- Indlæg: 1144
Tjek af løftehøjde på knast
- Emne forfatter
- Gæst
Er der en smart måde at tjekke knasten uden at splitte motor ad?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
MVH
Per
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
Vh. Bo
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
Vh. Bo
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Vend til bage med målene.
MVH
Per
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
2942 skrev: Det mål der er beskrevet på en oem 289 knast er 9,14mm. på indsug og 9,65mm. på uds. Er det målt på pushrod eller på ventil?
Vh. Bo
Skulle gerne stå "lift at valve" i dine oplysninger, som f.eks.
Lobe lift intake is .2303 exhaust .2375....målt på knast, skal ganges med udveksling på vippearm.
valve lift intake.368 exhaust.381.....målt ved ventil.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
med knasten.
Målene skal helst være ens...ikke flere mm forskel.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
Hvis jeg ganger mine mål op svinger det helt op til 1,92mm. i ventil løft
Jeg vil bestille en ny knast på mandag så jeg kan komme i gang næste weekend.
Men jeg er bare i trivel om det skal være en rulle eller tap knast
Er der en venlig sjæl der vil bruge 5 min i telefonen så jeg kan komme videre:-)
Vh Bo
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
Min motor er en standart 289 m. edelbrock 500 karb og performer manifold.
Jeg vil ikke interesseret i en motor der hopper rundt i tomgang.
www.summitracing.com/dom/parts/cca-cl31-...8/overview/make/ford
www.summitracing.com/dom/parts/cca-cl31-...8/overview/make/ford
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
Det var super fedt at snakke med dig. Du har jo nærmeste sort bælte i Mustang motorer.
Info til i andre så er valget gået til en Edelbrock performer plus knast, nye ventil fjeder, ny kæde samt oliepumpe.
Vh bo.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Valg af knast,du bør vælge en med mere løft og grader på udstødningens siden end insug,for at tage højde for de dårlige udstødnings porte som 289/302 og 351 har.
Et valg vil være noget lignende Edelbrock Performer i rulle udgave,sammenlign de forskellige knaster med løft ved 050,det giver en bedre billed af knasterne som du kan sammenligne med.
MVH
Per
UPS Tommy kom først :biggrin:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen