- Indlæg: 1068
Problemer med motorgang!
- Emne forfatter
- Gæst
Jeg har et problem med at få Mustang'en til at gå ordenligt.
Jeg har været igennem et større projekt med nye topstykker osv.
Jeg kan få den til at gå næsten perfekt i tomgang, men i det jeg sætter den i D eller R
Så går den skide ujævnt, den "ruller" som om at den har en bad ass knast i, og nogle gange går den i stå.
Jeg har prøvet med en helt ny karburator, og det hjælp heller ikke.
Tændingen er sat til 10 grader
Den køre perfekt ud af landevejen.
Håber der er nogle der vil hjælpe
Mange hilsner Jesper
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hvad er din tomgangshastighed....?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
Men som jeg har forstået, så gavner den kun ved omdrejninger?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Karburatoren bør vel dyses ind? Kan være den får for lidt sovs..
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
MAN SKAL BRUGE PORTET VACUM TIL TÆNDING. OG IKKE MANIFOLD VACUM. !!!!!
Mvh B.S.Auto Brian Stoltze
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Kunne du forklare lidt nærmere jeg tror vi er flere med store øre,low/high performance, med høj comp vil jeg gerne have høj tændning i starten indtil avenseringen tager fat og vacum avensering stopper.men er jeg helt galt på den,jeg tænker til gade brug.
MVH
Per
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Øvelsen går ud på at give din bil så meget mekanisk avancering som den kan klare uden at den tænder inden stemplet er i top. For mange er det omkring 34 grader før tdc, med vakuum avanceringen frakoblet. Øger man kompressionen øges risikoen for at blandingen selvantænder inden stemplet er i top. Her skruer man tændingen lidt tilbage, eller hælder vpower på, for at afhjælpe
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er rigtigt at når startmotoren tørner så skal der ikke for tidlig avanceret tænding, men der bliver jo heller ikke lavet i nærheden af så meget vacuum som i tomgang, så selvom man har manifold vacuum så avanceres der ikke for meget og bilen starter stadig let.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen