Skip to main content

justering af motorhjelm.

Mere
8 år 5 måneder siden #1 af 3078
justering af motorhjelm. blev oprettet af 3078
hejsa mustangvenner.vil høre om der er nogen som har et rigtigt godt råd til mig.problemet består i at jeg har sat en ny repo.på min 67'er ht,da den havde en fiber hjelm med scoop ved køb.det kunne jeg så ikke få forsikret,derfor køb af anden.
Jeg har det problem at jeg ikke kan få hjelmen plant med torpedostykke.har rykket beslag helt ned og har også slisset hullerne i beslaget længere så det kan komme længere ned,men ikke nok endnu.skal jeg slisse hullerne i inderskærm op også?
Jeg har købt nye fjedere til at holde hjelmen,da der er ikke var nogen på,kan det have noget at sige?
Håber der er nogen herinde som kan hjælpe!
Mvh martin

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
8 år 5 måneder siden #2 af
Besvaret af på emne justering af motorhjelm.
Hvis det er reproduktion dele i den billige ende så er det tit et problem med tilpasningen, stor hammer og træklods ;)
Men prøv at smide et par billeder op af selve problemet.
Med hensyn til din forsikring så prøv at høre dem om ikke det kan lade sig gøre hvis hjelmen ikke er medforsikret, jeg fik svar fra mit forsikring selskab af mine fælge ikke var dækket ved en evt skade.
Nu ved jeg Ikke hvad det er for en hjelm den gamle, men der kunne da i 67 fås shelby hjelme i fiber ik???. ( hvis en ved det så kom lige med etrigtigt svar) for så ude det heller ikke vare et problem.
Hilsen Simon

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 5 måneder siden #3 af 3078
Besvaret af 3078 på emne justering af motorhjelm.
Hej simon.hahaha har selv haft tænkt på den løsning:-)jamen hjelmen selvom det er repro ville jeg ikke var billig da de nærmest koster det samme om det er ved trimo eller classic mustang.men det ændre selvfølgelig ikke på at det stadig er repro:-)
Jeg ville godt kunne få den forsikret ved etu forsikring,,men det ville så lige koste 4,5 k om året men så var hjelmen ikke med i forsikringen alligevel:-( og thisted forsikring ville ikke med det scoop på 2,5tomme,da det ikke var originalt efter deres mening og så er der desværre ikke så meget at komme efter hvis man gerne ville have bilen på gaden.





Men her er lidt billeder håber de kan bruges.som du kan se så er hjelmen ikke helt i niveau med skærmen og håber at du kan nå at se at det ene beslag (bill2) er sænket alt hvad det kan og på den anden side(bill3)er beslaget som det var tidligere.
Håber virkelig at du har en løsning på det simon og skal du bruge andre billeder,så skal du bare sige til.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
8 år 5 måneder siden #4 af
Besvaret af på emne justering af motorhjelm.
Hvis nu du måler bagge hjelme fra anslagsflade ved beslæg, til oven på hjelmen, er de så lige tykke.??
Beslægtet er det det samme du brugte til fiber hjelmen. ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 5 måneder siden - 8 år 5 måneder siden #5 af 611
Besvaret af 611 på emne justering af motorhjelm.
Nu er det her bare et gæt. Du skriver at du ikke havde fjedrer på den gamle hjelm. Hvis der er virkelig meget slør i hængslerne og du sætter fjedre på så vil hjelmen måske stå højere, da fjederen kan få lov til at skubbe hjelmen op i de ovale slørprægede huller. Kan du trykke hjelmen ned når den er lukket? På slidte hængsler skal hjelmen af og til have et lille skub for at ligge helt ned.

Det skader ikke med nye hængsler. Det bliver noget underligt/utilfredsstillende at justere noget ind på slidte hængsler. Du kan få nogle hængsler (bl.a. NPD sælger dem, andre steder går de under Dynacorn-mærket) der er dobbelt så tykke i godset som de originale - det er stramt, lækkert og holder længere.
Sidste redigering: 8 år 5 måneder siden ved 611.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum