5 måneder siden #7 af 749
Besvaret af 749 på emne 351C 1970
Det er vigtigt at fejlsøge når problemet er der ! Du finder aldrig fejlen ved at kigge på den når den virker !

Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 5 måneder siden #8 af 2467
Besvaret af 2467 på emne 351C 1970
Det her jeg lidt spændt på at høre hvad det kan være, Min er også 351c og går tit i stå når den er rigtig varm.
Jeg har ny Edelbrok kaburator m. spacer. den gør det stadig. Det hjalp dog lidt at jeg stillede tænding 10 gr f.ød.
Men jeg er ikke helt tilfreds.
Min kører ok, men varm tomgang er den ikke vild med :angry: men nogen gange er alt ok :woohoo:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 5 måneder siden #9 af 499
Besvaret af 499 på emne 351C 1970
2467 Du skriver at tændingen er justeret og bilen blev bedre af det.
Hvis jeg nu fortæller dig at du ikke har justeret tændingen færdigt, du er dårligt begyndt. Kunne det ikke give håb om at bilen ville køre som en drøm hvis nu du fik justeret tændingen rigtigt helt fra bunden af.

Dette er mit bedste bud på hvorfor disse to biler har de problemer de har.
Find en af de få som kan justere tændingen korrekt og derefter din karburator, så ved du at det ikke er derfor bilen bliver varm og motoren vil holde længere.
Der er stort set kun 2 måder at gøre det på, den ene er den gamle måde med lidt hånd værktøj og en masse ture i bilen, eller også en tur på rullefelt. Begge steder skal du spørge om hvad de sætter max advancen uden vacuum til, hvis de ikke stiller den til det bilen er født til og som står i værkstedsbogen over bilen, så skal du køre igen. Det er et rigtigt godt spørgsmål som hurtigt viser om de ved hvad de laver. Husk du kun kan bruge tallet i bogen hvis bilen er som fra fabrikken altså topstykke og stempel skal være det rigtige, er det lavet om så skal tallet findes på nu.
Er disse ting iorden og bilen ellers er i god fornuftig velholdt stand vil du ikke opleve de problemer som der er skrevet om i denne tråd.
Håber i snart kommer på vejene igen med biler som bare spinder.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 5 måneder siden #10 af 2327
Besvaret af 2327 på emne 351C 1970
Har just. alt hvad der kan prøves. Jeg tror på nuværende tidspunkt at den måske drukner. Der kommer benzin op af flere huller i karburatoren end jeg syntes der bør. Har bestilt en ny carb. hos Mike's Carburetor i USA, så må vi se hvad der sker. :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 5 måneder siden #11 af 2467
Besvaret af 2467 på emne 351C 1970
tak for dit indlæg, jeg skal også ha den i rullefelt men der er ventetid.
Så vil jeg lige sige at den bliver ikke for varm min motor men den kører bedst ved 10 gr f.ød.
jeg skal ha målt avanceringen ved max omdr. + have kaburator dyset ind så det passer, men det må vente lidt endnu.
De 6 gr som er oplyst fra fabrik dur overhovedet ikke, så kører den virkelig dårlig. men jeg tror at det er avanceringen som den er galt med. :(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum