Efterlysning: Danmarks ældste Mustang
Vi er i 50-året for Mustangens lancering. Der er under 2 måneder til den dato produktionen startede for 50 år siden (ja under en måned til datoen, hvor pre-produktionen påbegyndtes). I den forbindelse vil jeg gerne prøve at finde DANMARKS ÆLDSTE MUSTANG.
Jeg husker tydeligt en Prarie Bronze-farvet Convertible med serie nummer 5F08D103604, som tidligere tilhørte Ole Jørgensen (tidl. formand i MCD). Den vil jeg gerne i kontakt med igen.
Men har Du eller kender Du en med et endnu lavere serie-nummer (de sidste 6 cifre), så vil jeg meget gerne i kontakt med ejeren. Jeg synes engang at have hørt om en med et meget lavt serienummer på Fyn. Hvis nogen kender noget til denne, så giv mig gerne et praj.
Med venlig hilsen
Finn Brendstrup
Næstformand og redaktør
Telefon: 4030 3845
E-mail: naestformand@mustangklubben.dk
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jean Ditlev#457 fra Randers har en rød convertible jeg mener at have hørt den skulle have et lavt produktions nummer.
Min egen har 159827 Den har "fødselsdag" den 8 juni i år.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er en ommer
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2307)
- Gæst
Hilsen Karsten.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det var en tidlig model. Den må næsten være lavet før 17. april. Har Du en "doortag" i døren i førersiden?
Mvh
Finn B.
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2307)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2307)
- Gæst
Både tal og bogstaver er forskellige, og flere betegnelser er heller ikke de samme, --kun datoen er den samme.
Body 76A / 65A
Trim 85 / 86
Body Series 08 / 07
DSO 11 / 72
?????????????
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hvilket nummer har du ind stemplet i din inderskærm i føre siden?
Det nummer skulle gerne matche dit vehicle warrenty number på din door tag.
Med de forskellige nummer du har der indikere det både en hardtop OG converible
Mvh Rene
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2307)
- Gæst
Så vidt jeg ved er det samme nr. som på min door tag, men det skal jeg tjekke. Mussen er i vinterhi lidt fra min bopæl.
Hilsen Karsten.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2325)
- Gæst
Hej.
Her er så dørpladen, ja det er jo en gammel "dame"
Hvor finder man oplysningerne som Terkel viser?
Hilsen Karsten.
syndes ikke nitterne ser gamle ud heler ikke pladen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mvh Rene[/quote]
Hej Rene
Hvor ser Du to forskellige numre? Karsten sammenholder blot sine numre med dine.
76A og 08 indikerer begge Convertible, så den er OK
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Læste vist ikke ordentlig efter, troede lige Karsten havde to door tags. Min fejl.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg kan være bange for, at din doortag er en senere fremstillet (man kan bestille dem i USA med de cifre man ønsker). Den er i hvertfald monteret på et senere tidspunkt med mere moderne nitter end de originalt anvendte. Renes skilt ser meget originalt ud og helt i stil og skriftstørrelse med de andre originale skilte jeg mindes at have set.
Hvis dit stelnummer er 112628, så ville jeg have været ikke have været betænkelig, hvis din DATE kode havde været 08D (8. april). Det passer faktisk ret godt ind i produktionen frem mod 17/4. Hvis jeg var Dig ville, jeg lægge lagkagen sammen og fejre Mussens fødselsdag d. 8. april.
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2325)
- Gæst
Til Karsten:
Jeg kan være bange for, at din doortag er en senere fremstillet (man kan bestille dem i USA med de cifre man ønsker). Den er i hvertfald monteret på et senere tidspunkt med mere moderne nitter end de originalt anvendte. Renes skilt ser meget originalt ud og helt i stil og skriftstørrelse med de andre originale skilte jeg mindes at have set.
Hvis dit stelnummer er 112628, så ville jeg have været ikke have været betænkelig, hvis din DATE kode havde været 08D (8. april). Det passer faktisk ret godt ind i produktionen frem mod 17/4. Hvis jeg var Dig ville, jeg lægge lagkagen sammen og fejre Mussens fødselsdag d. 8. april.
NO SHIT SCHERLOCK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ja, vi er enige
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg har den originale slutseddel, så man kan se at manden havde smag...han byttede sin T-bird '55 ind i handelen
Hvad kan I læse af den her ?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Hvad kan I læse af den her ?
Ikke meget - kvaliteten på billedet er for ringe
Eller er min 32" monitor for lille?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hvad kan I læse af den her ?
Ikke meget - kvaliteten på billedet er for ringe
Eller er min 32" monitor for lille?
Næ du skal bare have briller
En fastback fra november 64 er vist en forholdsvis tidlig fastback.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Min Fastback er taget ud af "lot"-en d. 4/11-64, stelnummer 5R09A150866, er det en tidlig eller er den bare en bil som de andre
Det er lidt svært at bedømme helt præcis. Der er på det tidpunkt lavet ca 25.000 Mustanger på San Jose fabrikken, hvor din kommer fra. Hvormange af disse, der har været fastbacks vides desværre ikke.
I den forbindelse kan jeg indskyde, at der et sted i Jylland findes der en 6-cylindret fastback fra San Jose med et meget lavt 65-stelnummer. Så lavt, at der er chance for at det kan være den ældste overlevende fastback fra San Jose overhovedet.
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
www.mustangmonthly.com/editorial/1402_ga...ng_owner_hoof_beats/
Ikke Danmark - men vi fik da i det mindste "afsløret" Mustangen flere timer før Amerikanerne gjorde
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Så den 6 cylinder må altså have en 200cui motor.
Terkel her er endnu en om emnet:
online.wsj.com/news/articles/SB100014240...04579193991024131728
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Offline
- Platin medlem
- Indlæg: 517
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
www.early-mustang.com/index.php/64-66-mustang-registry
Mindste fastback WIN jeg kunne finde var 5R09K136307
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
www.mustangdecoder.com/decoder.html?redir=decoder.pl
God side
Hilsen
Helle
Hvis i har iphone eller iPad findes der en app der hedder Vin tools der kan søge på mustang og shelby. App er gratis og ligger i App store.
Nemt og hurtigt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Prøv at kigge her
www.early-mustang.com/index.php/64-66-mustang-registry
Mindste fastback WIN jeg kunne finde var 5R09K136307
I Pony Power 2003-2 (iøvrigt det første trykte Pony Power ) ses der på side 14 et foto af stelnummer 5R09T125018. Der skulle således kun være produceret 17 biler af 65-modellen på San Jose fabrikken før denne. Hvor mange af disse der har været fastbacks og hvor mange der i så fald lever i dag, ved kun guderne
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Offline
- Platin medlem
- Indlæg: 517
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
I Pony Power 2003-2 (iøvrigt det første trykte Pony Power ) ses der på side 14 et foto af stelnummer 5R09T125018. Der skulle således kun være produceret 17 biler af 65-modellen på San Jose fabrikken før denne. Hvor mange af disse der har været fastbacks og hvor mange der i så fald lever i dag, ved kun guderne [/quote
Spændende. Jeg har lige læst det nye nummer af Mustang Monthly. I det er der en diskussion i den anden ende af nummerrækkefølge. Nemlig hvad det højeste produktionsnummer er.
Hvad der tilgengæld også står er at Kevin Martin har en database der bygger på oplysninger der indtastes og sendes til ham. Den indeholder pt. ca. 70000 biler af 1965-66. For at denne kan blive så komplet som mulig opfordres alle til at indtaste information om deres tidlige Mustang.
Hermed givet videre til MCD.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Jeg har et PP, hvor der er et billede af et hjemmelavet skilt med teksten:
FINN ER GUD
Så fortæl, Finn - hvor mange lever i dag???
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (529)
- Gæst
Anyways, så fandt jeg via den nævnte app ud af noget sjovt. Da jeg hentede den hjem fra USA var planen at den skulle være fra min årgang, men regnede da egentligt ikke med at den ramte indenfor 1 dag - er selv fra 9.9.1966
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2731)
- Gæst
Fatter ikke helt det med produktionsnr og dato...... Ser jeg på post #32 ligger dette produktionsnummer jo langt over mit, men bilen er ældre???
Anyways, så fandt jeg via den nævnte app ud af noget sjovt. Da jeg hentede den hjem fra USA var planen at den skulle være fra min årgang, men regnede da egentligt ikke med at den ramte indenfor 1 dag - er selv fra 9.9.1966
Jeg ved lidt om produktion (har solgt software til produktionsvirksomheder til styring af produktionsplanlægning). Forklaringen KAN være følgende:
Bilerne blev planlagt og fik serienumre, før de blev sat i produktionslinjerne. En Martirapport, f.eks. på min egen 1969'er siger, at ordren på den blev modtaget den 31. juli 1968. Den 13. september skulle den produceres og den 17. september blev den rent faktisk produceret (rettidighed var vist ikke deres stærkeste side). Den 23. september blev bilen "released", hvilket kan være til forhandler. Min var til en samlet levering til Ralph Williams Ford i en forstad til Los Angeles.
Dvs. at blev serienummeret på min bil bestemt den 31. juli, for man behøver jo en referance til at kunne styre processen, så kan man udmærket opleve, at f.eks. en 351'er blev bestilt og fik serienummer et par uger efter min, men blev sat i produktion FØR min. Det vil forklare, hvorfor et serienummer højere end mit, vil være produceret tidligere.
Jeg siger ikke, at sådan er det, for det ved jeg ikke noget om med sikkerhed. Men jeg ved, fra erfaring med produktionsplanlægning, at dette er en meget sandsynlig forklaring på det.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Michael Fuglefrø
- Offline
- Platin medlem
- Indlæg: 517
Nyt projekt
Vi er gået igang med at rippe den
Hilsen Michael og Helle
Forkert app, oplyser ikke korrekt år på søgningen, her er den korrekte
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Bilen høre til i Silkeborg.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Billeder og VIN fremgår af min profil #2580, og jeg skal sørge for at få lavet et foto af dør skiltet snarest. Men bilen har ganske rigtigt en kode der svarer til produktionsdato d. 10. april 1964 - - - i øvrigt var det også d. 10. april jeg hentede bilen og betalte den for 3 år siden da jeg købte den - - underligt som det kan være sammenfald på datoer.
På min profil kan man også se et ældre foto af bilen hvor den har været beskrevet af en tidligere ejer (i Californien, USA) heraf fremgår det at bilen har fået ny motor og transmission - hvilket sandsynligvis er korrekt - og der er sandsynligvis også masser af andre nye dele på bilen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Er vores Mustang mon den med det laveste serienummer i DK ?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nej desværre. Laveste serienummer hidtil er 1003604
Men for en "skabshistoriker" som mig er det super spændende med disse gamle numre og originale ID plader. Kom frisk med flere.
Nu håber jeg at I husker at lave fødselsdagskage og synge fødselsdagssang for jeres Musse. Fik I kage på "havnen", Erik?
Mvh
Finn 048
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2325)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2325)
- Gæst
Nej, #048 er det rigtige nummer
Therkel for fanden troede de havde beholdt dig inde på bakken som ( NY PJERROT)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Laveste serienummer hidtil er 1003604
Men for en "skabshistoriker" som mig er det super spændende med disse gamle numre og originale ID plader. Kom frisk med flere.
Nå da troede lige - men det er jo stadig vores ældste mustang - måske kan du delagtiggøre os andre "skabshistorikere" i resultatet af din undersøgelse - måske som en uofficiel liste over VIN numre og medlemsnumre / billeder mv. Måske som en separat tråd på forummet. Og selvfølgelig med en form for begrænsning på information eller adgang så det ikke bliver en shopping liste for hestetyve.
Hilsen Henrik
NB - Angående det laveste serienummer så må der da være et "0" for meget - det skal vel være 103604 - eftersom der er 6 cifre i vin nummeret hvor det første er et ettal i de tidlige modeller - således at den du refererer til er nummer 3604 - eller hva?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jo, jeg samler stadig op og har også lige fået en mail om en F-kodet fra 7. april. Det kan være, at jeg kan få samlet lidt op på sagen i Pony Power på et tidspunkt
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg holdet ved siden siden af en bronze/brun cap fra 1964. Jeg kender ikke hans navn ,men han var fra Frederikshavn og han havde købt den af en tidligere formand af klubben. Han mente den var den ældste reg. I Danmark .
Hans.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er gode gamle 103604. Jeg har kontakt med den nuværende ejer
Mvh
Finn 048
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2322)
- Gæst
Så har jeg langt om ligne fået snakkede med min svoger om det er ham der har den ælste MUSTANG i Danmark og det kan jeg/vi så bekræfte at er Jean Ditlev i Randers der har Danmark ælste MUSTANG
De beste MUSTING hilsner
Vita og Lasse
Og go tur til jer allesammen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
I er nok nød til at oplyse produktions nummeret på bilen, for at få det endeligt bekræftet. jeg har også hørt at den skulle være "gammel"
Er Jean ikke stadig medlem af klubben? så kunne evt. selv bekræfte det.
Rene
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mvh
Næstformanden
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen