- Forum
- Opslagstavlen
- Opslagstavlen
- Den daglige opslagstavle
- Dual diagphram Power Brake Booster erfaringer ?
Dual diagphram Power Brake Booster erfaringer ?
- (2551)
- Emne forfatter
- Gæst
10 år 5 måneder siden #1
af 2551
Dual diagphram Power Brake Booster erfaringer ? er oprettet af 2551
Lad os da prøve at få lidt gang i "teknisk forum" på den her hjemmeside:
Er der nogle der har erfaringer med Dual diagphram Brake Booster ? Eller måske blot en mening ?
Evt noget lignenede den her:
www.themustangshop.ca/product/6754199/651359
Problemet er jeg "kun" har 0,5 Bar vacuum (Og det er ikke fordi noget er utæt)
Så med min logik: halv vacuum - dobbelt areal på brake booster, så skulle det være i orden ?
Er der nogle der har erfaringer med Dual diagphram Brake Booster ? Eller måske blot en mening ?
Evt noget lignenede den her:
www.themustangshop.ca/product/6754199/651359
Problemet er jeg "kun" har 0,5 Bar vacuum (Og det er ikke fordi noget er utæt)
Så med min logik: halv vacuum - dobbelt areal på brake booster, så skulle det være i orden ?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 5 måneder siden #2
af 486
Besvaret af 486 på Dual diagphram Power Brake Booster erfaringer ?
jeg ved intet om den booster men man kan også købe en el pumpe som laver det tryk du vil have ... har vist endda sådan en liggende på loftet....
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2551)
- Emne forfatter
- Gæst
10 år 5 måneder siden #3
af 2551
Besvaret af 2551 på Dual diagphram Power Brake Booster erfaringer ?
Tak for input Sennenwald. Elpumpe er prøvet, den skrotter efter ret kort tid, da den ikke er beregnet til at køre hele tiden, men kun til at booste vacuum i en kort periode, også derefter slukke igen når motoren igen kommer op i omdrejninger og laver det vacuum der skal til.
Jeg kan se på nettet, at andre med lign problem har monteret generator med indbygget vacuum pumpe, nogle der har erfaring med det ?
Jeg kan se på nettet, at andre med lign problem har monteret generator med indbygget vacuum pumpe, nogle der har erfaring med det ?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2519)
- Gæst
10 år 5 måneder siden #4
af 2519
Besvaret af 2519 på Dual diagphram Power Brake Booster erfaringer ?
Blot et ide-indspark - jeg ved intet om den, men har tidligere fået anbefalet delene fra classicperform.com (CPP).
Hvad med en hydraulisk bremseforstærker? CPP laver en model, som netop skulle hjælpe på biler med for lidt vakuum til en alm. bremseforstærker.
Godkendelse til syn kunne måske være en udfordring???
Mvh
Bernd
Hvad med en hydraulisk bremseforstærker? CPP laver en model, som netop skulle hjælpe på biler med for lidt vakuum til en alm. bremseforstærker.
Godkendelse til syn kunne måske være en udfordring???
Mvh
Bernd
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 5 måneder siden #5
af 162
Lincoln kører med samme princip, d.v.s. servopumpe driver en hydrobrakebooster.
44 år med samme 69' Mustang
Besvaret af 162 på Dual diagphram Power Brake Booster erfaringer ?
Blot et ide-indspark - jeg ved intet om den, men har tidligere fået anbefalet delene fra classicperform.com (CPP).
Hvad med en hydraulisk bremseforstærker? CPP laver en model, som netop skulle hjælpe på biler med for lidt vakuum til en alm. bremseforstærker.
Godkendelse til syn kunne måske være en udfordring???
Mvh
Bernd
Lincoln kører med samme princip, d.v.s. servopumpe driver en hydrobrakebooster.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2654)
- Gæst
10 år 5 måneder siden #6
af 2654
Besvaret af 2654 på Dual diagphram Power Brake Booster erfaringer ?
tag der roligt, Træd lidt hårdere- det vil jeg gøre i stedet for at bruge en masse penge.
i tomgang vil man iht. gl. data have ca 19-21 inc vaccum.
Ændret knast mindre10-20 inc vacuum.
Dette kan ændres med større grund tænding.
Hvem bremser i tomgang?
Når du kører, og (desacelerer der hvor du skal bremse) er vacuumet større
Det er ikke en ny bil så forvent ikke det det samme, men nyd at det er en gammel bil med charme, og fyr den af.
mvh lars
i tomgang vil man iht. gl. data have ca 19-21 inc vaccum.
Ændret knast mindre10-20 inc vacuum.
Dette kan ændres med større grund tænding.
Hvem bremser i tomgang?
Når du kører, og (desacelerer der hvor du skal bremse) er vacuumet større
Det er ikke en ny bil så forvent ikke det det samme, men nyd at det er en gammel bil med charme, og fyr den af.
mvh lars
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen