Hjælp til topstykke
Håber der er nogen som kan hjælpe
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Sidder der ikke nogen casting nr på toppene? prøv at skrive dem, så kan det være det hjælper. Der plejer vist at stå noget imellem ventil fjedrene, og på bagsiden af toppene.
Men det ligner lidt nogen 71-74 2V toppe
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
vh kim
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Du kan evt også prøve at måle størrelsen på ventilerne.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men har nogle andre tal her ARDOAE
samt nogle tal som er 6049-A
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nu har jeg nærstuderet topstykket, og oppe over der hvor der står 17j i venstre side ved den blanke plet står der w4, er det rigtigt ???
vh kim
Det er et sæt 2v toppe fra 7 oktober 1971 ....tror man...meeeen...
Det der er lidt tricky er at det er close camber????? tror sgu du har et sæt aussie heads
Fandt det her på nettet:
Casting numbers begin with “AR” along with a North American number on the valley side of intake ports. For example, “ARD1AE”.
DU BLIVER NØD TIL AT MÅLE VENTILERNE....VI VENTER SPÆNDT
Det er ikke noget man ser hver dag her i lille DK.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Indsugningsventiler de store er 55.44
udstødningsventiler de små er 42.95
de er målt med et digitalt skudelærred så det er næsten 100% korrekt
Er lidt spændt på at høre hvad det de er for nogle toppe
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Så er der målt ventiler
Indsugningsventiler de store er 55.44
udstødningsventiler de små er 42.95
de er målt med et digitalt skudelærred så det er næsten 100% korrekt
Er lidt spændt på at høre hvad det de er for nogle toppe
Det er et sæt 302C Aussie toppe close champer og eftermonteret med de store ventiler 2.19 & 1.71, samt screw-in studs og guideplates.
Skulle være noget af det bedste til gade brug
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Så er der målt ventiler
Indsugningsventiler de store er 55.44
udstødningsventiler de små er 42.95
de er målt med et digitalt skudelærred så det er næsten 100% korrekt
Er lidt spændt på at høre hvad det de er for nogle toppe
Godt så, det svare til intake vale på 2.19" og exhaust valve på 1.71" hvilket stemmer overens med 4V toppe med closed chamber (64cc)
MEN jeg syntes engang at have læst, at aussie heads var closed chamber men havde ventil størrelser som 2V
Ret mig gerne hvis det er forkert.
Mindes også der har været en ligene tråd på den gamle hjemmeside, men jeg magter simpelthen ikke at søge efter det
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Så er der målt ventiler
Indsugningsventiler de store er 55.44
udstødningsventiler de små er 42.95
de er målt med et digitalt skudelærred så det er næsten 100% korrekt
Er lidt spændt på at høre hvad det de er for nogle toppe
Det er et sæt 302C Aussie toppe close champer og eftermonteret med de store ventiler 2.19 & 1.71, samt screw-in studs og guideplates.
Skulle være noget af det bedste til gade brug
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Så er der målt ventiler
Indsugningsventiler de store er 55.44
udstødningsventiler de små er 42.95
de er målt med et digitalt skudelærred så det er næsten 100% korrekt
Er lidt spændt på at høre hvad det de er for nogle toppe
Godt så, det svare til intake vale på 2.19" og exhaust valve på 1.71" hvilket stemmer overens med 4V toppe med closed chamber (64cc)
MEN jeg syntes engang at have læst, at aussie heads var closed chamber men havde ventil størrelser som 2V
Ret mig gerne hvis det er forkert.
Mindes også der har været en ligene tråd på den gamle hjemmeside, men jeg magter simpelthen ikke at søge efter det
Du har ret, 302C Aussie er født med "små" ventiler.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venter spændt om der er andre der måske ved noget
VH
Kim
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
og hvis det er!!! hvordan skal de så spændes i toppene? moment!!
fandt også lige dette billede !!!
på forhånd tak
vh
kim
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
så lige for at en sikkerheds skyld. er det Aussie heads som der er monteret store ventiler på???
og hvis det er!!! hvordan skal de så spændes i toppene? moment!!
fandt også lige dette billede !!!
på forhånd tak
vh
kim
Ja, Aussie 302C eftermonteret med store ventiler.
Ville spænde dem som 351C 2v.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tommy, du for en stor tak for din expertise, men også tak til jer andre. Skal nok huske jer når vi ses på gaden
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Bolt på ydeevne til din Cleveland!
Fact - Aussie har vidste, hvordan man opbygger hoveder!
Fact - straks få mere nederste ende drejningsmoment
Fact - de vil passe på enhver amerikansk Cleveland blok
351C, 351C Boss, 351C HO, rustfrit stål 351M, 400M, og 302/351
Fakta - ikke nødvendigt at ændre indsugnings eller udstødningsmanifold
Fact - øjeblikkelig gevinst i kompression
Fact - disse hoveder kan modificeres til at gøre op til 500HK!
Fact - Hvis du ejer en 4WD Bronco eller 351C pickup du har brug for disse hoveder. Din Firehjulstrækket vil udføre så meget bedre på grund af den øgede lav ned drejningsmoment.
Ford byggede og kastede disse hoveder i Australien. Konstruktørerne kombineret eksisterende teknologier og skabt den ultimative hoved for gaden.
Hvordan? Hvorfor?
De tog det bedste fra begge verdener ved hjælp af et lukket kammer 4v stil forbrændingskammeret og mindre, mere street effektiv 2v stil portering på indtag og udstødning. Hvis du kører på gaden, du ønsker, at disse hoveder på din Cleveland. Den "slukke" kammer øger din kompression og forbrænding, og luftstrømmen brændstof er begrænset ind / ud, og derfor vil motoren arbejde med mindre brændstof.
Dette er hvad jeg har fundet på nettet, de skriver også et andet sted. Hvis det er med store ventiler og jernsæder omkring 500 hk, men vi må se når den kommer på gaden, kunne da tænkes den lige skulle på et rullefeldt
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Dette er hvad jeg har fundet på nettet, de skriver også et andet sted. Hvis det er med store ventiler og jernsæder omkring 500 hk, men vi må se når den kommer på gaden, kunne da tænkes den lige skulle på et rullefeldt
Ja, joooo, det hele kommer nok også an på hvad indsug, karb, knast osv der er monteret.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1 par (2 hoveder) i Aussie 2V lukket kammer Ford 351 Cleveland hoveder
Bolt på ydeevne til din Cleveland!
Fact - Aussie har vidste, hvordan man opbygger hoveder!
Fact - straks få mere nederste ende drejningsmoment
Fact - de vil passe på enhver amerikansk Cleveland blok
351C, 351C Boss, 351C HO, rustfrit stål 351M, 400M, og 302/351
Fakta - ikke nødvendigt at ændre indsugnings eller udstødningsmanifold
Fact - øjeblikkelig gevinst i kompression
Fact - disse hoveder kan modificeres til at gøre op til 500HK!
Fact - Hvis du ejer en 4WD Bronco eller 351C pickup du har brug for disse hoveder. Din Firehjulstrækket vil udføre så meget bedre på grund af den øgede lav ned drejningsmoment.
Ford byggede og kastede disse hoveder i Australien. Konstruktørerne kombineret eksisterende teknologier og skabt den ultimative hoved for gaden.
Hvordan? Hvorfor?
De tog det bedste fra begge verdener ved hjælp af et lukket kammer 4v stil forbrændingskammeret og mindre, mere street effektiv 2v stil portering på indtag og udstødning. Hvis du kører på gaden, du ønsker, at disse hoveder på din Cleveland. Den "slukke" kammer øger din kompression og forbrænding, og luftstrømmen brændstof er begrænset ind / ud, og derfor vil motoren arbejde med mindre brændstof.
Dette er hvad jeg har fundet på nettet, de skriver også et andet sted. Hvis det er med store ventiler og jernsæder omkring 500 hk, men vi må se når den kommer på gaden, kunne da tænkes den lige skulle på et rullefeldt
Google translate
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-Højere kompression ville også kunne opnåes med andre stempler på et sæt alm. 2v Cleveland
-Kanalerne er ens.
-D.V.S forskellen er de store ventiler som vel typisk giver 25-35HK over alm. 2v ventiler.
Men klart et godt "bold-on" option hvis man har alm. 2v Cleveland toppe
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Stemplerne ved jeg ik hvad hedder, med de er meget flade i toppen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
351cleveland.wikifoundry.com/page/Weiand+Xcelerator+7516
tjek hvad der står nederst under billederne
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Sådan ser toppene ud med vippearme på, samt der er alu indsug hvor der står 7516 weland. og en edelbrock 750 karburator
Stemplerne ved jeg ik hvad hedder, med de er meget flade i toppen
Ser godt ud, rullevipper og guideplates er OK.
Giver et præsist vippearangement og stabilt ved høje RPM. ( har dymo tested et sådan set-up...gav desværre INGEN HK )
Med flat-top stempler skulle du vel have ca. 10,5 i kompression.
Indsug og karb....750CFM er ok til Cleveland, Xcelerator single plane, god til høje RPM.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Google translate
Ja, det er altid en god griner
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen