× Er du gæst her, og har du et spørgsmål eller en forespørgsel til klubben eller folk i klubben kan det gøres her.
Det kunne være man som gæst ville søge medlemmernes hjælp til konfirmation, bryllup eller lign.

Tomgang høj

8 år 2 måneder siden #1 af J.J.
Tomgang høj er oprettet af J.J.
Hej.

Er der nogle der ved hvad det kan skyldes eller om det er noget man kan justere at min 1965 289 fastback med c4 står perfekt i tomgang når den står i gear, men når jeg så stiller den i P eller N, står den ret højt i omdrejningerne. Jeg har en edelbrock 1406 carb på og har prøvet at justere lidt ned, men synes at det følges lidt ad og så kommer den for langt ned når den står i gear...
Mere
8 år 2 måneder siden #2 af 749
Besvaret af 749 på Tomgang høj
Det er der ikke noget nemt svar på for det kan være forkert justering af blandingsskruer, falsk luft, beskidt karburator og forkert tænding eller en kombi af de 4 ! Skulle du få lyst til at komme forbi Sorø når det igen bliver køretid så kunne det være at jeg lige kunne hive den ind på værkstedet og gå den igennem ! Mvh Tommy/ Nemesis-Service 51929049

Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Mere
8 år 2 måneder siden - 8 år 2 måneder siden #3 af 3018
Besvaret af 3018 på Tomgang høj
Hej Tommy.

Hvis jeg ikke har fundet ud af det inden, vil jeg gerne kigge forbi. Kan dog fortælle at karburatoren er ny og der er elektronisk tændig på. Kan det være samme problem der skyldes at de nye headers jeg har sat på blir rødglødende selvom den står i tomgang(synes jeg har læst et sted at det os kan skyldes blandingsskruerne/forkert indstillet)
8 år 1 måned siden #4 af 678
Besvaret af 678 på Tomgang høj
tjek din tændning,sæt den til 12 grader i fortændning,jeg er sikker på at den står alt for lavt,den sender uforbrændt benzin ud i dine headers hvor benzinen bliver antændt,det giver glødende headers.

Per
Mere
8 år 1 måned siden #5 af 3018
Besvaret af 3018 på Tomgang høj
Det vil jeg prøve, kan det også være grund til at omdrejningerne driller fra p/n til i gear? Er 12 grader det mest optimale for en 289? Mener den står til 6 grader normalt, men har faktisk snart snart prøvet at stille den til alt imellem 6 og 12
8 år 1 måned siden #6 af 678
Besvaret af 678 på Tomgang høj

Det vil jeg prøve, kan det også være grund til at omdrejningerne driller fra p/n til i gear? Er 12 grader det mest optimale for en 289? Mener den står til 6 grader normalt, men har faktisk snart snart prøvet at stille den til alt imellem 6 og 12


Sæt tændningen på 12 grader,det vil give total tændning på ca 32-34 grader og det skulle være inde ved ca 2500 rpm,alt efter strømfordelerens opsæt.Det køre jeg med.
Men du har nok falsk luft den trækker,start motoren lad den stå i tomgang,spray wd 40 omkring indsug og alle slanger og omkring kaburator,stiger den i omdrejninger ved et bestemt sted du sprayer,så har du fundet utætheden,og hvis ikke,ny opgave.Rens wd 40 af med bremserens efterfølgende.
Per
Mere
8 år 1 måned siden - 8 år 1 måned siden #7 af 3018
Besvaret af 3018 på Tomgang høj
Har søgt og søgt med karburatorrens efter utæthed og kan virkelig ikke finde noget, kan det have noget med samme problem at gøre at når jeg skal starte den, snurrer den rigtig fint rundt, men er sindsygt lang tid om at starte...
8 år 1 måned siden #8 af 678
Besvaret af 678 på Tomgang høj
Jeg har ingen erfaring med Edelbrock,Har du mulighed for at låne en Holly 600 cfm,hvis ikke så besøg tommy.