Skip to main content

Shelby drop+ fjedre

Mere
9 år 1 måned siden #1 af 2467
Shelby drop+ fjedre blev oprettet af 2467
Er det nødvendig at købe andre fjedre (sænkning) hvis jeg laver en 1" shelby drop. Ell kan shelby drop alene gøre det ??
Nogen der har nogen gode råd, mht indkøb af div res. Dele så jeg kan gøre det ordentlig og rigtig.
Min bil er : fastback 351c 1970

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 1 måned siden #2 af
Besvaret af på emne Shelby drop+ fjedre
Hvor langt vil du ned.
Hvor gamle er dine fjedre.
Vil su have nogel hårdere.
Gør op med dig selv om du ikke skal skifte dem nu det hele er splittet ad, og den skal spores.

2467 skrev: Er det nødvendig at købe andre fjedre (sænkning) hvis jeg laver en 1" shelby drop. Ell kan shelby drop alene gøre det ??
Nogen der har nogen gode råd, mht indkøb af div res. Dele så jeg kan gøre det ordentlig og rigtig.
Min bil er : fastback 351c 1970

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 1 måned siden #3 af 2467
Besvaret af 2467 på emne Shelby drop+ fjedre
Fjedrene ser fine ud men jeg vil nu ha tjekket op på resten af bøsninger bærekugler osv.
jeg vil bare sænke den 1" men vil gerne vide om fjedre også skal skiftes før at det kan lade sige gøre
sænkning er kun pga udseende, ikke ræs eller noget andet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 1 måned siden #4 af
Besvaret af på emne Shelby drop+ fjedre
Jeg har igår lavet 1" shelby drob på en 66 fastback. Jeg brugte de gamle oem fjeder. Jeg endte med en afstand fra center i fælg til skærm kant på 305mm. Jeg skal nu have bestilt nye fjeder da det er blevet en dårlig løsning med de gamle trætte fjeder. Så jeg vil bestille -1" fjeder med er lidt i triviel om hvor jeg ender i højde.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 1 måned siden #5 af
Besvaret af på emne Shelby drop+ fjedre

2942 skrev: Jeg har igår lavet 1" shelby drob på en 66 fastback. Jeg brugte de gamle oem fjeder. Jeg endte med en afstand fra center i fælg til skærm kant på 305mm. Jeg skal nu have bestilt nye fjeder da det er blevet en dårlig løsning med de gamle trætte fjeder. Så jeg vil bestille -1" fjeder med er lidt i triviel om hvor jeg ender i højde.

Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
9 år 1 måned siden #6 af
Besvaret af på emne Shelby drop+ fjedre
Hvor du ender i højden et et godt spørgsmål, da du som du selv skriver vil udskifte de gamle tralse fjedre, kan du ende op med at 1" sænkning bliver højere, men det er der råd for, tjek lige jeres coil spring insulators, de fås i forskellige tykkelser, og der kan være en ekstra mulighed for justering.

2942 skrev: Jeg har igår lavet 1" shelby drob på en 66 fastback. Jeg brugte de gamle oem fjeder. Jeg endte med en afstand fra center i fælg til skærm kant på 305mm. Jeg skal nu have bestilt nye fjeder da det er blevet en dårlig løsning med de gamle trætte fjeder. Så jeg vil bestille -1" fjeder med er lidt i triviel om hvor jeg ender i højde.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 1 måned siden #7 af 702
Besvaret af 702 på emne Shelby drop+ fjedre
bare man husker at vinklen på bærekuglen bliver anderledes,man kan købe kiler som vinkler din bærekugle,montage uden kiler eller rette bærekugler er en dårlig ide,men klart den bedste løsning,giver meget bedre køreegenskaber,eller køb bærearme der er droppet fra start,koster meget mere men er super super lækkert. :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 1 måned siden - 9 år 1 måned siden #8 af 611
Besvaret af 611 på emne Shelby drop+ fjedre
Shelby droppet giver mindre end 1" sænkning (man kan rundt omkring læse sig til at de fleste ender omkring ½" sænkning), så det skal ikke så meget være for udseendet skyld, men mere fordi det ændre camber-kurven, således at det yderste hjul i et sving ikke vinkler udad øverst, når affjedringen komprimeres. - Meget mere fordelagtigt (y) :biggrin:
Den mest fordelagtige sænkning iht. camberkurven er 1 3/4 ", men det kræver ændring af bærekuglens vinkel.
Ændring af bærekugle er ikke nødvendigt så længe det kun er 1", heller ikke med 1" sænkningsfjeder. - Det er bare vigtig at gummi bump stoppene er monteret og i god stand !!
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved 611.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 1 måned siden #9 af 162
Besvaret af 162 på emne Shelby drop+ fjedre

611 skrev: Shelby droppet giver mindre end 1" sænkning (man kan rundt omkring læse sig til at de fleste ender omkring ½" sænkning), så det skal ikke så meget være for udseendet skyld, men mere fordi det ændre camber-kurven, således at det yderste hjul i et sving ikke vinkler udad øverst, når affjedringen komprimeres. - Meget mere fordelagtigt (y) :biggrin:
Den mest fordelagtige sænkning iht. camberkurven er 1 3/4 ", men det kræver ændring af bærekuglens vinkel.
Ændring af bærekugle er ikke nødvendigt så længe det kun er 1", heller ikke med 1" sænkningsfjeder. - Det er bare vigtig at gummi bump stoppene er monteret og i god stand !!


Præsis :biggrin:

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum