Hjælp til topstykke

Mere
6 år 5 måneder siden #1 af 1018
Hjælp til topstykke er oprettet af 1018
disse topstykker sidder på min 351 c, men hvilken slags er det? der står ikke 2v eller 4v nogen steder!!!!!
Håber der er nogen som kan hjælpe :cheer:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden - 6 år 5 måneder siden #2 af 1731
Besvaret af 1731 på Hjælp til topstykke
Hej Kim

Sidder der ikke nogen casting nr på toppene? prøv at skrive dem, så kan det være det hjælper. Der plejer vist at stå noget imellem ventil fjedrene, og på bagsiden af toppene.
Men det ligner lidt nogen 71-74 2V toppe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #3 af 1018
Besvaret af 1018 på Hjælp til topstykke
Nu har jeg nærstuderet topstykket, og oppe over der hvor der står 17j i venstre side ved den blanke plet står der w4, er det rigtigt ???

vh kim :cheer:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #4 af 749
Besvaret af 749 på Hjælp til topstykke
Billede 1 øverste venstre hjørne ....er der ikke et 2 tal der ?

Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden - 6 år 5 måneder siden #5 af 1731
Besvaret af 1731 på Hjælp til topstykke
Er der ikke et sted hvor der f.eks står D1AE-... Det burde kunne fortælle årgangen Der burde også være en dato kode ved fjedrene starter med et tal derefter et bogstav og tal til sidst.
Du kan evt også prøve at måle størrelsen på ventilerne.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #6 af 1018
Besvaret af 1018 på Hjælp til topstykke
nej der står intet i øverste venstre hjørne!
Men har nogle andre tal her ARDOAE
samt nogle tal som er 6049-A

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #7 af 749
Besvaret af 749 på Hjælp til topstykke
Syntes bare jeg kan se omridset af et 2 tal lige til venstre for bolthullet til topdækslet

Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #8 af 2467
Besvaret af 2467 på Hjælp til topstykke
Enig. det plejer at stå udenpå topstykke...ikke inde under ventildæksel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden - 6 år 5 måneder siden #9 af 162
Besvaret af 162 på Hjælp til topstykke

1018 skrev: Nu har jeg nærstuderet topstykket, og oppe over der hvor der står 17j i venstre side ved den blanke plet står der w4, er det rigtigt ???

vh kim :cheer:



Det er et sæt 2v toppe fra 7 oktober 1971 ;)....tror man...meeeen...

Det der er lidt tricky er at det er close camber????? tror sgu du har et sæt aussie heads :woohoo: :woohoo:
Fandt det her på nettet:

Casting numbers begin with “AR” along with a North American number on the valley side of intake ports. For example, “ARD1AE”.

DU BLIVER NØD TIL AT MÅLE VENTILERNE....VI VENTER SPÆNDT

Det er ikke noget man ser hver dag her i lille DK.

40 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #10 af 1018
Besvaret af 1018 på Hjælp til topstykke
Så er der målt ventiler :cheer:

Indsugningsventiler de store er 55.44
udstødningsventiler de små er 42.95

de er målt med et digitalt skudelærred så det er næsten 100% korrekt :ohmy:

Er lidt spændt på at høre hvad det de er for nogle toppe :woohoo:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden - 6 år 5 måneder siden #11 af 162
Besvaret af 162 på Hjælp til topstykke

1018 skrev: Så er der målt ventiler :cheer:

Indsugningsventiler de store er 55.44
udstødningsventiler de små er 42.95

de er målt med et digitalt skudelærred så det er næsten 100% korrekt :ohmy:

Er lidt spændt på at høre hvad det de er for nogle toppe :woohoo:


Det er et sæt 302C Aussie toppe close champer og eftermonteret med de store ventiler 2.19 & 1.71, samt screw-in studs og guideplates.
Skulle være noget af det bedste til gade brug (y)

40 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden - 6 år 5 måneder siden #12 af 1731
Besvaret af 1731 på Hjælp til topstykke

1018 skrev: Så er der målt ventiler :cheer:

Indsugningsventiler de store er 55.44
udstødningsventiler de små er 42.95

de er målt med et digitalt skudelærred så det er næsten 100% korrekt :ohmy:

Er lidt spændt på at høre hvad det de er for nogle toppe :woohoo:



Godt så, det svare til intake vale på 2.19" og exhaust valve på 1.71" hvilket stemmer overens med 4V toppe med closed chamber (64cc)
MEN jeg syntes engang at have læst, at aussie heads var closed chamber men havde ventil størrelser som 2V :huh:
Ret mig gerne hvis det er forkert.

Mindes også der har været en ligene tråd på den gamle hjemmeside, men jeg magter simpelthen ikke at søge efter det :(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #13 af 2233
Besvaret af 2233 på Hjælp til topstykke
Hvor fedt :biggrin: Tillykke (y) (y) (y) (y) (y)

162 skrev:

1018 skrev: Så er der målt ventiler :cheer:

Indsugningsventiler de store er 55.44
udstødningsventiler de små er 42.95

de er målt med et digitalt skudelærred så det er næsten 100% korrekt :ohmy:

Er lidt spændt på at høre hvad det de er for nogle toppe :woohoo:


Det er et sæt 302C Aussie toppe close champer og eftermonteret med de store ventiler 2.19 & 1.71, samt screw-in studs og guideplates.
Skulle være noget af det bedste til gade brug (y)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden - 6 år 5 måneder siden #14 af 162
Besvaret af 162 på Hjælp til topstykke

1731 skrev:

1018 skrev: Så er der målt ventiler :cheer:

Indsugningsventiler de store er 55.44
udstødningsventiler de små er 42.95

de er målt med et digitalt skudelærred så det er næsten 100% korrekt :ohmy:

Er lidt spændt på at høre hvad det de er for nogle toppe :woohoo:



Godt så, det svare til intake vale på 2.19" og exhaust valve på 1.71" hvilket stemmer overens med 4V toppe med closed chamber (64cc)
MEN jeg syntes engang at have læst, at aussie heads var closed chamber men havde ventil størrelser som 2V :huh:
Ret mig gerne hvis det er forkert.

Mindes også der har været en ligene tråd på den gamle hjemmeside, men jeg magter simpelthen ikke at søge efter det :(


Du har ret, 302C Aussie er født med "små" ventiler.

40 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #15 af 1018
Besvaret af 1018 på Hjælp til topstykke
okay :ohmy: hvilken slags mon det så er, hvis 302c er med små ventiler ? har selv ledt i dage, men har intet der svare til disse topstykker.
Venter spændt om der er andre der måske ved noget

VH
Kim

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #16 af 162
Besvaret af 162 på Hjælp til topstykke
De er eftermonteret findes jo kun med små ventiler.....

40 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #17 af 1018
Besvaret af 1018 på Hjælp til topstykke
så lige for at en sikkerheds skyld. er det Aussie heads som der er monteret store ventiler på???

og hvis det er!!! hvordan skal de så spændes i toppene? moment!!

fandt også lige dette billede !!!

på forhånd tak ;)

vh
kim
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #18 af 162
Besvaret af 162 på Hjælp til topstykke

1018 skrev: så lige for at en sikkerheds skyld. er det Aussie heads som der er monteret store ventiler på???

og hvis det er!!! hvordan skal de så spændes i toppene? moment!!

fandt også lige dette billede !!!

på forhånd tak ;)

vh
kim


Ja, Aussie 302C eftermonteret med store ventiler. (y)
Ville spænde dem som 351C 2v.

40 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #19 af 1018
Besvaret af 1018 på Hjælp til topstykke
Tommy, du for en stor tak for din expertise, men også tak til jer andre. Skal nok huske jer når vi ses på gaden :biggrin:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #20 af 2233
Besvaret af 2233 på Hjælp til topstykke
Haha du kommer jo nok til at køre fra de fleste ;) har du fundet noget hk/moment info på de toppe ? Hvor meget bedre er de, er en smugle nysgerrig, og finder det enormt underholdene du har et set sjællændere toppe her i lille Danmark ;)

1018 skrev: Tommy, du for en stor tak for din expertise, men også tak til jer andre. Skal nok huske jer når vi ses på gaden :biggrin:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #21 af 1018
Besvaret af 1018 på Hjælp til topstykke
1 par (2 hoveder) i Aussie 2V lukket kammer Ford 351 Cleveland hoveder

Bolt på ydeevne til din Cleveland!
Fact - Aussie har vidste, hvordan man opbygger hoveder!
Fact - straks få mere nederste ende drejningsmoment
Fact - de vil passe på enhver amerikansk Cleveland blok
351C, 351C Boss, 351C HO, rustfrit stål 351M, 400M, og 302/351
Fakta - ikke nødvendigt at ændre indsugnings eller udstødningsmanifold
Fact - øjeblikkelig gevinst i kompression
Fact - disse hoveder kan modificeres til at gøre op til 500HK!
Fact - Hvis du ejer en 4WD Bronco eller 351C pickup du har brug for disse hoveder. Din Firehjulstrækket vil udføre så meget bedre på grund af den øgede lav ned drejningsmoment.
Ford byggede og kastede disse hoveder i Australien. Konstruktørerne kombineret eksisterende teknologier og skabt den ultimative hoved for gaden.

Hvordan? Hvorfor?

De tog det bedste fra begge verdener ved hjælp af et lukket kammer 4v stil forbrændingskammeret og mindre, mere street effektiv 2v stil portering på indtag og udstødning. Hvis du kører på gaden, du ønsker, at disse hoveder på din Cleveland. Den "slukke" kammer øger din kompression og forbrænding, og luftstrømmen brændstof er begrænset ind / ud, og derfor vil motoren arbejde med mindre brændstof.

Dette er hvad jeg har fundet på nettet, de skriver også et andet sted. Hvis det er med store ventiler og jernsæder omkring 500 hk, men vi må se når den kommer på gaden, kunne da tænkes den lige skulle på et rullefeldt :biggrin:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #22 af 1731
Besvaret af 1731 på Hjælp til topstykke

1018 skrev:
Dette er hvad jeg har fundet på nettet, de skriver også et andet sted. Hvis det er med store ventiler og jernsæder omkring 500 hk, men vi må se når den kommer på gaden, kunne da tænkes den lige skulle på et rullefeldt :biggrin:



Ja, joooo, det hele kommer nok også an på hvad indsug, karb, knast osv der er monteret.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #23 af 921
Besvaret af 921 på Hjælp til topstykke

1018 skrev: 1 par (2 hoveder) i Aussie 2V lukket kammer Ford 351 Cleveland hoveder

Bolt på ydeevne til din Cleveland!
Fact - Aussie har vidste, hvordan man opbygger hoveder!
Fact - straks få mere nederste ende drejningsmoment
Fact - de vil passe på enhver amerikansk Cleveland blok
351C, 351C Boss, 351C HO, rustfrit stål 351M, 400M, og 302/351
Fakta - ikke nødvendigt at ændre indsugnings eller udstødningsmanifold
Fact - øjeblikkelig gevinst i kompression
Fact - disse hoveder kan modificeres til at gøre op til 500HK!
Fact - Hvis du ejer en 4WD Bronco eller 351C pickup du har brug for disse hoveder. Din Firehjulstrækket vil udføre så meget bedre på grund af den øgede lav ned drejningsmoment.
Ford byggede og kastede disse hoveder i Australien. Konstruktørerne kombineret eksisterende teknologier og skabt den ultimative hoved for gaden.

Hvordan? Hvorfor?

De tog det bedste fra begge verdener ved hjælp af et lukket kammer 4v stil forbrændingskammeret og mindre, mere street effektiv 2v stil portering på indtag og udstødning. Hvis du kører på gaden, du ønsker, at disse hoveder på din Cleveland. Den "slukke" kammer øger din kompression og forbrænding, og luftstrømmen brændstof er begrænset ind / ud, og derfor vil motoren arbejde med mindre brændstof.

Dette er hvad jeg har fundet på nettet, de skriver også et andet sted. Hvis det er med store ventiler og jernsæder omkring 500 hk, men vi må se når den kommer på gaden, kunne da tænkes den lige skulle på et rullefeldt :biggrin:



:biggrin: :biggrin: :biggrin: Google translate :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #24 af 162
Besvaret af 162 på Hjælp til topstykke
Nu gror træerne jo ikke ind i himmel....men ingen tvivl om at de virker.
-Højere kompression ville også kunne opnåes med andre stempler på et sæt alm. 2v Cleveland
-Kanalerne er ens.
-D.V.S forskellen er de store ventiler som vel typisk giver 25-35HK over alm. 2v ventiler.

Men klart et godt "bold-on" option hvis man har alm. 2v Cleveland toppe (y)

40 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #25 af 1018
Besvaret af 1018 på Hjælp til topstykke
Sådan ser toppene ud med vippearme på, samt der er alu indsug hvor der står 7516 weland. og en edelbrock 750 karburator :biggrin:
Stemplerne ved jeg ik hvad hedder, med de er meget flade i toppen :P
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #26 af 1731
Besvaret af 1731 på Hjælp til topstykke
her kan du læse lidt om indsuget.

351cleveland.wikifoundry.com/page/Weiand+Xcelerator+7516

tjek hvad der står nederst under billederne ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden - 6 år 5 måneder siden #27 af 162
Besvaret af 162 på Hjælp til topstykke

1018 skrev: Sådan ser toppene ud med vippearme på, samt der er alu indsug hvor der står 7516 weland. og en edelbrock 750 karburator :biggrin:
Stemplerne ved jeg ik hvad hedder, med de er meget flade i toppen :P


Ser godt ud, rullevipper og guideplates er OK.
Giver et præsist vippearangement og stabilt ved høje RPM. ( har dymo tested et sådan set-up...gav desværre INGEN HK )

Med flat-top stempler skulle du vel have ca. 10,5 i kompression.

Indsug og karb....750CFM er ok til Cleveland, Xcelerator single plane, god til høje RPM.

40 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 5 måneder siden #28 af 2243
Besvaret af 2243 på Hjælp til topstykke

921 skrev:
:biggrin: :biggrin: :biggrin: Google translate :biggrin: :biggrin: :biggrin:


Ja, det er altid en god griner :lol: :lol: :lol:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #29 af 1018
Besvaret af 1018 på Hjælp til topstykke
Tror nu nok det er okay, vi må se når svinet bliver startet op. om den egentlig også kan køre :woohoo:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen