- Indlæg: 4235
Kaleche. Har svært ved at køre op.
- Emne forfatter
- Gæst
7 år 4 måneder siden #1
af
Kaleche. Har svært ved at køre op. blev oprettet af
Hej der !
Har en 65 `convertible . Til tider vil el-kalechen ( mener den er hydraulisk ) kun køre halvt op. Så stopper den - og falder langsomt tilbage. Og betjenings knappen reagerer overhovedet ikke.
Efter en vis tid - alt fra 5 - 10 minutter til timer - virker skidtet igen ????
Har nogen ide om hvad problemet er, og hvordan det fikses ?
På forhånd tak
Frank 2913
Har en 65 `convertible . Til tider vil el-kalechen ( mener den er hydraulisk ) kun køre halvt op. Så stopper den - og falder langsomt tilbage. Og betjenings knappen reagerer overhovedet ikke.
Efter en vis tid - alt fra 5 - 10 minutter til timer - virker skidtet igen ????
Har nogen ide om hvad problemet er, og hvordan det fikses ?
På forhånd tak
Frank 2913
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
7 år 4 måneder siden - 7 år 4 måneder siden #2
af 486
Besvaret af 486 på emne Kaleche. Har svært ved at køre op.
Hej frank
bag dit bagsæde sidder pumpen som der føder et stempel i hver side med en plastik slange
du kan på fylde olie i pumpen og så skal du nok lede efter en utæt hed i systemet, hvilket hurtig vil vise sig
mvh Kim
bag dit bagsæde sidder pumpen som der føder et stempel i hver side med en plastik slange
du kan på fylde olie i pumpen og så skal du nok lede efter en utæt hed i systemet, hvilket hurtig vil vise sig
mvh Kim
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved 486.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
7 år 4 måneder siden #3
af 1861
Armen i karmen !
Besvaret af 1861 på emne Kaleche. Har svært ved at køre op.
Det Kim siger ! Der findes faktisk et færdigt kit med de O-ringe der skal til for at få systemet tæt, det er oftest dem der bliver møre.
Og kalechen kører iøvrigt på den samme olie som servostyringen og aut. gearkassen - Automatic Transmission Fluid, Type F.
Hej fra Claus
Og kalechen kører iøvrigt på den samme olie som servostyringen og aut. gearkassen - Automatic Transmission Fluid, Type F.
Hej fra Claus
Armen i karmen !
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
7 år 4 måneder siden #4
af
Besvaret af på emne Kaleche. Har svært ved at køre op.
Det lyder mere som om overhedssikring slår fra,
og når den har kølet af, kan den køre igen.
og når den har kølet af, kan den køre igen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
7 år 4 måneder siden #5
af 2678
Besvaret af 2678 på emne Kaleche. Har svært ved at køre op.
Jeg havde tilsvarende problem men det forsvandt da kontakten blev skiftet.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
7 år 4 måneder siden #6
af
Besvaret af på emne Kaleche. Har svært ved at køre op.
Hvis der går 5-10 min. før den virker igen, må det være Circuit breaker
der slår til igen. Hvis kontakten er i stykker, burde man kunne lirke
med den, så den gav lidt forbindelse.
der slår til igen. Hvis kontakten er i stykker, burde man kunne lirke
med den, så den gav lidt forbindelse.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
7 år 4 måneder siden #7
af 1861
Armen i karmen !
Besvaret af 1861 på emne Kaleche. Har svært ved at køre op.
Så er det måske både kontakt og oliemangel ? Kalechen ville jo ikke køre tilbage af sig selv, som der står i starten, hvis det udelukkende er kontakten der strejker indimellem.
Hej fra Claus
Hej fra Claus
Armen i karmen !
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
7 år 3 måneder siden #8
af
Besvaret af på emne Kaleche. Har svært ved at køre op.
Det lyder helt klart som der er luft i slangerne. Få tilført noget mere olie først tager du den lille gummi dut af på servo motoren, når kalechen er nede (arm fra cylinder i bund) Hermed slipper undertrykket ud. Hvis der mangler olie fylder du på og dernæst kører du kalechen op (arm fra cylinder helt kørt ud) og tager proppen af igen. Kør den op og ned et par gange og fyld evt. mere olie på, når armen er helt ude.
Det kan være en hjælp at tage den split ud der holder kalechen fast til armen fra cylinderen
Det kan være en hjælp at tage den split ud der holder kalechen fast til armen fra cylinderen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
7 år 3 måneder siden #9
af
Besvaret af på emne Kaleche. Har svært ved at køre op.
Har lige haft samme problem med min egen..
Hos mig var det relæet(circuit breaker) ude i motorrummet..
Men du kan gøre et par hurtige ting for, at find fejlen hos dig.
1: Ud med bagsædet, så trækker du en ledning fra plus på batteriet ind til motoren til toppen. Hiv stikket fra hinanden og test ledningen mod den ene pol i stikket, virker den så er det circuit breaker eller kontakten i instrumentbordet.
Så kan du enten teste kontakten, eller relæet..
Det nemmest er som Niels skriver lirk lidt med kontakterne på relæet, hvis det gør at den virker lidt bedre er det et nyt relæ.
Og jeg ville købe et nyt med det samme, i stedet for at tage chancen..
Lærte det på den hårde måde, 50 km med toppen nede kl 22 om aften.. Konen var blålilla i bøtten af raseri og hun og knægten sad på bagsædet hjem... :biggrin:
Hos mig var det relæet(circuit breaker) ude i motorrummet..
Men du kan gøre et par hurtige ting for, at find fejlen hos dig.
1: Ud med bagsædet, så trækker du en ledning fra plus på batteriet ind til motoren til toppen. Hiv stikket fra hinanden og test ledningen mod den ene pol i stikket, virker den så er det circuit breaker eller kontakten i instrumentbordet.
Så kan du enten teste kontakten, eller relæet..
Det nemmest er som Niels skriver lirk lidt med kontakterne på relæet, hvis det gør at den virker lidt bedre er det et nyt relæ.
Og jeg ville købe et nyt med det samme, i stedet for at tage chancen..
Lærte det på den hårde måde, 50 km med toppen nede kl 22 om aften.. Konen var blålilla i bøtten af raseri og hun og knægten sad på bagsædet hjem... :biggrin:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen