- Indlæg: 67
Bremsevæske sprøjter op
- Emne forfatter
- Gæst
Har prøvet at sætte ny Master cylinder på,resultat er det samme, er blevet bench bleeded og rør sidder som beskrevet i haynes.
Årg. 1970
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg kan ikke rigtigt se anden mulighed end at der må være en indvendig utæthed i cylinderen. Du skriver at bremserørene er monteret korrekt, så det kan jo ikke være problemet.
Hvis problemet opstår under påvirkning af bremsen må trykket kunne passere baglæns gennem oringene og op i kammeret.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
Kammer til bagerste bremser, troede det var den gamle MC der lavede ballade, kan det være proportion valve der er problemet ?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
DOT4 æder gummiet i o-ringende og derved kommer væsken baglæns.
Jeg har selv ødelagt en hovedcylinder på den konto.
Jeg købte en ny hos TRIMO og spurgte til hvilken type den kunne tåle. Svaret var DOT3.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
Er godt klar over at det kan sprøjte lidt uden låg på men, syntes bare det er lige lovligt voldsomt ,
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Mvh
Bernd
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Per skrev: Forskellen på DOT 3, 4 og 5.1 er blot at de har forskelligt kogepunkt. Til en alm. gadebil som ikke skal ud og lave gentagne hårde opbremsninger kort efter hinanden, er DOT 4, som kan købes alle steder, fint, men skal man ud og køre lidt trackday eller en tur sydpå i alperne bør man absolut køre med DOT 5.1, som kan tåle flere hårde opbremsninger inden det koger, og man laver en "Prins Joakim" (pedalen går i bund).
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
2233 skrev: Nej der tror jeg ikke, men hvis du kan skaffe veldokumenteret dokumentation for din påstand så vil jeg da lade mig overbevise om andet.
Ok
www.advancepetro.com/differentbrakefluid.htm
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Per skrev: Eller
en.wikipedia.org/wiki/DOT_4
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
There is no substitute for rear wheel drive..Period
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
1869 skrev: DOT 3,4 og 5.1 kan vel blandes med hinanden uden komplikationer,med respekt for mindstekravet fra fabrikanten selvfølgelig.Men ved opgradering skal man så være opmærksom om gummidelene i bremsesystemet kan tåle den øgede mængde af "borat compound"der bruges til hæve kogepunktet..."While a vehicle that uses DOT 3 may also use DOT 4 or 5.1 if the elastomers in the system accept the borate compounds that raise the boiling point"
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen