Skip to main content

Køling

Mere
9 år 3 måneder siden #1 af 048
Køling blev oprettet af 048
Hejsa

a) Er det noget den lige er begyndt på eller er det kommet snigende over en periode?
b) Er køleren gammel og hvor stor er den (2-3- eller 4-radet)?
c) Termostaten er formodentlig også skiftet?
d) Og der er en fjeder i den nederste slange til køleren?

Bevar roen - støt melis

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 3 måneder siden #2 af
Besvaret af på emne Køling
Det er noget den er begyndt på.
Faktisk bliver den rigtig varm.
Køleren er den som bilen er født med og slangerne er helt nye, ligesom vandpumpen og jeg går også ud fra, at termostaten er skiftet.
Fjeder..... Det ved jeg faktisk ikke men vil da checke det.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 3 måneder siden #3 af
Besvaret af på emne Køling
Når motoren kører og du fjerner køler dækslet, kan du så se flow i vandet, er der vand i olien,???

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 3 måneder siden - 9 år 3 måneder siden #4 af
Besvaret af på emne Køling
For lige at supplere. Når du starter, og motoren er kold skal du ikke se flow. Når så den begynder at blive varm og termostaten åbner, skal du kunne se flow

Men PAS PÅ med ikke at åbne dækslet når den først er varm

En anden mulig årsag er hvis tændingen står forkert

Har du prøvet at måle hvor varm den bliver ? Med en infrarød varmemåler pistol. Hvis der er flow i køleren og den virker, skal du kunne måle forskel på temperaturen på øverste og nederste slange
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved .

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 3 måneder siden #5 af
Besvaret af på emne Køling
Jeg havde varmeproblemer sidste år. I mit tilfælde var det tændingen der havde forskubbet sig. Men jeg lavede en lister over mulige kilder:

- Luftlommer i køleslanger
- Termostat virker ikke
- Toppakning
- Kølerdæksel åbner ikke
- Køler slanger
- Forkerte tændrør elelr tændkabler
- Forkert tænding
- Karburator er for lean
- Vandpumpe

Og så ellers køleren og manglende fan shroud som kan hjælpe, men som jo ikke gør at fejlen pludselig kommer

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 3 måneder siden #6 af 1359
Besvaret af 1359 på emne Køling
Som tidligere nævnt, start med at tjekke om tændingen står korrekt, forkert indstilling kan give seriøse varmeproblemer.
Hvis du ikke er sikker på om termostaten er skiftet, så i med en ny - bare for en sikkerheds skyld, den er jo ikke specielt dyr og nem at skifte.
Bliver den stadig for varm kan det være din køler der er problemet.
Det var så tilfældet i min bil, så jeg satte en ny alukøler i og det er bare noget der virker (y)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 3 måneder siden #7 af 1197
Besvaret af 1197 på emne Køling
Jeg havde 2-3 cm slam i bunden af min køler det hjalp gevaldigt på gennemstrømningen og varmen da jeg fik den skyllet igennem

Smilet er bredt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum