× Er du gæst her, og har du et spørgsmål eller en forespørgsel til klubben eller folk i klubben kan det gøres her.
Det kunne være man som gæst ville søge medlemmernes hjælp til konfirmation, bryllup eller lign.

Motorskift

8 måneder 2 uger siden #1 af lars gynthersen
Motorskift er oprettet af lars gynthersen
Hej

Har lige købt en Ford mustang HT fra 1970 som er svensk født. Den er født men en 250ci-6-cyl med 155hk.
så ville jeg måske gerne lægge en v8 351ci 4v v8 som skulle have 168hk fra 1972.
Så mit spørgsmål er, det må man vel gerne ??? og vil det være en fordel at gøre det inden man køre til Toldsyn. eller kan man (bare)
gøre det uden nogleform for extra afgift. osv

mvh Lars:
Mere
8 måneder 2 uger siden #2 af 877
Besvaret af 877 på Motorskift
Jeg har ikke styr på afgift, men jeg ville anmelde den til skat med den motor og bremser osv.. som du ønsker at bruge.
Motor, vælg en 302 eller 5,0 de er mere passende til bilen end 351 W / C
Mere
8 måneder 2 uger siden - 8 måneder 2 uger siden #3 af 3037
Besvaret af 3037 på Motorskift
Ja du skal ikke betale afgift for den Taber du ved motorskift. Du skal have det godkendt fx gennem autoconsult med tests af bremser, Co, støj og rullefelt som minimum. Så har du tror jeg issues med svag undervogn som ikke kan holde til v8. Gearkassen passer næppe, så gør Kardan nok ikke og bagtøjet har jeg læst er svagere, så der er lidt at gå i gang med, men ellers sjovt projekt. Vær også opmærksom på hvornår de ændrer på effekten. De kigger både på newton's og HK så du kan Ike nøjes med at sjusse på hk
Mere
8 måneder 2 uger siden #4 af 877
Besvaret af 877 på Motorskift
Jeg tror ikke at undervogn, bremser, bagtøj eller gearkasse tager skade af få 300 HK at arbejde med. alle dele passer på en 302, og er der ikke skiver foran så find et brugt sæt med hoved cylinder og monter det. be happy :biggrin:

Ja du skal ikke betale afgift for den Taber du ved motorskift. Du skal have det godkendt fx gennem autoconsult med tests af bremser, Co, støj og rullefelt som minimum. Så har du tror jeg issues med svag undervogn som ikke kan holde til v8. Gearkassen passer næppe, så gør Kardan nok ikke og bagtøjet har jeg læst er svagere, så der er lidt at gå i gang med, men ellers sjovt projekt. Vær også opmærksom på hvornår de ændrer på effekten. De kigger både på newton's og HK så du kan Ike nøjes med at sjusse på hk

Mere
8 måneder 2 uger siden #5 af 048
Besvaret af 048 på Motorskift
Bemærk også, at de 155HK er efter en målemetode og de 168HK er efter en anden målemetode og derfor ikke direkte sammenlignelige

Bevar roen - støt melis
8 måneder 2 uger siden #6 af Anonym
Besvaret af Anonym på Motorskift
Ja Hans du har ret, der er for meget nej i denne tråd.

Check om du kan betale afgift af V8 så du ikke skal igennem det bagefter og så få lagt en V8 i.

averagejoerestoration.com/1965-66-mustang-6cyl-v8-conversion/