Slanger til olietryksmåler

Mere
10 år 1 måned siden #1 af 2537
Hej folkens.

Jeg har i noget tid gået over overvejet at bygge et olietryksinstrument i min '69'er, og har efterhånden fået indkøbt de fleste dele. Sender-enheden skal naturligvis monteres nede på forlængeren ved siden af oliefiltret, hvor senderen til "idiot-lampen" pt. sidder, med en T-forgrening, således at begge kan sidde der.

Min bekymring er imidlertid at de to sendere samt T-kryds kan gå hen og blive for meget vægt for forlængerens gevind, hvorfor jeg har overvejet en slags "fjernmontering", hvor de to følere med tilhørende fittings er monteret på skærmen i siden af motorrummet, og forbundet til olietryksudtaget med en slange.

Og så endelig til humlen ved det hele: er der nogen der kender et godt sted herhjemme hvor man kan købe sådan noget rustfrit-stålombundet (/armeret) oliebestandig slange?

På forhånd tak.

Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 1 måned siden - 10 år 1 måned siden #2 af 2267
Besvaret af 2267 på Slanger til olietryksmåler
Mon ikke ham her kan hjælpe dig slangespecialisten.dk/

Det er iøvrigt ikke helt "ufarligt" at have en olietryksmåler. Har hørt om nogen som fik et oliegulvtæppe pga. slangen der forbandt måleren til føleren var faldet af. Om det var så sat rigtigt op meldte historien ikke noget om.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 1 måned siden #3 af 162
Besvaret af 162 på Slanger til olietryksmåler
jamen en rigtig '69er har da olietryksmanometer :biggrin: :biggrin: :biggrin:

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 4 uger siden - 10 år 4 uger siden #4 af 921
Besvaret af 921 på Slanger til olietryksmåler

jamen en rigtig '69er har da olietryksmanometer :biggrin: :biggrin: :biggrin:


Nemlig (y)

Min ser sådan ud:



det gælder dog ikke hvis den er født med omdrejningstæller :( Så har den lademåler og benzinmåler i de to små instrumenter.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 4 uger siden #5 af 903
Besvaret af 903 på Slanger til olietryksmåler
Du kan vel også indbygge et elektrisk instrument til olietryk
som, eks. 67erne. De har ikke olielampe.

Niels

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 4 uger siden #6 af 2322
Besvaret af 2322 på Slanger til olietryksmåler
min 73 har en rød lampe men jeg kan godt tænke mig et instrument
så det bliver nok mit næste projekt efter nye sæder

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 4 uger siden #7 af 2537
Besvaret af 2537 på Slanger til olietryksmåler
Tak for svarene og linket, det ser ud til at slangespecialisten har hvad der skal bruges!

Præcis som 2322 har jeg også kun advarselslampen, men ikke noget instrument (har in-dash omdrejningstæller), og det er derfor jeg godt kunne tænke mig det.

Det er et elektrisk instrument jeg vil indbygge, har nemlig også selv hørt skrækhistorierne om varm olie i kabinen, og det lød ikke som noget jeg kunne tænke mig at bøvle med :woohoo:

Men af hensyn til vægten i gevindet og vibrationer og dermed fare for revnedannelser eller svigt af senderen tænkte jeg at en "fjernmontering" hvor den elektriske føler sad monteret på skottet i motorrummet, forbundet med en slange til olietrykskanalen på motoren ville være bedste løsning. Det anbefales i øvrigt også af instrumentets producent (Autometer).

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 4 uger siden - 10 år 4 uger siden #8 af 162
Besvaret af 162 på Slanger til olietryksmåler

Tak for svarene og linket, det ser ud til at slangespecialisten har hvad der skal bruges!

Præcis som 2322 har jeg også kun advarselslampen, men ikke noget instrument (har in-dash omdrejningstæller), og det er derfor jeg godt kunne tænke mig det.

Det er et elektrisk instrument jeg vil indbygge, har nemlig også selv hørt skrækhistorierne om varm olie i kabinen, og det lød ikke som noget jeg kunne tænke mig at bøvle med :woohoo:

Men af hensyn til vægten i gevindet og vibrationer og dermed fare for revnedannelser eller svigt af senderen tænkte jeg at en "fjernmontering" hvor den elektriske føler sad monteret på skottet i motorrummet, forbundet med en slange til olietrykskanalen på motoren ville være bedste løsning. Det anbefales i øvrigt også af instrumentets producent (Autometer).


Det elektriske ur er det bedste, ingen farer for revner m.m.
Det org. virker på samme måde og giver ingen problemer, du behøver IKKE nogen speciel slange eller andet.
Føleren kan monteres direkt der hvor din nuværende føler sidder.
Du kan som en god ide købe et panel, til ekstra urer, som sidder i akebæret.

www.mustangsunlimited.com/itemdy00.asp?T1=65044+01

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 4 uger siden #9 af 2537
Besvaret af 2537 på Slanger til olietryksmåler
Hej Tommy

Tak for svaret. Det er nemlig lige nøjagtig sådan et panel jeg har indkøbt :) Så sidder urene samme sted som på Shelby-modellerne fra '69, og jeg synes det er det bedste sted til dem.

Jeg har overvejet at montere det som du skriver, med at sætte et T-kryds hvor den eksisterende føler sidder, og så sætte den oprindelige føler (til advarselslampen) på den ene gren, og den nye sender på den anden. Men det bliver bare lidt tungt tænker jeg, for det stakkels lille ½-tomme gevind der er på den alu-farvede forlænger. Har du et lignende setup?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 4 uger siden #10 af 2570
Besvaret af 2570 på Slanger til olietryksmåler
Hvis der ikke er nogen ulemper ved et fjernmonteret setup, og Autometer selv anbefaler det, så er det vel go for den løsning :) :)

'68 GT Fastback "Bullitt" 302 manuel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 4 uger siden #11 af 162
Besvaret af 162 på Slanger til olietryksmåler

Hej Tommy

Tak for svaret. Det er nemlig lige nøjagtig sådan et panel jeg har indkøbt :) Så sidder urene samme sted som på Shelby-modellerne fra '69, og jeg synes det er det bedste sted til dem.

Jeg har overvejet at montere det som du skriver, med at sætte et T-kryds hvor den eksisterende føler sidder, og så sætte den oprindelige føler (til advarselslampen) på den ene gren, og den nye sender på den anden. Men det bliver bare lidt tungt tænker jeg, for det stakkels lille ½-tomme gevind der er på den alu-farvede forlænger. Har du et lignende setup?


Nej, jeg har oliemanometer i instrumentet, men har dog monteret flere, som du selv beskriver - uden problemer.

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 4 uger siden - 10 år 4 uger siden #12 af 2243
Besvaret af 2243 på Slanger til olietryksmåler

Tak for svarene og linket, det ser ud til at slangespecialisten har hvad der skal bruges!

Det er et elektrisk instrument jeg vil indbygge, har nemlig også selv hørt skrækhistorierne om varm olie i kabinen, og det lød ikke som noget jeg kunne tænke mig at bøvle med :woohoo:


Du er da en kylling, Ebbe :P
Du skal da også ha' en mekanisk fuel pressure gauge i kabinen - med vågeblus under, så du kan kontrollere at slangerne er tætte!


:lol: :lol: :lol:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 4 uger siden #13 af 2537
Besvaret af 2537 på Slanger til olietryksmåler
Haha ja :woohoo:

Inden man får set sig om har man en flammekaster i vognen :pinch:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen