vil denne knast være et godt valg...?

Mere
6 år 1 måned siden - 6 år 1 måned siden #1 af 857
estore.elginind.com/shoppingCart/Interna...aft+High+Performance

monteres i nyrenoveret 289er med 4 port indsug, 600cfm krab og shorty headers med 2, 5 " udstødning.

et ok valg...?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #2 af 2519

857 skrev: estore.elginind.com/shoppingCart/Interna...aft+High+Performance

monteres i nyrenoveret 289er med 4 port indsug, 600cfm krab og shorty headers med 2, 5 " udstødning.

et ok valg...?


Hej,

Jeg har haft kontakt til Lunati Cams med samme spørgsmål. Mit "opsæt" minder om det du beskriver, lignende indsug, karb, headers og udstødning.

De anbefalede denne knast Lunati 10310101LK, som, efter min vurdering, minder meget om den du linker til. Altså 214 int / 224 exh og den løfter også ca. det samme 0.472" og 0496".

Det skal for en ordensskyld nævnes, at jeg endnu ikke selv bestemt mig.

Mvh
Bernd

"It's the sound of the old school V8 with pipes on it"

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #3 af 162
Syntes at graderne ved 050 er lige i den tunge ende til gade kørsel, især hvis man KUN kører i drive.
I us er de tit tilbøjelig at opfatte gade knast lidt mere vild end vi gør her i dk.

39 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #4 af 832
+1 :dry: Med standard automat bliver du nok ked af den. Hvorfor ikke en mere kendt knast (Edelbrock etc.) som andre kan anbefale?

162 skrev: Syntes at graderne ved 050 er lige i den tunge ende til gade kørsel, især hvis man KUN kører i drive.
I us er de tit tilbøjelig at opfatte gade knast lidt mere vild end vi gør her i dk.


Drag Racing is for Fast Cars, Road Racing is for Fast Drivers!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #5 af 2519
Det var gode input, som jeg i hvertfald kunne bruge til noget (y)

Tænkte selv at den knast måske var for voldsom, men hvis de "profesionelle" anbefalede den, så var det vel ok....

Hvad siger i til denne, også fra Lunati: LK10310100 grader ved 050" 204 int. / 214 exh. Den løfter 0.448" og 0.472". Beskrivelsen er "Good cam for power and economy in street cars with good vacuum. Good idle."

Mvh
Bernd

832 skrev: +1 :dry: Med standard automat bliver du nok ked af den. Hvorfor ikke en mere kendt knast (Edelbrock etc.) som andre kan anbefale?

162 skrev: Syntes at graderne ved 050 er lige i den tunge ende til gade kørsel, især hvis man KUN kører i drive.
I us er de tit tilbøjelig at opfatte gade knast lidt mere vild end vi gør her i dk.


"It's the sound of the old school V8 with pipes on it"

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden - 6 år 1 måned siden #6 af 857
catalog.elginind.com/app/Engine_tech.asp...aft+High+Performance

så er den her måske bedre...? 43 grader i stedet for 48....


.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden - 6 år 1 måned siden #7 af 162
Både den Kurt og Bernd har valgt er magen til en Edelbrock performer knast, så det er et fornuftigt valg til gadekørsel i dk.

39 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #8 af 2519
Ja Tommy, jeg havde godt bemærket at den var ligedan som en Edelbrock performer plus. Jeg har set at stort set alle mærker kan levere en knast der minder utroligt om den.
Jeg ville bare ikke have en Edelbrock - ikke at der er nogen god grund til det. Andet end at jeg tror de mindre firmaer kan lave mindst ligeså goder sager som de store med masser at midler til reklame.

Har tænkt på om det ikke kunne være godt med en tekniksektion til at samle diverse erfaringer om dele til Mustanger. Fx knastvalg, alutoppe, headers, udstødninger, bremser og undervognskomponenter. Altså en mulighed for at dele de gode og dårlige erfaringer med hinanden.

Mvh
Bernd

"It's the sound of the old school V8 with pipes on it"

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #9 af 162
Du har ret, masser af knaster magen til Edelbrocks og til bedre pris. Men da Edelbrock er kendt af de fleste, er det
nemt at bruge dem som målestok for bl.a. knaster. :side:

Kører selv ALTID med Crane Cams, de er bedst, når det gælder Ford motorer. (y)
Men vil da ikke udelukke Lunati, et velrenomeret firma, deres Voodoo serie er MEGET interessant. (y) :evil:

39 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #10 af 2322
nu går snakken jo om gode og dårlige knaste hvem har haft flest uheld med knasten og hvad fabrikat man høre jo a og til nå der røg jo bare lige en knast til og hvad med ventil fjedere til diverse knaste an standerd fjedere følge med nej ikke altid og hvad med stutsen som er presset i nogle bliver trykket op for mig er det her ikke et spørgsmål om skrap knasten kan være men måske en ventil i et stempel som man måske ikke har taget forbehold for

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #11 af 2491
du kan jo tjekke comp cams de har et fint udvalg til ford,har selv købt ved dem,og skal ha monteret i vinter :biggrin:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #12 af 2519

2491 skrev: du kan jo tjekke comp cams de har et fint udvalg til ford,har selv købt ved dem,og skal ha monteret i vinter :biggrin:


Det lyder spændende. Hvad har du så købt, og til hvilken motor? Hvilke dele skal den spille sammen med. Jeg har kigget på rigtig mange forskellige knastproducenter, også comp cams High Energi FS 252H eller FS 260H. Begge disse burde kunne anvendes med standard toppe og ventilarrangement. De knaster har dog ens duration på intake og exhaust, og jeg har forstået at SB ford toppe går bedre med længere duration på exhaust siden pga. små udstødningsporte.

Mvh
Bernd

"It's the sound of the old school V8 with pipes on it"

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #13 af 2491
knastakselsættet hedder 260rf-hr10 og vippearmsæt,og stødstænger hedder 1428-16 rockerkit

lift er ,480 int 24 btdc 56atdc ex 64bbdc 16 atdc motorn det skal i er en standard 302 indtil vidre

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #14 af 162
Det lyder spændende. Hvad har du så købt, og til hvilken motor? Hvilke dele skal den spille sammen med. Jeg har kigget på rigtig mange forskellige knastproducenter, også comp cams High Energi FS 252H eller FS 260H. Begge disse burde kunne anvendes med standard toppe og ventilarrangement. De knaster har dog ens duration på intake og exhaust, og jeg har forstået at SB ford toppe går bedre med længere duration på exhaust siden pga. små udstødningsporte.

Mvh
Bernd[/quote]

Alle Ford motorer kan godt lide split duration p.g.a. den til tider ringe udstødningsport.....du har fat i noget af det rigtige Bernd (y) :biggrin:

39 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #15 af 2491
jammen jeg har købt det som jeg nævner ovenover har skrevet op hvad det har af partsnummer de forskellige stumper,og det er en 302 motor jeg har tænkt mig at montere det i og den er med manuel gear

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #16 af 2519

2491 skrev: jammen jeg har købt det som jeg nævner ovenover har skrevet op hvad det har af partsnummer de forskellige stumper,og det er en 302 motor jeg har tænkt mig at montere det i og den er med manuel gear


Jimmy, det lyder da til at blive en fin motor, som bliver spændende at starte op til foråret. Manuelt gear giver dig jo lidt bredere margin for hvor skarp knasten kan være inden bilen ikke rigtigt vil flytte sig:-)

Selv leder jeg efter en god knast som er tilpas brug og sjov i samme pakke - altså det fornuftige valg;-)

"It's the sound of the old school V8 with pipes on it"

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #17 af 1417
vil det så ikke på standard toppe smallblock være en god ide at porte udstødnings porte en masse, så der en mere fri passage ud til feks tri y hedders også selvom de ikke har de store ventiler, det er noget jeg selv går og overvejer men jeg har selvfølgelig ikke en flowbænk til rådighed.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #18 af 499
Jeg har set en knast blive kørt ned (ødelagt) på 20 min og op til et år efter den er monteret, de fleste af dem var kopier af en Edelbrock bare til billigere penge. Bliver en knast kørt ned så skal motoren skilles helt ad og gennem renses, ellers slides motoren langt hurtigere og man har lige pludselig ikke en ny motor mere, jeg har set det mange gange det svarer til at hælde en lille håndfuld sand i motoren.

Skal man renovere en motor så sæt en rulleknast i, ja det koster flere penge men det virker og man skal ikke lave tingene om igen og igen.

Hvis man vil porte sine toppe og ikke har gjordt det mange gange før så find en som kan gøre det for en, eller brug pengene på nogle toppe som er lavet og passer til resten af motoren og til det man skal bruge motoren til.

Hvilken knast skal man så vælge, mange sætter en al for stor knast i og kæmper med de problemer det gir så længe de har motoren. Jeg ville hellere bruge pengene på et godt sæt toppe istedet, og bruge al min tid på at være sikker på at alle tingene passer sammen og passer til det bilen skal bruges til, det er det svære ved at tune, og det er dyrt meget dyrt. Vil man ikke gå hele vejen og lave alt så det passer sammen, og her snakker jeg motor, tændning, gear, kardan, bagtøj, hjul, bremser, undervogn osv. så er mit bedste bud at man skal lade være.
Sæt altid en 2 nr mindre knast i end den man først kigger på, det er et godt gammelt råd. Man kan nemt få kræfter uden at skifte knasten, knasten giver i sig selv ikke kræfter, den laver tilgengæld om på måden motoren arbejder på, og flytter næsten altid omdr tallet for hvornår motoren arbejder op (moment), og tit for højt op til gade brug.

Det nemmeste i hele verden er at over tune, men det er til gengæld svært at leve med.
Dette er skrevet af en som har lavet samme fejl engang i 80erne da jeg var i lære som mekaniker og har skruet på motorer siden, men er træt af at folk laver samme fejl hvergang. Håber det kan hjælpe.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden - 6 år 1 måned siden #19 af 162

1417 skrev: vil det så ikke på standard toppe smallblock være en god ide at porte udstødnings porte en masse, så der en mere fri passage ud til feks tri y hedders også selvom de ikke har de store ventiler, det er noget jeg selv går og overvejer men jeg har selvfølgelig ikke en flowbænk til rådighed.


Jo, det ville være en god ide.
Man behøver ikke en flowbænk, kort drejer det sig om at fjerne støbekrater m.m., og i heletaget at gøre kanalen mere glat.
På indsugs siden ligeså, samt portmatche kanalen til pakningen, og typisk ca. 1" ned i kanalen.
Prøv evt. at søge på Carcraft magazine, Hot rod Magazie eller ligende, der er masser af gode tips at hente af de professionelle (y)

39 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen