Timing Chain hjælp.
- (2519)
- Emne forfatter
- Gæst
Jeg skal skifte vandpumpe inden sæsonstart - bør jeg i samme ombæring skifte timing chain, når nu jeg næsten er "inde" ved den?
Jeg har forstået at jeg gå efter en doubleroller type, men hvad er forskellen på de forskellige timing chain kits?
- Billet steel sprockets - hvad er fordelen ved denne lidt dyrere type? Holder den bedre (normalt slid) eller er det bedre til højere omdrejninger.
- Iron/steel sprockets den billige model, men er den god nok?
Mvh
Bernd
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
www.google.dk/search?q=gear+drive&newwin...sAQ&biw=1366&bih=567
Der er et par tråde om det på den gamle side.
Og mange meninger om samme...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2519)
- Emne forfatter
- Gæst
Der er jo også den mulighed at installere et "gear drive"...
www.google.dk/search?q=gear+drive&newwin...sAQ&biw=1366&bih=567
Der er et par tråde om det på den gamle side.
Og mange meninger om samme...
Du mener denne?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hej,
Jeg skal skifte vandpumpe inden sæsonstart - bør jeg i samme ombæring skifte timing chain, når nu jeg næsten er "inde" ved den?
Jeg har forstået at jeg gå efter en doubleroller type, men hvad er forskellen på de forskellige timing chain kits?
- Billet steel sprockets - hvad er fordelen ved denne lidt dyrere type? Holder den bedre (normalt slid) eller er det bedre til højere omdrejninger.
- Iron/steel sprockets den billige model, men er den god nok?
Mvh
Bernd
Hej Bernd
Til dit første spørgsmål: næ, med mindre du har mistanke om den er ved at være slidt. Ellers vendt til du skal have ny knast
spørgsmål 2: doubleroller yes de næste godt spørgsmål
Jeg har det her sæt på www.summitracing.com/dom/parts/cca-2120/overview/make/ford virker fint og kan godt tage rpm :biggrin:
Mvh Rene
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2519)
- Emne forfatter
- Gæst
Jeg har selv kigget på den samme eller en tilsvarende Cloyes til 45$. Var bare i tvivl om de måske var for "billige". Der findes jo langt dyrere alternativer til dobbelt - tredobbelt pris.
Hvis den er god nok til dig med masser af RPM, så er den helt sikkert også fin til den "langbenede smølf" (Mustangen ikke fruen )
Hvad der gør de andre bedre må så forblive en mysterium lidt endnu....
God aften
Bernd
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2519)
- Emne forfatter
- Gæst
Forestil jer hende nøgen på et hvidt lagen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Bang - der ramte min fetish mig vist lige i ansigtet.... Jeg elsker blåt
Forestil jer hende nøgen på et hvidt lagen
Ej blåt til lyst
Her gengivet med datidens sdavvefjel
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hvis du vil skifte kæde og tandhjul, hvorfor så ikke sætte det samme på som har holdt i over 40 år. Især hvis du kører med almindelig knast og ved almindelige omdr, jeg har aldrig hørt om en kæde er knækket så hvorfor sætte en større på.
Det er en af de ting som eftermarkedet lever fedt på, og som ikke er nødvendigt. Men sover du bedre om natten med en dobbelt kæde på, så skal du sætte den på, men bare du ikke prøver at overbevise mig om det er det eneste der dur for det passer ikke.
Det er langt vigtigere at køre med den rigtige olie på motoren, og gerne så tynd olie som muligt uden motoren drikker det (vigtigt for din kæde og tandhjul), og med de rigtige ting i olien. Er det ikke i olien så tilsæt det.
Drikker din motor 10/30 olien som Ford foreskriver, så er det der mekanikeren skal sætte ind, og gerne igår.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2519)
- Emne forfatter
- Gæst
Der er ingen grund til at skifte noget som bare virker, men måske ville jeg skifte pakningen imellem block og dæksel hvis den er ved at være træt.
Hvis du vil skifte kæde og tandhjul, hvorfor så ikke sætte det samme på som har holdt i over 40 år. Især hvis du kører med almindelig knast og ved almindelige omdr, jeg har aldrig hørt om en kæde er knækket...
Hej Peter,
Det giver meget god mening at tage coveret af og forny pakningen, og så ved samme lejlighed besigtige om kæden stadig er ok. Er den originale kædetype (link-typen) mere slidstærk eller har den andre fordele i forhold til en double roller type?
Hvornår bør man efter din opfattelse skifte til en kraftigere kæde?
Jeg kan sagtens følge ideen om at det Ford lavede for 45 år siden jo ikke var udført helt tilfældigt;-)
Måske et lidt banalt spørgsmål, men når den nye pakning skal på. Er fremgangsmåden så Fel-pro pakning og silikonepakning på, eller skal der en anden slags flydende pakning på?
Mvh og god dag
Bernd
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Der er ingen grund til at skifte noget som bare virker, men måske ville jeg skifte pakningen imellem block og dæksel hvis den er ved at være træt.
Hvis du vil skifte kæde og tandhjul, hvorfor så ikke sætte det samme på som har holdt i over 40 år. Især hvis du kører med almindelig knast og ved almindelige omdr, jeg har aldrig hørt om en kæde er knækket...
Hej Peter,
Det giver meget god mening at tage coveret af og forny pakningen, og så ved samme lejlighed besigtige om kæden stadig er ok. Er den originale kædetype (link-typen) mere slidstærk eller har den andre fordele i forhold til en double roller type?
Hvornår bør man efter din opfattelse skifte til en kraftigere kæde?
Jeg kan sagtens følge ideen om at det Ford lavede for 45 år siden jo ikke var udført helt tilfældigt;-)
Måske et lidt banalt spørgsmål, men når den nye pakning skal på. Er fremgangsmåden så Fel-pro pakning og silikonepakning på, eller skal der en anden slags flydende pakning på?
Mvh og god dag
bernd
Hvis kæden er org. og aldrig har været skiftet, så skal den selvfølgelig skiftes.
Det org. Ford kæde sæt var ofte et alu hjul med nylon tænder øverst og stål hjul nederst. Hvilket var meget lydløs men
på den lange bane IKKE særlig stærkt. Skift til aftermarked kæde sæt fx. Cloyes.
Så er den ikke længre.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2519)
- Emne forfatter
- Gæst
Hvis den er slidt og skal udskiftes, hvilken af disse ville være det rigtige valg? Prisen er jo ikke afgørende, så det handler mere om at få den bedste til min milde motor.
Link-belt type:
www.summitracing.com/int/parts/clo-c-3014k/overview/
eller
Double Roller:
www.summitracing.com/int/parts/clo-9-1135/overview/make/ford
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
true roller is the best...
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2519)
- Emne forfatter
- Gæst
Bare en lille tilbagemelding og afslutning på denne tråd.
Fik i weekenden åbnet ind til knastkæden, som stadig var den originale link-belt type... og den var slidt. Når den var strammet op i venstre side havde højreside ca. 1 - 1,5 cm slør.
Ny kæde er købt - det blev en Cloyes Double Roller Chain.
God dag
Bernd
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen