Skip to main content

Skift af pejlstangsleje, skal jeg skifte andet?

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
8 år 3 måneder siden #1 af
Hej

Jeg er ved at skifte pejlstangsleje på min 1966, men er der andet jeg bør skifte når jeg er igang?

Tillægs spørgsmål, min kode på min motor er 0 c80e-6015-a hvilken motor har jeg så i min bil?

Mvh Ivan

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 3 måneder siden #2 af 877

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
8 år 3 måneder siden #3 af
Tak Hans

Hvis jeg går inde på mustangtek.com/block/Block.html så står der t det er en:

C8OE-6015-A

Shelby
Unconfirmed Application. Information may or may not be complete or accurate68-69 302
Confirmed Application. Information has been double checked with at least a second source68 302 Shelby GT350


Bore 4.00"
may have 289 marking

Så er min en 302 i stedet for 289? og hvad er den store forskel på 302 og 289?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 3 måneder siden - 8 år 3 måneder siden #4 af 2780
289 CUI (kubik tommer) = 4,7L
301 CUI = 5.0L

Altså hvor "stor" din motor er.

Prøv at finde en motor kode dekoder, eller et par erfarne øjne. :blink:
Sidste redigering: 8 år 3 måneder siden ved 2780.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 3 måneder siden #5 af 611
Udfra nedenstående to link kunne det se ud som om at dit støbenummer på blokken er lige fra overgangsperioden mellem 289 og 302. I 1967 blev der samlet nogle 302 blokke med 289 indmad og solgt som "289". I så fald er din en 289, blot med den nye 302 blok. :) De 4.00" bore er fælles for dem begge.

www.classicmustang.com/casting_numbers.htm
www.mre-books.com/interchange/interchange2.html

Men hvis du er ved at skifte plejlstangsleje, så er det da bare at tjekke støbekoden på krumptappen. De er jo det som afgør om det fysisk er en 289 eller 302.
På forreste krumptapsmodvægt står:
1M for 289
2M eller 2MA for 302

Du må også kunne se det på plejstangen eller plejstangsoverfaldet, men det kan jeg ikke lige huske.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Gæst
  • Gæst
8 år 3 måneder siden #6 af
Hej Ivan

Ka jeg lokke dig til at skrive lidt om hvordan du lige har fundet ud af at det er DET plejlstangsleje , som er dårlige?

mvh Carsten

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
8 år 3 måneder siden #7 af
Tak for de mange svar, vil lige kravle under bilen i morgen og tjekke om der står 1m el 2m.

Og Carsten, den har en træls klingende lyd, kommer fra det bagerste stempel i højre side, og en mekaniker ven var 99% sikker på at det var et pejlstangsleje der vare defekt. Så håber han har ret;-)
Lyden var lidt som hvis der var 2 stumper metal løs i motorrummet som stødte sammen. Sådan husker jeg det i hvert fald. Jeg har ikke kørt i bilen i 3 år, pga. renovering af nyt hus mm

Har vedhæftet et foto af det gamle leje, ved ikke om det er meget slidt eller ej.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 3 måneder siden #8 af 162

2305 skrev: Tak for de mange svar, vil lige kravle under bilen i morgen og tjekke om der står 1m el 2m.

Og Carsten, den har en træls klingende lyd, kommer fra det bagerste stempel i højre side, og en mekaniker ven var 99% sikker på at det var et pejlstangsleje der vare defekt. Så håber han har ret;-)
Lyden var lidt som hvis der var 2 stumper metal løs i motorrummet som stødte sammen. Sådan husker jeg det i hvert fald. Jeg har ikke kørt i bilen i 3 år, pga. renovering af nyt hus mm

Har vedhæftet et foto af det gamle leje, ved ikke om det er meget slidt eller ej.


ser umiddelbart ikke dårligt ud, hvidmetal ser ikke beskadiget/gennemslidt ud, men det ser ud som om der har været vand i olien.
er lidt svært at se...
hvis lejerne er dårlige er der typisk en dunke lyd, ikke til at tage fejl af, og dårligt olietryk
du skifter selvfølgelig alle plejllejer, ikke

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum