- Indlæg: 140
2 port Karburator driller på en 1965 289, hjælp??
9 år 1 uge siden #1
af 940
2 port Karburator driller på en 1965 289, hjælp?? blev oprettet af 940
Hej medlemmer.
Skal hører om der er et par kloge hoveder mere end mig.
Har en ´65 289 2 port, åben luftfilter ellers helt standart der driller mig.
Den har hen over sommeren kørt lidt sjovt.
Den justere selv tomgangen, det vil sige den ene dag/tur kører den fint, næste dage står den og kører op og ned i omdr.
Kan så justere den op. indtil næste gang så kan den lave samme nummer.
Hvis den laver nummeret med at kører op og ned, så under kørsel, hvis du holder en jævn fart også giver gas, holder den ligesom lidt igen (føles som om den bremser), hvor efter den accelerere som en kanon. (føles som den drukner)
Holder du stille i tomgang, er det svag sort røg den spytter ud. Vipper du engang på gas så er det en gang sort røg.
Det er en cabriolet, og kommer du hjem efter en tur med kluden nede, kan du lugte det i tøj/hår at den får brændstof nok. :woohoo:
Den har fået pakket karburator om. 2xgange.
Just svømmer.
Den lille kugle i karburatoren, har fået et slag så den har fået et "sæde".
Nyt luftfilter.
Just tænding.
Just co.
Ingen utæt hedder at se.
Ikke noget at se i karburatoren, som evt om den smider ekstra benz ud i kamrene.
Ligesom der er noget som ændre sig for hvergang den kommer ud og kører.
Er selv ved at løbe tør for ideér.
Er godt klar over at 50 år sætter tidens tand på stænger,holdere o.s.v. så det også kan spille ind, men nu har den mere eller mindre kørt fejlfrit de sidste 9 år jeg har haft den.
Lige som jeg sidder og skriver dette her er det nogen år siden jeg har skiftet brændstoffilter, men i og med den får brændstof nok, tænker jeg der er flow igennem.
Håber der er en som har haft samme situation som kan lede mig videre i den rigtige retning inden jeg bliver helt grå håret.
Alternativ er ny karburator, evt en 4 port.....
Men ville gerne finde en årsag til at skifte den! :sick:
På forhånd tak
Christian 940
Skal hører om der er et par kloge hoveder mere end mig.
Har en ´65 289 2 port, åben luftfilter ellers helt standart der driller mig.
Den har hen over sommeren kørt lidt sjovt.
Den justere selv tomgangen, det vil sige den ene dag/tur kører den fint, næste dage står den og kører op og ned i omdr.
Kan så justere den op. indtil næste gang så kan den lave samme nummer.
Hvis den laver nummeret med at kører op og ned, så under kørsel, hvis du holder en jævn fart også giver gas, holder den ligesom lidt igen (føles som om den bremser), hvor efter den accelerere som en kanon. (føles som den drukner)
Holder du stille i tomgang, er det svag sort røg den spytter ud. Vipper du engang på gas så er det en gang sort røg.
Det er en cabriolet, og kommer du hjem efter en tur med kluden nede, kan du lugte det i tøj/hår at den får brændstof nok. :woohoo:
Den har fået pakket karburator om. 2xgange.
Just svømmer.
Den lille kugle i karburatoren, har fået et slag så den har fået et "sæde".
Nyt luftfilter.
Just tænding.
Just co.
Ingen utæt hedder at se.
Ikke noget at se i karburatoren, som evt om den smider ekstra benz ud i kamrene.
Ligesom der er noget som ændre sig for hvergang den kommer ud og kører.
Er selv ved at løbe tør for ideér.
Er godt klar over at 50 år sætter tidens tand på stænger,holdere o.s.v. så det også kan spille ind, men nu har den mere eller mindre kørt fejlfrit de sidste 9 år jeg har haft den.
Lige som jeg sidder og skriver dette her er det nogen år siden jeg har skiftet brændstoffilter, men i og med den får brændstof nok, tænker jeg der er flow igennem.
Håber der er en som har haft samme situation som kan lede mig videre i den rigtige retning inden jeg bliver helt grå håret.
Alternativ er ny karburator, evt en 4 port.....
Men ville gerne finde en årsag til at skifte den! :sick:
På forhånd tak
Christian 940
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
9 år 1 uge siden #2
af 162
44 år med samme 69' Mustang
Besvaret af 162 på emne 2 port Karburator driller på en 1965 289, hjælp??
hvis det er den org. karb. så er det nok tidens tand der har indhentet den....har selv prøvet noget ligende, ny org. karb og det var ligesom en ny bil.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
9 år 1 uge siden #3
af
Besvaret af på emne 2 port Karburator driller på en 1965 289, hjælp??
Hej
Jeg har lige været igennem det samme. Min karb var slidt ved akslen og var derfor svær at justere da spjæld ikke lage sige ens hver gang.
Jeg havde også problemer med stor forskel på tomgang når den var i neutral og i drive.
Enden blev en ny manifold og en 4 port karburator. Nu spiller den max tomgang men skal dog dyses når den får fuld gas.
Jeg har lige været igennem det samme. Min karb var slidt ved akslen og var derfor svær at justere da spjæld ikke lage sige ens hver gang.
Jeg havde også problemer med stor forskel på tomgang når den var i neutral og i drive.
Enden blev en ny manifold og en 4 port karburator. Nu spiller den max tomgang men skal dog dyses når den får fuld gas.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
9 år 1 uge siden #4
af 2074
Besvaret af 2074 på emne 2 port Karburator driller på en 1965 289, hjælp??
Hej Christian
Hvis accelerations pumpen er defekt kan det godt føles som om den bremser når du giver den gas.
Hvis accelerations pumpen er defekt kan det godt føles som om den bremser når du giver den gas.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
9 år 1 uge siden #5
af 940
Besvaret af 940 på emne 2 port Karburator driller på en 1965 289, hjælp??
Mange tak for input indtil videre, giver en melding med en løsning. (y)
Christian
Christian
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen