Skip to main content

V8 m Edelbrock 302 top og 4V Holley

Mere
9 år 3 måneder siden #1 af 2906
Hej Mustangklub,

En 2 mdr's tid siden hentede jeg en fin 65 Fastback et godt stykke oppe i nabolandet (Sverige).
Motoren er renoveret og kører rigtig fint, men dokumentation er lidt mangelfuld og så kommer spørgsmålet:

Ud fra følgende specs:

Oprindelig 289 V8
302 Edelbrock performance topstykke
4V Holley
4 gear manuel toploader
Forstærket kobling (race)
2,5 tomme udstødning

Er det så en 4,7 L eller 5,0 L ?
..og bud på hestekræfter (eller kan det kun afgøres på et rullefelt?)

Mvh Anders (MCD 2906)
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 3 måneder siden #2 af
Det kan du kun finde ud af ved at pille starteren af og tjekke det nummer der skjules bag den, alt det andet du skriver den har har ikke en vandpyt med hvad din motor er, men er det den originale 289er så er det en 4.7 :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 3 måneder siden #3 af
Jeps af med starteren så ved du hvad der er i når den er afkodet, smid evt nummeret op her så kan en af os afkode den, så ved du hvad årgang, og cui, det er, medhensyn til HK så er det på rullefelt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 3 måneder siden - 9 år 3 måneder siden #4 af 611
Jeg havde held med at aflæse støbenummeret bag starteren UDEN at afmontere starteren (og det er ikke en mini starter). - Tror nok jeg brugte et digitalkamera, det kan komme ind steder hvor mit store hoved ikke kan være (y) :biggrin:

302 og 289 er næsten identisk blok. Fandt lige disse oversigter frem af alle støbenumre, det første billede burde du kunne bruge til at decode støbenummeret:
www.allfordmustangs.com/forums/5-0l-talk...casting-numbers.html

Men om det fysisk er en 4,7 eller 5,0 er jo en anden sag - Selvom det er en 289 blok kan der jo være puttet 302 indmad i, og omvendt :) Men mon dog...
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved 611.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 3 måneder siden #5 af 2716
Lækker bil ellers :P

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 3 måneder siden #6 af 2906
B) Tak tak for fine svar. Jeg må se hvad jeg kan finde ved starteren.
Jeg ville tro at det var en standard blok, men benzin forbruget er noget højt - går kun 4 km/L (v kortere 15-20 km ture) og havde egentlig regnet med at den ville gå en 6-7 km/L (kører pænt). Da motoren har en fin tomgang, rumlen, acceleration og blop blop blop lyd, så vil jeg i første omgang prøve at fastslå hvad det er for en motor der egentlig er i bilen...
Mvh Anders

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 3 måneder siden - 9 år 3 måneder siden #7 af
4 km er lidt, er der returløb på benzinpumpen, ??
Er den med el, eller manuel choker ??
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved .

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 3 måneder siden #8 af 2906
Hej Simon, den har automatisk choker, men i forhold til returløb hmm min haynes er stadig på vej med posten :sick: så er ikke helt skarp der, men jeg vil gætte på at returløbet er den slange som sidder på karburatoren og som er proppet af med en bolt... Så hvis det er den er svaret intet returløb. Hvad er et normalt forbrug...de 6-7 stykker som jeg havde forventet eller? Mvh Anders

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 3 måneder siden #9 af
Retur løbet er på benzinpumpen den leder det benzin retur der er overflødigt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 3 måneder siden #10 af
Jeg har også en lidt friskere motor end standard, men jeg tænker at 4-5 km/l er meget realistisk. Mit speedometer virker ikke helt, så jeg har ikke kunne lave en præcis beregning.

Men det er jo gamle motorkonstruktioner med karburatorer og med andre tollerencer end nutidens maskiner.

Jeg har haft moderne V8 motorer.
Ausi S4 4.2 V8. 2004. Den gik imellem 5.8 og 7 på literen.
Porsche Cayenne rubo 4.5 T Den kom aldrig over 4.8km/l

Så 4 for en 50 år gammel - opgraderet motor - synes jeg lyder fint. (y) :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 3 måneder siden #11 af
Jeg kørte en tur til Viborg fra Frederikshavn en tur på ca 330 km,motorvej og landevej.Det blev til ca 7,3 km l.Max fart var 80 miles kort varigt.
Per

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 3 måneder siden #12 af 2906
Tog en tur til Hundested (ca 60 km hver vej) og målte forbrug til 7,6 km/l :lol:
Så mine daglige 15-16 km ture er åbenbart for korte - konklusion: køre mere og længere ture, meget længere :biggrin: :biggrin: :biggrin: /Anders

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 3 måneder siden #13 af

2906 skrev: Tog en tur til Hundested (ca 60 km hver vej) og målte forbrug til 7,6 km/l :lol:
Så mine daglige 15-16 km ture er åbenbart for korte - konklusion: køre mere og længere ture, meget længere :biggrin: :biggrin: :biggrin: /Anders


Hehe, Anders. Du er ved at lære det ... ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum