vil denne knast være et godt valg...?
monteres i nyrenoveret 289er med 4 port indsug, 600cfm krab og shorty headers med 2, 5 " udstødning.
et ok valg...?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2519)
- Gæst
estore.elginind.com/shoppingCart/Interna...aft+High+Performance
monteres i nyrenoveret 289er med 4 port indsug, 600cfm krab og shorty headers med 2, 5 " udstødning.
et ok valg...?
Hej,
Jeg har haft kontakt til Lunati Cams med samme spørgsmål. Mit "opsæt" minder om det du beskriver, lignende indsug, karb, headers og udstødning.
De anbefalede denne knast Lunati 10310101LK, som, efter min vurdering, minder meget om den du linker til. Altså 214 int / 224 exh og den løfter også ca. det samme 0.472" og 0496".
Det skal for en ordensskyld nævnes, at jeg endnu ikke selv bestemt mig.
Mvh
Bernd
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
I us er de tit tilbøjelig at opfatte gade knast lidt mere vild end vi gør her i dk.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (832)
- Gæst
Syntes at graderne ved 050 er lige i den tunge ende til gade kørsel, især hvis man KUN kører i drive.
I us er de tit tilbøjelig at opfatte gade knast lidt mere vild end vi gør her i dk.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2519)
- Gæst
Tænkte selv at den knast måske var for voldsom, men hvis de "profesionelle" anbefalede den, så var det vel ok....
Hvad siger i til denne, også fra Lunati: LK10310100 grader ved 050" 204 int. / 214 exh. Den løfter 0.448" og 0.472". Beskrivelsen er "Good cam for power and economy in street cars with good vacuum. Good idle."
Mvh
Bernd
+1 Med standard automat bliver du nok ked af den. Hvorfor ikke en mere kendt knast (Edelbrock etc.) som andre kan anbefale?
Syntes at graderne ved 050 er lige i den tunge ende til gade kørsel, især hvis man KUN kører i drive.
I us er de tit tilbøjelig at opfatte gade knast lidt mere vild end vi gør her i dk.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
så er den her måske bedre...? 43 grader i stedet for 48....
.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2519)
- Gæst
Jeg ville bare ikke have en Edelbrock - ikke at der er nogen god grund til det. Andet end at jeg tror de mindre firmaer kan lave mindst ligeså goder sager som de store med masser at midler til reklame.
Har tænkt på om det ikke kunne være godt med en tekniksektion til at samle diverse erfaringer om dele til Mustanger. Fx knastvalg, alutoppe, headers, udstødninger, bremser og undervognskomponenter. Altså en mulighed for at dele de gode og dårlige erfaringer med hinanden.
Mvh
Bernd
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
nemt at bruge dem som målestok for bl.a. knaster.
Kører selv ALTID med Crane Cams, de er bedst, når det gælder Ford motorer.
Men vil da ikke udelukke Lunati, et velrenomeret firma, deres Voodoo serie er MEGET interessant.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2322)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2519)
- Gæst
du kan jo tjekke comp cams de har et fint udvalg til ford,har selv købt ved dem,og skal ha monteret i vinter
Det lyder spændende. Hvad har du så købt, og til hvilken motor? Hvilke dele skal den spille sammen med. Jeg har kigget på rigtig mange forskellige knastproducenter, også comp cams High Energi FS 252H eller FS 260H. Begge disse burde kunne anvendes med standard toppe og ventilarrangement. De knaster har dog ens duration på intake og exhaust, og jeg har forstået at SB ford toppe går bedre med længere duration på exhaust siden pga. små udstødningsporte.
Mvh
Bernd
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
lift er ,480 int 24 btdc 56atdc ex 64bbdc 16 atdc motorn det skal i er en standard 302 indtil vidre
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mvh
Bernd[/quote]
Alle Ford motorer kan godt lide split duration p.g.a. den til tider ringe udstødningsport.....du har fat i noget af det rigtige Bernd
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2519)
- Gæst
jammen jeg har købt det som jeg nævner ovenover har skrevet op hvad det har af partsnummer de forskellige stumper,og det er en 302 motor jeg har tænkt mig at montere det i og den er med manuel gear
Jimmy, det lyder da til at blive en fin motor, som bliver spændende at starte op til foråret. Manuelt gear giver dig jo lidt bredere margin for hvor skarp knasten kan være inden bilen ikke rigtigt vil flytte sig:-)
Selv leder jeg efter en god knast som er tilpas brug og sjov i samme pakke - altså det fornuftige valg;-)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (1417)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Skal man renovere en motor så sæt en rulleknast i, ja det koster flere penge men det virker og man skal ikke lave tingene om igen og igen.
Hvis man vil porte sine toppe og ikke har gjordt det mange gange før så find en som kan gøre det for en, eller brug pengene på nogle toppe som er lavet og passer til resten af motoren og til det man skal bruge motoren til.
Hvilken knast skal man så vælge, mange sætter en al for stor knast i og kæmper med de problemer det gir så længe de har motoren. Jeg ville hellere bruge pengene på et godt sæt toppe istedet, og bruge al min tid på at være sikker på at alle tingene passer sammen og passer til det bilen skal bruges til, det er det svære ved at tune, og det er dyrt meget dyrt. Vil man ikke gå hele vejen og lave alt så det passer sammen, og her snakker jeg motor, tændning, gear, kardan, bagtøj, hjul, bremser, undervogn osv. så er mit bedste bud at man skal lade være.
Sæt altid en 2 nr mindre knast i end den man først kigger på, det er et godt gammelt råd. Man kan nemt få kræfter uden at skifte knasten, knasten giver i sig selv ikke kræfter, den laver tilgengæld om på måden motoren arbejder på, og flytter næsten altid omdr tallet for hvornår motoren arbejder op (moment), og tit for højt op til gade brug.
Det nemmeste i hele verden er at over tune, men det er til gengæld svært at leve med.
Dette er skrevet af en som har lavet samme fejl engang i 80erne da jeg var i lære som mekaniker og har skruet på motorer siden, men er træt af at folk laver samme fejl hvergang. Håber det kan hjælpe.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
vil det så ikke på standard toppe smallblock være en god ide at porte udstødnings porte en masse, så der en mere fri passage ud til feks tri y hedders også selvom de ikke har de store ventiler, det er noget jeg selv går og overvejer men jeg har selvfølgelig ikke en flowbænk til rådighed.
Jo, det ville være en god ide.
Man behøver ikke en flowbænk, kort drejer det sig om at fjerne støbekrater m.m., og i heletaget at gøre kanalen mere glat.
På indsugs siden ligeså, samt portmatche kanalen til pakningen, og typisk ca. 1" ned i kanalen.
Prøv evt. at søge på Carcraft magazine, Hot rod Magazie eller ligende, der er masser af gode tips at hente af de professionelle
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen