Skip to main content

Bremsevæske sprøjter op

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
8 år 10 måneder siden #1 af
Bremsevæske sprøjter op blev oprettet af
Nogen der ved hvorfor bremsevæsken sprøjter op ad Master cylinder fra kammer til bagerste bremser ( tromler bag skiver foran)
Har prøvet at sætte ny Master cylinder på,resultat er det samme, er blevet bench bleeded og rør sidder som beskrevet i haynes.
Årg. 1970

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 10 måneder siden - 8 år 10 måneder siden #2 af 2074
Besvaret af 2074 på emne Bremsevæske sprøjter op
Hej Henrik

Jeg kan ikke rigtigt se anden mulighed end at der må være en indvendig utæthed i cylinderen. Du skriver at bremserørene er monteret korrekt, så det kan jo ikke være problemet.
Hvis problemet opstår under påvirkning af bremsen må trykket kunne passere baglæns gennem oringene og op i kammeret.
Sidste redigering: 8 år 10 måneder siden ved 2074.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 10 måneder siden #3 af 877
Besvaret af 877 på emne Bremsevæske sprøjter op
Det sker først, når du letter foden fra pedalen.?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
8 år 10 måneder siden #4 af
Besvaret af på emne Bremsevæske sprøjter op
Det er når jeg træder pedalen ned, skal lufte bremser ud efter at have sat ny Master cylinder på, væsken sprøjter kun op fra
Kammer til bagerste bremser, troede det var den gamle MC der lavede ballade, kan det være proportion valve der er problemet ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 10 måneder siden #5 af 2074
Besvaret af 2074 på emne Bremsevæske sprøjter op
Selv om du skulle have monteret rørene forkert kan jeg ikke se at det skulle kunne give tryk i kamrene. Der er kun tryk på når pedalen påvirkes og kommer der så tryk i kammeret må det være på grund af en utæthed i cylinderen. Den kan været skadet indvendig eller en o-ring kan være defekt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 10 måneder siden - 8 år 10 måneder siden #6 af 921
Besvaret af 921 på emne Bremsevæske sprøjter op
Forkert bremsevæske. De fleste hovedcylindre kræver DOT3 hælder du DOT4 på får du det beskrevne problem.
DOT4 æder gummiet i o-ringende og derved kommer væsken baglæns.
Jeg har selv ødelagt en hovedcylinder på den konto.
Jeg købte en ny hos TRIMO og spurgte til hvilken type den kunne tåle. Svaret var DOT3.
Sidste redigering: 8 år 10 måneder siden ved 921.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 10 måneder siden #7 af 749
Besvaret af 749 på emne Bremsevæske sprøjter op
Hold nu op .... Det gør de alle sammen .... Derfor lægger man låg på når man lufter ud !

Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
8 år 10 måneder siden #8 af
Besvaret af på emne Bremsevæske sprøjter op
Det er godt nok dot 4 der er på, hvis det skulle være det, der er problemet ville det vel blive værere og værere
Er godt klar over at det kan sprøjte lidt uden låg på men, syntes bare det er lige lovligt voldsomt ,

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
8 år 10 måneder siden - 8 år 10 måneder siden #9 af
Besvaret af på emne Bremsevæske sprøjter op
Har altid hørt, og selv brugt Dot 4, til mine Ford'er, og Lincoln'er, så der tror jeg ikke du er hel forkert på den, men muligt en after market del skal køre med Dot 3, men så står det vel i de medfølgende papire, skal du skifte til Dot 3, så skal hele systemet tømmes.
Sidste redigering: 8 år 10 måneder siden ved .

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
8 år 10 måneder siden #10 af
Besvaret af på emne Bremsevæske sprøjter op
Det er fuldstændig normalt. bum så er den ikke længere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
8 år 10 måneder siden #11 af
Besvaret af på emne Bremsevæske sprøjter op
Da jeg skiftede hovedcylinder for nyligt, og havde samme spørgsmål, skrev jeg til producentens tech support (Raybestos). På låget står der kun DOT 3, men jeg blev lovet at deres pakninger overholder kravene til både DOT 3 og 4.

Mvh
Bernd

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
8 år 10 måneder siden #12 af
Besvaret af på emne Bremsevæske sprøjter op
Forskellen på DOT 3, 4 og 5.1 er blot at de har forskelligt kogepunkt. Til en alm. gadebil som ikke skal ud og lave gentagne hårde opbremsninger kort efter hinanden, er DOT 4, som kan købes alle steder, fint, men skal man ud og køre lidt trackday eller en tur sydpå i alperne bør man absolut køre med DOT 5.1, som kan tåle flere hårde opbremsninger inden det koger, og man laver en "Prins Joakim" (pedalen går i bund).

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
8 år 10 måneder siden #13 af
Besvaret af på emne Bremsevæske sprøjter op
Så simpelt er det ikke, der er også direkte forskel i produktet, nogle typer pakninger kan ikke tåle det en, og andre ikke det andet, så følg anvisningerne der følger med reservedele , ellers kan det virkelig gå galt, pedalen i bund, under kørsel.

Per skrev: Forskellen på DOT 3, 4 og 5.1 er blot at de har forskelligt kogepunkt. Til en alm. gadebil som ikke skal ud og lave gentagne hårde opbremsninger kort efter hinanden, er DOT 4, som kan købes alle steder, fint, men skal man ud og køre lidt trackday eller en tur sydpå i alperne bør man absolut køre med DOT 5.1, som kan tåle flere hårde opbremsninger inden det koger, og man laver en "Prins Joakim" (pedalen går i bund).

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
8 år 10 måneder siden #14 af
Besvaret af på emne Bremsevæske sprøjter op
Simon, det er en skrøne. Anbefales f.eks DOT 4, skal man naturligvis ikke bruge DOT 3, da det har et lavere kogepunkt end DOT 4, men derimod DOT 4 eller 5.1

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
8 år 10 måneder siden - 8 år 10 måneder siden #15 af
Besvaret af på emne Bremsevæske sprøjter op
Nej der tror jeg ikke, men hvis du kan skaffe veldokumenteret dokumentation for din påstand så vil jeg da lade mig overbevise om andet.
Sidste redigering: 8 år 10 måneder siden ved .

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
8 år 10 måneder siden #16 af
Besvaret af på emne Bremsevæske sprøjter op

2233 skrev: Nej der tror jeg ikke, men hvis du kan skaffe veldokumenteret dokumentation for din påstand så vil jeg da lade mig overbevise om andet.


Ok :-)

www.advancepetro.com/differentbrakefluid.htm

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
8 år 10 måneder siden #17 af

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
8 år 10 måneder siden #18 af
Besvaret af på emne Bremsevæske sprøjter op
Så skal man nok lige læse den her hvis man vil prøve e med Dot 3, på et system der normalt skal bruge Dot 4, som Ford anbefaler.

Per skrev: Eller

en.wikipedia.org/wiki/DOT_4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 10 måneder siden #19 af 1869
Besvaret af 1869 på emne Bremsevæske sprøjter op
DOT 3,4 og 5.1 kan vel blandes med hinanden uden komplikationer,med respekt for mindstekravet fra fabrikanten selvfølgelig.Men ved opgradering skal man så være opmærksom om gummidelene i bremsesystemet kan tåle den øgede mængde af "borat compound"der bruges til hæve kogepunktet..."While a vehicle that uses DOT 3 may also use DOT 4 or 5.1 if the elastomers in the system accept the borate compounds that raise the boiling point"

There is no substitute for rear wheel drive..Period

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
8 år 10 måneder siden #20 af
Besvaret af på emne Bremsevæske sprøjter op
Ja så man kan ikke bare lige, så helt en skrøne er det ikke :woohoo: men gode links (y) lige på det punkt med bremserne skal man være virkelig opmærksom, det er jo bremsevæsken der får hele systemet til at virke, så man kan have nok så gode bremser, og opgraderinger, men hvis ens system ikke kan med vasken, så stopper den sku ikke :ohmy: :ohmy: :ohmy: :ohmy: :ohmy: :ohmy:

1869 skrev: DOT 3,4 og 5.1 kan vel blandes med hinanden uden komplikationer,med respekt for mindstekravet fra fabrikanten selvfølgelig.Men ved opgradering skal man så være opmærksom om gummidelene i bremsesystemet kan tåle den øgede mængde af "borat compound"der bruges til hæve kogepunktet..."While a vehicle that uses DOT 3 may also use DOT 4 or 5.1 if the elastomers in the system accept the borate compounds that raise the boiling point"

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum