- Indlæg: 1144
hej..har en ford 351c 4v med closed chamber 1971
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
Har du nogen erfaring med de dele..og ved du hva det fjerder sæt hedder I edelbrock Nr
Hilsen jan
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Personligt ville jeg koebe knasten fra et af de specialiserede firmaer, der har top ekspertisen i knastaksler. Fx Howards Cams, Comp Cams eller Lunati Cams. Alle har et katalog, der giver dig alle oplysninger, ogsaa hvilke fjedre der skal anvendes.
Har gjort brug af de to foerste firmaers tech support, som kan findes paa deres hjemmesider, og jeg synes de svarer kompetent paa de spoergsmaal man sender frem. Gode til at anbefale en specifik knast udfra de behov, som du beskriver.
Kan se at Howards producerer et par knaster der minder meget om en RPM knast, ca samme antal grader og ventil aabning.
Mvh
Bernd
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ville nok kikke efter et andet produkt...
Prøv at kikke lidt her, læs især det under application, der kan du se hvad knasten minimum kræver at modificationer til din motor m.m.
www.cranecams.com/230-233.pdf
De kan handles hos Summit.
Har prøvet nogle stykker af Cranes knaster, kører faktisk med en nu.
Ring hvis du vil vide mere..
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
162 skrev: Sjovt nok anbefaler Edelbrock ingen fjederer til RPM knasten??
Ville nok kikke efter et andet produkt...
Prøv at kikke lidt her, læs især det under application, der kan du se hvad knasten minimum kræver at modificationer til din motor m.m.
www.cranecams.com/230-233.pdf
Jeg kan se, at vi fik samme lidt uprofessionelle indtryk af Edelbrocks maade at saelge deres produkter paa.
Kan meget godt lide, at Crane anfoerer hvor mange omdrejninger motoren boer "cruise" med. Det er ikke alle, der taenker ny en evt. bagtoejsgearing ind i deres valg af knast. Og det er heller ikke for alle, at koere med 3000 o/m ved 100 km/t.
Mvh
Bernd
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
De har ikke split duration på deres RPM til FE??
Alle skriver at indsugsside er ok, men udstødning halter lidt - det samme gælder for så vidt også for Cleveland.
Crane laver fede knaster..
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
tak svar--
men har knasten til at lægge..og indsugning..har skrevet til edelbrock ..men ingen tilbage meldning..tommy hva tlf nr har du,,
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
Hva number Har de howards knaster der linger rpm knaster..
Hilsen jan
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
De knaster som Howards laver er ikke 100 % magen til rpm knasten. Men jeg kan se, at Howards laver en række forskellige knaster, som ligger lige omkring, og anbefaler de fjedre, som står nedenfor. Fjedrene bruges til til knaster, der er både mildere og skarpere. Også knaster der har større løft end en RPM knast, så mon ikke de burde kunne virke?!
For at være sikker, ville jeg prøve at høre Howards tech support.
www.summitracing.com/int/parts/hrs-98636
God jul
Bernd
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Vælger du enkelte fjederer bliver fjeder trykket for lav, desuden skal de kunne klarer ventilløftet på RPM knasten.
Data kan læses på specificationerne over fjederne.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen