Skip to main content

Viden ønskes!!

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
8 år 10 måneder siden #1 af
Viden ønskes!! blev oprettet af
Hej ... Min Mustang gt fra 1999 går utrolig godt, bare ikke hvis jeg har overdrive slået til... Når jeg kører 90 med overdrive, er det som om den sætter ud men ikke hvis jeg kører uden overdrive...!??? Kan det være tænding det er galt med??? Eller er det filteret i gearkassen der er galt med,,,???? Hjælp søges??? Mvh Micky

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 10 måneder siden #2 af 1869
Besvaret af 1869 på emne Viden ønskes!!
..Puha..den har vel seperat tændspole på hver cylinder og med al øvrig elektronisk styring der er på den er det bedste vel at få udlæst fejl på et værksted..men hvis du ikke kender dens servicehistorie kan du vel starte med nye tændrør og øvrig service..just my five cents.. :unsure: ..

There is no substitute for rear wheel drive..Period

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
8 år 10 måneder siden #3 af
Besvaret af på emne Viden ønskes!!
Tja, men det kunne jo være at der var nogen der vidste hvad det kunne være, nogen der havde haft lignende problem, men tak, jeg vil prøve tændrørene. Den går ihvertfald på alle 8

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 10 måneder siden #4 af 1869
Besvaret af 1869 på emne Viden ønskes!!
Ja lad os endelig få nogle flere på banen der kender modellen.. :cheer: ..

There is no substitute for rear wheel drive..Period

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
8 år 10 måneder siden #5 af
Besvaret af på emne Viden ønskes!!
Hej igen.... Jeg har lige tanket og jeg prøvede med Shell V-power og det er som om det hjalp på mit problem..... Sådan en dejlig vogn som min er den født med katalysatorer??? Jeg kan nemlig se at der er blevet svejst i dem...... Af hvilken grund mon...... Det er nogen der siger at det skulle frigøre HK men den kan osse gå ad h...... Til i tomgang så.... Men mussen går så fin og jævn i tomgang så hvorfor har de mon været åbnet.......kom frisk!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 10 måneder siden #6 af 1869
Besvaret af 1869 på emne Viden ønskes!!
Hvis den har en lambdasonde både før og efter hver kat (som er de forreste små potter )skal den vel vise motorfejl hvis kat'en er tømt (og der ikke er fusket med lampen)..Den skal vist lyse op når du sætter tænding til og lidt efter gå ud igen..Jeg har ikke så ny en bil så det er ren teori det her.. :biggrin: ..

There is no substitute for rear wheel drive..Period

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
8 år 10 måneder siden #7 af
Besvaret af på emne Viden ønskes!!
Ok... Det skal jeg se efter.... Der er ingen lampe der lyser.....

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
8 år 10 måneder siden #8 af
Besvaret af på emne Viden ønskes!!
De er fyldt med cat og evap sensor osv fra USA. Der er så mange i USA der fjerner det hele. Jeg kæmper selv med en kode p1443, som er noget med evap sensor eller noget ... Heldigvis er bilen ligeglad og kører super.

Jeg ved ikke hvad dit problem er. Men prøv på en af de amerikanske facebook sider. Jeg bruger "SN95 Mustangs" og har fået nogle gode råd der. Vi er ikke så mange her med SN95'ere ;-)

2472 skrev: Hej igen.... Jeg har lige tanket og jeg prøvede med Shell V-power og det er som om det hjalp på mit problem..... Sådan en dejlig vogn som min er den født med katalysatorer??? Jeg kan nemlig se at der er blevet svejst i dem...... Af hvilken grund mon...... Det er nogen der siger at det skulle frigøre HK men den kan osse gå ad h...... Til i tomgang så.... Men mussen går så fin og jævn i tomgang så hvorfor har de mon været åbnet.......kom frisk!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
8 år 10 måneder siden #9 af
Besvaret af på emne Viden ønskes!!
Gearkassen på SN95 bilerne er berygtede for at være svage og skifte dårligt. Nå ja, det er vel snart sagt alting, afhængigt af, hvem man spørger.

Min gearkasse skiftede ad helvede til. Bilen havde kørt 130.000 miles. Jeg fik skiftet olie og i den process viste det sig, at det var første gang, at gearolien var skiftet. En gearkasse i en bil, der har været kørt pænt til i, der klarer 130.000 miles uden ny olie, og som efter skiftet faktisk fungerer ganske godt, eller i hvert fald så godt, som den nu var designet til, synes jeg er fint.

Men altså, ja, det kan meget vel være, at den trænger til olieskifte. En anden SN95'er jeg havde, en V6'er, skulle have renoveret gearkassen komplet og motoren gik i nødprogram af den årsag. Prisen var godt 6.000 svenske kroner for det. Et komplet kit til renovering af en gearkasse som denne her, koster hos latemodelrestauration.com ca. 3.500 kr.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
8 år 10 måneder siden #10 af
Besvaret af på emne Viden ønskes!!
Tak Jens , det havde jeg ikke tænkt på... Så må jeg hellere få skiftet olie og filter.....

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum