start hjælp.

Mere
10 år 2 måneder siden #1 af 1007
start hjælp. er oprettet af 1007
Skulle lige have flyttet vognen rundt i garagen, men den ville ikke starte. Ud med tændrør = ingen gnist. Af med ledning fra strøm fordeler, tørne igen stadig ingen gnist. Det skal siges at tændspolen er næsten ny (fra i sommers) og bilen kørte fint inden den kom i garage. ? Hvor skal jeg lede? Kan det være nede i gear kassen? Og ja der er strøm på bilen :)

kom frisk med bud. sæsonen starter jo snart. B)

mvh klaus

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 2 måneder siden #2 af 903
Besvaret af 903 på start hjælp.
Åbner og lukker dine platiner, når du ser ned i strømfordeleren.
Selvfølgelig med dækslet afmonteret. :)

Niels

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 2 måneder siden #3 af 1007
Besvaret af 1007 på start hjælp.
Det skal jeg lige have kikket på, NU ;) men burde der ikke komme en gnist når jeg tager ledningen direkte fra tændspolen og ned på motor blokken og tørner alligevel? Hvad er fejlen hvis platinerne ikke åbner? :(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 2 måneder siden #4 af 2243
Besvaret af 2243 på start hjælp.

Det skal jeg lige have kikket på, NU ;) men burde der ikke komme en gnist når jeg tager ledningen direkte fra tændspolen og ned på motor blokken og tørner alligevel? Hvad er fejlen hvis platinerne ikke åbner? :(


Nej, sådan virker det ikke. Hvis platinerne ikke åbner/lukker, er der konstant afladning af tændspolen, og den når aldrig at opbygge de 10-15.000 V, der kræves for at en gnist kan springe mellem tændrørets gab. Altså nul gnist til at antænde benzinen i dine cylindre.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 2 måneder siden #5 af 1007
Besvaret af 1007 på start hjælp.
Ingen platiner, her husker noget med en elektronisk dims her. hvis jeg forstår ret så kommer der ingen gnist hvis der er en defekt i strøm fordeleren? selvom jeg holder kablet direkte fra tændspolen og ned på motor blokken og tørner?
hvad er det jeg skal lede efter?
inden jeg får grå hår? nå nej det har jeg jo :woohoo:
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 2 måneder siden #6 af 749
Besvaret af 749 på start hjælp.
Kontroller om der er den strøm komponenterne skal ha og tag den derfra !

Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 2 måneder siden #7 af 1007
Besvaret af 1007 på start hjælp.
tak, for det Tommy. måler jeg direkte på tændspolen når jeg tørner så ? altså på de 2 strøm poler uden på, ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 2 måneder siden #8 af 903
Besvaret af 903 på start hjælp.
Du skal måle 12v på den side af tændspolen der kommer fra din tændingslås.
Det kan også være at strømfordeleren ikke roterer. Så er der gået en forbindelse
til oliepumpen.

Niels

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 2 måneder siden #9 af 1007
Besvaret af 1007 på start hjælp.
tak for det, strøm fordeleren roterer helt fint. jeg prøver at måle. :(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 2 måneder siden #10 af 1007
Besvaret af 1007 på start hjælp.
der er også strøm på den ene side af tænd spolen, sidste chance for et bud inden jeg tyer til autoriseret hjælp. :woohoo:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen