Skip to main content

Sporring efter Shelby drop

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
8 år 5 måneder siden #1 af
Sporring efter Shelby drop blev oprettet af
Hej

Er der nogen der ligger inde med sporringsdata til en 66 med 1" sænkning og 1" shelby drop?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 5 måneder siden - 8 år 5 måneder siden #2 af 611
Besvaret af 611 på emne Sporring efter Shelby drop
På de amerikanske fora er der vist rimelig enighed om at man ikke går galt i byen med nedenstående specs. fra Dazecars dazecars.com/dazed/drop.html (y)


Please align to these specs “1960-1966 Mustang and Falcon Performance Alignment with or without UCA drop”.
These specifications are in order of importance.

1. NO more than .25 degrees difference between driver’s side and passenger’s side.

2. +2.0 to +3.5 degrees caster.
NOTE: for cars with Adjustable strut rods. Please attain as much caster as possible using the shims (at least 1.5 to 2.0 degrees), and then use the adjustable strut rods to increase the caster and make the sides the same. Also, please note that the caster difference between the driver’s side and passenger’s side needs to have no more .25 degrees difference prior to the adjustment of the strut rods.

3. -0.5 to 0 degrees camber. No positive camber, please. There is no problem having a slight variation from driver’s side to passenger’s side to account for the crown in the road.

4. 1/16" to 1/8” toe in


Det stemmer heller ikke helt ved siden af de oprindelige specs. til Shelby'erne som havde Shelby/Arning/UCA drop:
Caster +2 degrees
Camber 0 degrees
Toe In 1/8" total
Sidste redigering: 8 år 5 måneder siden ved 611.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
8 år 5 måneder siden #3 af
Besvaret af på emne Sporring efter Shelby drop
Fantastisk - tak, så er det vist bare med at komme i gang :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum