- Indlæg: 89
Tøver ved acceleration
Har sat tændingen på 10 grader og stillet blandingsskuerne(edelbrock 600 cfm) med vakummeter
Benzinpumpen er en ny edelbrock
Tændrør er nye, der er eletromisk tænding på og har skiftet acceleratorpumpen på karburatoren...
Hvad kan jeg ellers checke?
Passer det med 10 grader på tændingen med elektronisk tænding?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Lyder som accelerationspumpe problem, jeg ville først tjekke at membranen er fleksibel som ny - vigtigt.. Så kan du skifte dysestørrelse (den squirter som sprøjter ned) - chekke hvad nummer der står på den, måske den er helt i hegnet. Som jeg husker er min 31.
Kan også være fjederen til sekundærspjæld er lidt for let. Jeg har en sort fjeder i (hård fjeder), og det spiller temmelig godt indtil videre, skal måske lege lidt med en størrelse lettere senere.
Jeg kan iøvrigt anbefalde Summit's Quick Flicks Youtube videoer omkring Holley karburatorer, det er rigtig god læring om hvordan de forskellige ting påvirker kørslen.
10 grader siger ikke meget om tændingen, hvis det er i tomgang? 10 grader kan være helt i hegnet oppe i omdrejning alt efter hvordan fordeleren er sat op. Det er mere vigtigt hvad tændingen er uden vakuum avancering når der er fuld mekanisk avancering dvs. ca 4000 rpm og over. Jeg har sigtet efter 36 grader, det skulle været et godt sted at ligge.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg synes at kunne genkende problemet. Jeg har MSD ready to run strømfordeler, der er mekanisk advancering som kan justeres ved hjælp af 2 fjedre. ved hårde fjedre advancere den senere og blød tidligere. jeg satte bløde fjedre i og det hjalp en del.
Mvh. Kim
If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses. Henry Ford
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Men giv lige nr på de originale toppe så jeg kan se størelsen på forbrændnings kamre og regne comp ud.Det vil blive et gæt da der skal tages højde for divs parametre men det vil blive tæt på.
Når tændningen er indstillet så sæt vacum advangseringen på manifold vacum på din kaburator,der efter juster din kaburator(jeg kender ikke til Edelbrock)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Når du nu er gået så langt og har skiftet så meget,så vil jeg sige at det lyder som om du ikke har tænkt at tune din carb
1406 er en øko carb
1405 er en performer carb
Du kan sagtens bruge den øverste men der ligger nogle timer foran dig med fintuning
Her kan du med fordel anskaffe dig et calibrerings kit til en 1405 for det lyder som om at dine step up springs ikke er de rigtige samt at du får mange flere muligheder til at tune din carb.
Vh 1914
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mvh Johnni
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Du kan ikke justere alt det andet før tændingen er på plads. Jeg har set hvor hurtigt en udstødningsmanifold kan blive rødglødende hvis tændingen er lidt for sen samtidig med en lidt mager blanding.
Du kunne overveje om du ikke vil få noget mere ud af den dyre investering i alutoppe osv. ved at få motoren kørt ind af en der har styr på indkøring af de her motorer, evt. på rullefelt.
Kender ikke til Edelbrock, jeg forstår den simpelthen ikke - jeg syntes Holley'en er enkelt opbygget og min Holley gør ihvertfald ligepræcis det "man beder den om". Men de mange tuningsmuligheder gør måske at nogen anser den for at være kompliceret
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Det virkede 100%
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Product Description
Pair of Distributor Advance Springs for 1965-1973 Mustangs.
This pair of advance springs allows your distributor to reach full advance more quickly (between 2,000 and 2,800 rpm), delivering maximum power and engine acceleration.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Og fjedrene bestemmer så ved hvilket omdrejningstal man når max. avancering. Så det er bare i gang med tændingspistolen - det er skiiee' spændende at rode med og faktisk ikke raketvidenskab (y)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Lyder rigtig godt hvis du vil hjælpe mig, jeg har prøvet at ringe
Mvh Johnni
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Jeg havde lidt det samme problem efter jeg havde ombygget min, med lidt portning, headers, rulle knast, ny manifold og karburator.
Jeg valgte også en 600 cfm 1406 Edelbrock, men den krævede lidt tilpasning da den var for mager i sin dysning.
Prøv at læs og gerne forstå Edelbrock Owners manualen, det giver en god ide om hvad man har med at gøre og hvordan tingene spiller sammen. Fx betyder luft/blanding skruen ikke noget for det problem du har (se side 11)
Jeg vil helt klart anbefale dig at få dyset din karburator efter dit nye setup, jeg gjorde ved at købe en lambda sonde og fik sat en svejsemøtrik i udstødningen til selve sonden, på den måde kunne jeg direkte udlæse hvad AF (Air/Fuel) blandingen var og derefter vælge de rigtige dyser. Men man kan også gøre det ved at foretage en række kørsler, men det kan være svært at mærke de små forskelle.
Problemet med tøven ved fuld gas kunne jeg delvis afhjælpe med at flytte den arm som styrer benzin pumpen, det giver et lidt længere skvat benzin. Men det der virkelig hjalp var at ændre step-up fjedrene og vælge nogle lidt stivere - disse modvirker det vacum der opstår og som netop giver sig udslag i tøven ved fuld gas. Men alt det kan du læse på side 14 i manuallen.
Hvis du selv vil kaste dig ud i dette skal du bruge et kalibreringsæt og der findes forskellige afhængig af hvilken model type du har - hvis det er den samme serie, vil dyser og metering rods være af lidt andre størrelser. Jeg har næsten komplet sæt til en 600cfm Performer model 1406. Du kan låne/købe det hvis du vil.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
MVH
Per
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
Dejligt at se dig på banen igen.
Det du mener med tændning,hvis jeg forstår dig ret, så er det avanceringen i fordeleren man forøger og en lavere fortændning og lader vacum advance hjælpe i tomgang og lige efter.
MVH
Per
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
De er super lette at justere,
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tøv lige en kende med at købe en ny karburator, før du har prøvet bilen korrekt justeret. Det er som nat og dag, kæmpe forskel. Den skal nok komme til at køre godt hvis ellers motoren er mekanisk i orden.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Gæst
600cfm er ok jeg har ikke haft anden på 289 eller 302 men det har været holley.
MVH
Per
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen