Skip to main content

Høj tomgangshastighed.

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
9 år 3 måneder siden #1 af
Høj tomgangshastighed. blev oprettet af
hejsa,
selv ved driftsvarm motor(351C+4160 holley carb) roterer den med 14-1500 o/m og justering af tomgangsskruer har ingen regulerende virkning, dog går den istå, når de er skruet helt ind.
Karburatoren er netop pakket om pga. backfire, med nye nåle- og svømmerventiler, 2x62 dyser, div. pakninger, membraner mv. og svømmerstand ok (vandret svømmere).
Min mistanke gik på falsk luft ved carb/space/manifold, men sprøjt med startspray her omkring øgede ikke omdrejningstallet yderligere.
Manifold vac.: 17-18"
Tænding: 10-11 grader BTDC (portet vac)
Håber på inputs til afhjælpning af dette problem.
På forhånd tak
mvh.
Michael

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 3 måneder siden #2 af 2074
Besvaret af 2074 på emne Høj tomgangshastighed.
Hej Michael

Du skriver den er renoveret, har du rørt ved spjældenes grundindstilling på nogen måde, jeg synes ud fra din beskrivelse at det mere virker som et mekanisk problem med tomgangshastigheden.

Går motoren jævnt når den er driftvarm ved de beskrevne omdrejninger ?

Er dyserne 2 x 62 de samme der sad i før ?

Går ud fra det er blandeskruerne du skruer i bund og så bør den jo have svært ved at holde sig igang.

Jeg har ikke store erfaringer med den type carburatorer, men ved lidt generelt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 3 måneder siden #3 af 749
Besvaret af 749 på emne Høj tomgangshastighed.
Bloker ALLE udgange på karburator og vær sikker på at choker ikke holder på gassen og så prøv at sprøjte meget langs samling mellem carb og mani.

Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
9 år 3 måneder siden #4 af
Besvaret af på emne Høj tomgangshastighed.
hej Frank og Tommy,
tak for response.
Nej, jeg har ikke pillet ved spjældenes grundindstilling, men som nævnt har jeg stillet tomgangsskruen så T-slot er stort set kvadratisk og primær spjæld kan ikke lukkes meget mere.
Dyser er de samme og de er ikke skiftet.
Motoren går også jævnt med 1500 o/m i driftsvarm tilstand.
Når jeg skruer blandeskruer helt ind, kan jeg "kvæle" motor.
Chokerspjæld (el) åbner helt op efter kort tid.
Jeg vil forsøge med lækspray igen, da min mistanke og går på utæthed ved carb/indsug.
tak for jeres input, men problemet er i skrivende stund stadig ikke løst.
mvh
michael

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 2 måneder siden #5 af 2074
Besvaret af 2074 på emne Høj tomgangshastighed.
Hej Michael

Der er ikke lige mere jeg kan komme på, håber du får løst problemet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
9 år 2 måneder siden #6 af
Besvaret af på emne Høj tomgangshastighed.
Hej igen,
kører stadig med høje omdr. i tomgang. Leak-testen gav ingen ændringer i omløbstallet,
Så nu hælder jeg mest til den anskuelse, at air-bleeds ikke har de rigtige tværsnit
.Det kunne se ud som om at der mangler 2 små messingbøsninger i de yderste huller ved sekundær spjæld og at tværsnitsarealet dermed er forøget.
Kunne man måske reducere disse arealer ved at montere en tråd i de omtalte air-bleeds?
Eller skal man alternativt igang med ar bore og gevindskære for at montere indkøbte dyser?
Og hvilken hulstørrelse dyse skal i givet fald monteres?
Det er en 4160 Holley 600cfm carb.
Det nemmeste er self at købe en ny karburator, hvis altså at budgettet tillader dette :dry:
mvh.
Michael

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 2 måneder siden #7 af
Besvaret af på emne Høj tomgangshastighed.
Synes ikke det giver mening det du siger med for stor tværsnit, og montere en tråd i de omtalte air-bleeds? jeg har aldrig hørt om det før :ohmy:
Er du sikker på dine spjæld er lukket i tomgang?
Nu ved jeg ikke hvor meget du ved om karburator men hvis du køber en anden karb så skal du ikke forvente at den bare skal monteres og så kører det, den skal dyses og køres ind.

Men se den her:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
9 år 2 måneder siden #8 af
Besvaret af på emne Høj tomgangshastighed.
Tak for jeres tilbagemeldinger.
Nu er problemet løst med den eksisterende Holley karburator.
Det viste sig, at jeg havde åbnet for meget for sekundær spjældaksel ved at skrue den lille stopskrue for langt op.
Så Frank mfl.,I havde ret i at spjæld ikke var lukket tilstrækkeligt ved tomgang.
Hele miseren startede ved sæsonens begyndelse hvor bilen vågnede op af vinterdvale.
Konklusion: start med at pakke carb om, hvis der er problemer.
Bilen bliver startet op et par gange eller tre iløbet af vinterhalvåret, så et konserveringsmiddel er ejheller optimalt og hvad skulle man i givet fald bruge?
Dejligt at høre denne bløde tomgang ved 6-700 o/m :biggrin:
og kick-down funker, så den rigtig sparker r.., når der bliver klampet til den :biggrin:
mvh.
Michael

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 2 måneder siden #9 af 2074
Besvaret af 2074 på emne Høj tomgangshastighed.
Dejligt at høre, at du fandt fejlen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum