Korekt sænkning bagi med bladfjedre.

Mere
10 år 5 måneder siden #1 af 1731
Hvordan sænker man f.eks en mustang bagi, med bladfjedre korrekt?
I mange af de her utallige bil ombygningsprogrammer, ser man tit de ligger en stålklods imellem bladfjedre og bagaksel for at hæve akslen, hvorved man sænker bilen.

Er dette den korrekte måde at gøre det på?
Kan bilen synes med den ændring?
Hvilken indvirkning har det på stabiliteten af bilen?

Jeg har ingen planer om at skal have sænket min bil, er blot nysgerrig :)


Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #2 af 2467
Det Kan IKKE synes, det er pisse ulovligt det vi ser på billedet.
klodsen er jo slet ikke spændt fast. det kan ikke anbefales at gøre det. det svarer jo til at man saver en vining af spiral fjedre, det må man heller ikke :angry:
det skal være godkendt materiale man sænker en bil med, altså noget som er type godkendt fra fabrikanten..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #3 af 702
rolig rolig.. jo det er bla sådan man sænker bag til.. billedet er jo kun for at vise.. de blir jo spændt fast :blink: :blink: :blink:
og rigtigt at det ikk kan synes,der findes ikk godkendte sænkninger på classisk mustang,men der kan købes fjedre som er sænket ved hjælp af øjet man spænder laskeren op i.. mideye eller andet.. såhh du kan roligt montere de der klodser.. ;) ;) bare ikke reklamere med det til syn.. :whistle:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden - 10 år 5 måneder siden #4 af 1731
Ja mon ikke det nok skal blive spændt sammen :dry:
Her er et andet eksempel, hvor den er sænket med 3" kunne forstille mig synsmanden vil kikke lidt :sick:






Og jeg skal ikke have min sænket, tværtimod, den trænger til at blive hævet lidt. Er blevet lidt slatten i fjedrene bagi.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #5 af 749
Den måde at sænke på er en smule problematisk da man laver et større træk i U-boltene og fjedrene pga vægtstangsprincippet under acceleration og decelleration.
Man kan forsvare en mindre sænkning på denne måde hvis den foretages på en bil med en forholdsvis svag motor men sådan en 3" klods er i min optik helt gal !
Da vi kører Mustang er der ingen undskyldning da der som Peter siger bliver lavet sænkningsfjedre til vores biler !

Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #6 af 1731
Jeg takker for faglige svar :) Tænkte nok det ikke var den bedste måde at gøre det på. Men i staterne er de nok ikke så sippet med det.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen