- Indlæg: 36
Startrelæ
Skru den tykke røde ledning fra batteri af (venstre side på billedet): Pas på der ikke sker kortslutninger, der er ingen sikring på denne.
Sæt bilen i Park og sæt tænding på.
Sæt den afmonterede røde ledning over på den anden side af relæ (så de to tykke røde ledninger har forbindelse). Så skulle startmoter gerne gå i indgreb og køre (husk at fjerne ledning straks motor går igang). Hvis bilen starter er relæ defekt. Hvis bilen ikke starter kan det være at de tændingslås er defekt, men kan også være andet.
Jeg har kørt hjem fra Odin træf med defkt relæ på denne måde. :biggrin:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Bent`s løsning virker og er ok til at starte bilen.
Diagrammet er også ok.
Men jeg ville gerne vide om der er en måde at tjekke selve startrelæet på via de to ledninger på relæet mrk.S og I.
Jeg tænker på gearvælgerens kontaktfunktion er ok.Det er jo også en fejlkilde.Derfor var at rart at finde ud af om selve relæet er ok eller ikke.
Mvh.Svend Erik
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Som du kan se af diagrammet, så er S på start relæet ledning 32 forbundet til Tændings nøgle kontakt gennem neutral switch. så når gear vælgeren star i park er neutral switch sluttet og derved kan der komme 12Volt til S på startrelæet gennem tændings kontakten. Start relæet for STEL fra chassie. I er en kontaktor i start relæet som gør at tændspolen for 12volt fra batteriet uden om lednings modstanden i start øjeblikket altså når start motor kører. Håber du forstår min forklaring.
If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” — Henry Ford
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mit gæt det sker ikke, jeg tror kontakterne i relæet er brændt, det er meget almindeligt på de gamle startrelæer.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Så kan det enten være tændings kontakt eller neutral switch den er gal med, eller dårlig forbindelse fra disse. Du kan prøve at lægge en lus hen over neutral switch og se om det virker eller også skal du bare Ohme den. Husk at sætte den i Park. Måske den skal justeres. Husk at afmontere batteriet når du roder med EL.
If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” — Henry Ford
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Her er et link hvor der er billeder af placeringen. forums.vintage-mustang.com/mod-custom-fo...switch-location.html
Mvh. Kim
If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” — Henry Ford
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 903
- Gæst
torpedoplade under forruden.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tak for dit svar.Det er ikke nemt at rode under instrumentbrædtet.
I den forbindelse vil jeg gerne vide om der er nogen der ved,hvordan jeg demonterer tændingslåsen.?
Mvh.Svend Erik
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 2243
- Gæst
053 skrev: Hej Niels Ole.
Tak for dit svar.Det er ikke nemt at rode under instrumentbrædtet.
I den forbindelse vil jeg gerne vide om der er nogen der ved,hvordan jeg demonterer tændingslåsen.?
Mvh.Svend Erik
Nemt. Søg, og du skal finde: www.mustangandfords.com/how-to/engine/mu...-switch-replacement/
God fornøjelse
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen