Kølervæske
Hvilken type kølervæske bør jeg hælde på mustangen ?
Kan se der er flere forskellige farver er det noget der betyder noget eller ?
Mvh Henrik
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (1506)
- Gæst
Er der nogen der har erfaring med vandfri kølervæske ?
www.evanscoolants.co.uk/
Erik
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg kan ikke hjælpe, men lytter gerne med.
Er der nogen der har erfaring med vandfri kølervæske ?
www.evanscoolants.co.uk/
Erik
Jeg er flere gange faldet over netop denne vandfri kølervæske.
Er det virkeligt så godt som de påstår, og er nødvendig ?
Her tænker jeg at man har hældt almindelig på vores motor i snart 50 år, og den køre endnu
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2322)
- Gæst
lasse
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kan bare ikke huske om det så er den blå, grønne eller den røde der skal bruges
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (832)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg går efter den gode gamle blå som også er den billigste.
Så kan man da skifte lidt ofter til billig penge
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2519)
- Gæst
Blå væske til en original motor UDEN aludele.
Rød væske til en motor MED aludele, herunder indsugningsmanifold og alutoppe.
Har selv lige skiftet Edelbrock aluindsuget på min bil pga. gennemtærring. Indsuget var ca. seks år gammelt, og jeg har en fornemmelse af at der ikke har været den rigtige kølervæske på...
Mvh
Bernd
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (903)
- Gæst
uanset om det er støbejern eller alu-dele ?
Niels
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Jeg kan ikke hjælpe, men lytter gerne med.
Er der nogen der har erfaring med vandfri kølervæske ?
www.evanscoolants.co.uk/
Erik
Jeg er flere gange faldet over netop denne vandfri kølervæske.
Er det virkeligt så godt som de påstår, og er nødvendig ?
Her tænker jeg at man har hældt almindelig på vores motor i snart 50 år, og den køre endnu
Den er bestemt ikke nødvendig. Jeg ved, visse flyveklubber i DK sværger til den (Jeg prøvede at købe noget, men fik aldrig svar).
Jeg prøver det nok på et tidspunkt, da det er meget tillokkende - skift aldrig væske igen, og ingen "hotspots". Ulempen er jo så at det er dyrt, hvis man får en læk/skifter heater/køler/slanger osv.
Der nu er adskillige værksteder, der kan "konvertere" til Evans (det er åbenbart ikke et GDS-projekt): www.evanscoolants.dk/stockists
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (820)
- Gæst
SØG! Emnet har været diskuteret mange gange, så sent som for 2 mdr siden. Masse god viden.
Jeg fandt det indlæg hvor du skriver at hvis der er alu-dele, så skal man bruge demineraliseret vand- men jeg kan ikke finde noget der beskriver hvorvidt man skal bruge rød kølervæske hvis man har alu-dele i motoren?
Jeg har set biler, der fra fabrikken, har været "monteret" med grøn kølervæske og masser af alu
Jeg siger ikke at udsagnet ikke passer, jeg siger bare at jeg ikke har hørt om det før?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
There is no substitute for cubic inches'.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2519)
- Gæst
Jf. Wikipedia: Ethylenglykol er hovedengrediens i den mest almindelige kølervæske. Generelt bruges den blå til støbejernsmotorer og den røde til aluminiumsmotorer. Der findes mange forskellige typer, speceielt af den røde, de er ofte baseret på Monoethylenglycol. Nogle af de røde kaldes "longlife" og har op til 4 års skifteinterval (Castrol).
Ikke at det nødvendigvis er rigtigt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (832)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen