mustang 67 289 convertible som sejlbåd
- (2610)
- Emne forfatter
- Gæst
10 år 10 måneder siden #1
af 2610
mustang 67 289 convertible som sejlbåd er oprettet af 2610
hej
jeg ved godt det måske er svært at svare på uden at ha set og prøvekørt
jeg har det fint med at min gamle mustang sejler
men konen gider ikke køre i den før den bliver stabiliseret
så lad vær at kør
hvad er den værst tænkelig situation jeg kan komme ud i
nye fjeder - nye støddæmper og måske nye fælge den ene er skæv
er et hurtig regnestykke max 10 tusind og den køre perfekt.
eller den bliver ved med at sejle
bøsninger ser nye ud..
der må være masser af jer der har været turen igennem
resten af bilen er perfekt..
jeg ved godt det måske er svært at svare på uden at ha set og prøvekørt
jeg har det fint med at min gamle mustang sejler
men konen gider ikke køre i den før den bliver stabiliseret
så lad vær at kør
hvad er den værst tænkelig situation jeg kan komme ud i
nye fjeder - nye støddæmper og måske nye fælge den ene er skæv
er et hurtig regnestykke max 10 tusind og den køre perfekt.
eller den bliver ved med at sejle
bøsninger ser nye ud..
der må være masser af jer der har været turen igennem
resten af bilen er perfekt..
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2025)
- Gæst
10 år 10 måneder siden #2
af 2025
Besvaret af 2025 på mustang 67 289 convertible som sejlbåd
Der er masser af ting der kan gøres. Her er de ting jeg selv har gjort. Og et gæt på hvad det ca koster i dele
1) Kraftigere sway bar foran, nye bøsninger, ca 1200-1500kr (sidelæns gynge, stabilitet i sving)
2) swaybar bagi, nye bøsninger, ca 1200-1500kr (sidelæns gynge, stabilitet i sving)
3) hårdere fjedre for+bag, gerne Koni eller KYB gas-a-just, ca 1500kr tror jeg (vuggen frem/tilbage)
4) Export brace, ca 1100-1200kr (stabilitet i sving)
Det har hjulpet rigtig meget på min
/Kim
1) Kraftigere sway bar foran, nye bøsninger, ca 1200-1500kr (sidelæns gynge, stabilitet i sving)
2) swaybar bagi, nye bøsninger, ca 1200-1500kr (sidelæns gynge, stabilitet i sving)
3) hårdere fjedre for+bag, gerne Koni eller KYB gas-a-just, ca 1500kr tror jeg (vuggen frem/tilbage)
4) Export brace, ca 1100-1200kr (stabilitet i sving)
Det har hjulpet rigtig meget på min
/Kim
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2610)
- Emne forfatter
- Gæst
10 år 10 måneder siden #3
af 2610
Besvaret af 2610 på mustang 67 289 convertible som sejlbåd
Tak kim
tager turen til trimo og ser hvad de har af stumper.
ses derude..
tager turen til trimo og ser hvad de har af stumper.
ses derude..
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (1218)
- Gæst
10 år 10 måneder siden #4
af 1218
Besvaret af 1218 på mustang 67 289 convertible som sejlbåd
Jeg har gjort nøjagtigt det samme som Kim, og min er blevet super stabil
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (200)
- Gæst
10 år 10 måneder siden - 10 år 10 måneder siden #5
af 200
Besvaret af 200 på mustang 67 289 convertible som sejlbåd
Når du siger "sejler" - hvad mener du så??
Hvis dit styretøj ikke er sporet korrekt kan den stå på en måde så den "griber" efter alle ujævnheder og dermed kan give oplevelsen af at være overalt på vejbanen ... den skal spidse lidt indad
Et andet kan være slør i dit styrehus. Hvis du har det - og især kombineret med ovenstående - så vandrer bilen også typisk rundt på vejen uden retningsstabilitet. Ovenpå sturehuset sidder en justeringsmøtrik som man kan spænde let til hvis der er slør ...
Min pointe er at du ikke skal starte med at skifte stumper før du har styr på hvad problemet er. Hvis din undervogn er slidt, så lad nu være med pr. automatik at udskifte alt til polybøsninger og det der er værre ..... det originale gummi er rigeligt til at lave en stram og velkørende undervogn.
mvh
Anders
Hvis dit styretøj ikke er sporet korrekt kan den stå på en måde så den "griber" efter alle ujævnheder og dermed kan give oplevelsen af at være overalt på vejbanen ... den skal spidse lidt indad
Et andet kan være slør i dit styrehus. Hvis du har det - og især kombineret med ovenstående - så vandrer bilen også typisk rundt på vejen uden retningsstabilitet. Ovenpå sturehuset sidder en justeringsmøtrik som man kan spænde let til hvis der er slør ...
Min pointe er at du ikke skal starte med at skifte stumper før du har styr på hvad problemet er. Hvis din undervogn er slidt, så lad nu være med pr. automatik at udskifte alt til polybøsninger og det der er værre ..... det originale gummi er rigeligt til at lave en stram og velkørende undervogn.
mvh
Anders
Sidste redigering: 10 år 10 måneder siden ved 200.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (529)
- Gæst
10 år 10 måneder siden #6
af 529
Besvaret af 529 på mustang 67 289 convertible som sejlbåd
Hej
Havde også en "slatten" undervogn i min 66'er (bløde bladfjedre og færdige støddæmpere), og købte flg hjem:
www.mustangsplus.com/xcart/1965-66-Grab-...nd-Handling-Kit.html
Opgraderede til 5-leaf og 1 1/8 sway bar. Og efter monteringen ved Peter, kørte jeg hjem i en helt ny bil. Forskellen kan slet ikke beskrives. Kan klart anbefale det, hvis den er løs i undervognen!
Fik det hjem med ShopUSA, som også kun kan anbefales. Daværende $-kurs var 5,82, og havde det hjemme alt inkl. for en $-kurs på under 8,50!
Så alt i alt en super opgradering af den gamle dame til billige penge
Havde også en "slatten" undervogn i min 66'er (bløde bladfjedre og færdige støddæmpere), og købte flg hjem:
www.mustangsplus.com/xcart/1965-66-Grab-...nd-Handling-Kit.html
Opgraderede til 5-leaf og 1 1/8 sway bar. Og efter monteringen ved Peter, kørte jeg hjem i en helt ny bil. Forskellen kan slet ikke beskrives. Kan klart anbefale det, hvis den er løs i undervognen!
Fik det hjem med ShopUSA, som også kun kan anbefales. Daværende $-kurs var 5,82, og havde det hjemme alt inkl. for en $-kurs på under 8,50!
Så alt i alt en super opgradering af den gamle dame til billige penge
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2610)
- Emne forfatter
- Gæst
10 år 10 måneder siden #7
af 2610
Besvaret af 2610 på mustang 67 289 convertible som sejlbåd
hej søren
det ligner et ready to use kit TAK
ville forbi trimo igår,
men de har ferie
så jeg må jo sejle en uge mere
det ligner et ready to use kit TAK
ville forbi trimo igår,
men de har ferie
så jeg må jo sejle en uge mere
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
10 år 10 måneder siden - 10 år 10 måneder siden #8
af 2243
Henrik, lyt til Anders.
Få lige "styr" på, hvor fejlen(e) er, før du bare skifter dele. Det bliver hurtigt alt for dyrt. Få en erfaren Mustang-mekaniker til at se på bilen, før du gør noget - det er jeg overbevist om, du (og din bankkonto) bliver glad for.
Mange hilsener
Terkel
Besvaret af 2243 på mustang 67 289 convertible som sejlbåd
Når du siger "sejler" - hvad mener du så??
Hvis dit styretøj ikke er sporet korrekt kan den stå på en måde så den "griber" efter alle ujævnheder og dermed kan give oplevelsen af at være overalt på vejbanen ... den skal spidse lidt indad
Et andet kan være slør i dit styrehus. Hvis du har det - og især kombineret med ovenstående - så vandrer bilen også typisk rundt på vejen uden retningsstabilitet. Ovenpå sturehuset sidder en justeringsmøtrik som man kan spænde let til hvis der er slør ...
Min pointe er at du ikke skal starte med at skifte stumper før du har styr på hvad problemet er. Hvis din undervogn er slidt, så lad nu være med pr. automatik at udskifte alt til polybøsninger og det der er værre ..... det originale gummi er rigeligt til at lave en stram og velkørende undervogn.
mvh
Anders
Henrik, lyt til Anders.
Få lige "styr" på, hvor fejlen(e) er, før du bare skifter dele. Det bliver hurtigt alt for dyrt. Få en erfaren Mustang-mekaniker til at se på bilen, før du gør noget - det er jeg overbevist om, du (og din bankkonto) bliver glad for.
Mange hilsener
Terkel
Sidste redigering: 10 år 10 måneder siden ved 2243.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2025)
- Gæst
10 år 10 måneder siden #9
af 2025
Besvaret af 2025 på mustang 67 289 convertible som sejlbåd
Tak for hintet Anders, det fjernede den ratslør jeg havde, og gav også lige en smule på det sejleri der er tilbage. Og det tog 20min
Mvh Kim
Mvh Kim
Når du siger "sejler" - hvad mener du så??
Et andet kan være slør i dit styrehus. Hvis du har det - og især kombineret med ovenstående - så vandrer bilen også typisk rundt på vejen uden retningsstabilitet. Ovenpå sturehuset sidder en justeringsmøtrik som man kan spænde let til hvis der er slør ...
mvh
Anders
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2025)
- Gæst
10 år 10 måneder siden #10
af 2025
Besvaret af 2025 på mustang 67 289 convertible som sejlbåd
Det kommer netop an på hvordan den sejler Hvis den gynger frem og tilbage over en vejbump - som min gjorde - så er det jo ikke styrtøj
Mvh Kim
Mvh Kim
Når du siger "sejler" - hvad mener du så??
Hvis dit styretøj ikke er sporet korrekt kan den stå på en måde så den "griber" efter alle ujævnheder og dermed kan give oplevelsen af at være overalt på vejbanen ... den skal spidse lidt indad
Et andet kan være slør i dit styrehus. Hvis du har det - og især kombineret med ovenstående - så vandrer bilen også typisk rundt på vejen uden retningsstabilitet. Ovenpå sturehuset sidder en justeringsmøtrik som man kan spænde let til hvis der er slør ...
Min pointe er at du ikke skal starte med at skifte stumper før du har styr på hvad problemet er. Hvis din undervogn er slidt, så lad nu være med pr. automatik at udskifte alt til polybøsninger og det der er værre ..... det originale gummi er rigeligt til at lave en stram og velkørende undervogn.
mvh
Anders
Henrik, lyt til Anders.
Få lige "styr" på, hvor fejlen(e) er, før du bare skifter dele. Det bliver hurtigt alt for dyrt. Få en erfaren Mustang-mekaniker til at se på bilen, før du gør noget - det er jeg overbevist om, du (og din bankkonto) bliver glad for.
Mange hilsener
Terkel
Venligst Log på for at deltage i samtalen
10 år 10 måneder siden #11
af 797
Rule nr,1. There are no rules.
Besvaret af 797 på mustang 67 289 convertible som sejlbåd
Er du 100% på at det er fælgen, der er skæv, jeg troede også begge mine bagpå var skæve, men det var bagakslerne.
Mvh Peder.
Ps, nogle veje er så sporkørt, især af lastbiler, så man tror bilen er "stang vissen"
Mvh Peder.
Ps, nogle veje er så sporkørt, især af lastbiler, så man tror bilen er "stang vissen"
Rule nr,1. There are no rules.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (200)
- Gæst
10 år 10 måneder siden #12
af 200
Og jo netop særligt her at man mærker det hvis hjulene er sporet forkert. Hvis ikke de spidser lidt indad så vil den "gribe" efter den forhøjning der er mest markant .....
Besvaret af 200 på mustang 67 289 convertible som sejlbåd
Ps, nogle veje er så sporkørt, især af lastbiler, så man tror bilen er "stang vissen"
Og jo netop særligt her at man mærker det hvis hjulene er sporet forkert. Hvis ikke de spidser lidt indad så vil den "gribe" efter den forhøjning der er mest markant .....
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2610)
- Emne forfatter
- Gæst
10 år 10 måneder siden - 10 år 10 måneder siden #13
af 2610
Besvaret af 2610 på mustang 67 289 convertible som sejlbåd
tak for de mange svar
fandt lige en god motorvej i går
kørte 75 miles uden at sejle
og det er når vejen ikke er plan at mustangen sejler.
prøver lige at få den sporet,
har den lokale dæk firma den viden der skal til om at sætte hjul lidt ind ad.
eller er der nogen omkring Frederikssund ( Nordsjælland - København i kan anbefale.. ???
god søndag til jer alle...
fandt lige en god motorvej i går
kørte 75 miles uden at sejle
og det er når vejen ikke er plan at mustangen sejler.
prøver lige at få den sporet,
har den lokale dæk firma den viden der skal til om at sætte hjul lidt ind ad.
eller er der nogen omkring Frederikssund ( Nordsjælland - København i kan anbefale.. ???
god søndag til jer alle...
Sidste redigering: 10 år 10 måneder siden ved 2610.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2610)
- Emne forfatter
- Gæst
10 år 10 måneder siden #14
af 2610
Besvaret af 2610 på mustang 67 289 convertible som sejlbåd
færgen er i havn
fik skiftet servo ventil.
og skal da lige love for at det ændret total på styre egenskaber.
i morgen aften skal jeg så montere nye stød dæmper.
og hvis alt lykkes sporing onsdag.,
men allerede nu kan bilen køre rimligt
ses derude
fik skiftet servo ventil.
og skal da lige love for at det ændret total på styre egenskaber.
i morgen aften skal jeg så montere nye stød dæmper.
og hvis alt lykkes sporing onsdag.,
men allerede nu kan bilen køre rimligt
ses derude
Venligst Log på for at deltage i samtalen
- (2610)
- Emne forfatter
- Gæst
10 år 10 måneder siden #15
af 2610
Besvaret af 2610 på mustang 67 289 convertible som sejlbåd
så kom der også 4 nye støddæmper på.
helt anden bil, går dog lige det sidste stykke af vejen og får den sporet.
den ene fælg er lidt skæv, hvis nogen kender en der kan rette en gammel stål fælg skriv da venligst..
helt anden bil, går dog lige det sidste stykke af vejen og får den sporet.
den ene fælg er lidt skæv, hvis nogen kender en der kan rette en gammel stål fælg skriv da venligst..
Venligst Log på for at deltage i samtalen