Slanger til olietryksmåler
Jeg har i noget tid gået over overvejet at bygge et olietryksinstrument i min '69'er, og har efterhånden fået indkøbt de fleste dele. Sender-enheden skal naturligvis monteres nede på forlængeren ved siden af oliefiltret, hvor senderen til "idiot-lampen" pt. sidder, med en T-forgrening, således at begge kan sidde der.
Min bekymring er imidlertid at de to sendere samt T-kryds kan gå hen og blive for meget vægt for forlængerens gevind, hvorfor jeg har overvejet en slags "fjernmontering", hvor de to følere med tilhørende fittings er monteret på skærmen i siden af motorrummet, og forbundet til olietryksudtaget med en slange.
Og så endelig til humlen ved det hele: er der nogen der kender et godt sted herhjemme hvor man kan købe sådan noget rustfrit-stålombundet (/armeret) oliebestandig slange?
På forhånd tak.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2267)
- Gæst
Det er iøvrigt ikke helt "ufarligt" at have en olietryksmåler. Har hørt om nogen som fik et oliegulvtæppe pga. slangen der forbandt måleren til føleren var faldet af. Om det var så sat rigtigt op meldte historien ikke noget om.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
jamen en rigtig '69er har da olietryksmanometer
Nemlig
Min ser sådan ud:
det gælder dog ikke hvis den er født med omdrejningstæller Så har den lademåler og benzinmåler i de to små instrumenter.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (903)
- Gæst
som, eks. 67erne. De har ikke olielampe.
Niels
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2322)
- Gæst
så det bliver nok mit næste projekt efter nye sæder
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Præcis som 2322 har jeg også kun advarselslampen, men ikke noget instrument (har in-dash omdrejningstæller), og det er derfor jeg godt kunne tænke mig det.
Det er et elektrisk instrument jeg vil indbygge, har nemlig også selv hørt skrækhistorierne om varm olie i kabinen, og det lød ikke som noget jeg kunne tænke mig at bøvle med
Men af hensyn til vægten i gevindet og vibrationer og dermed fare for revnedannelser eller svigt af senderen tænkte jeg at en "fjernmontering" hvor den elektriske føler sad monteret på skottet i motorrummet, forbundet med en slange til olietrykskanalen på motoren ville være bedste løsning. Det anbefales i øvrigt også af instrumentets producent (Autometer).
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tak for svarene og linket, det ser ud til at slangespecialisten har hvad der skal bruges!
Præcis som 2322 har jeg også kun advarselslampen, men ikke noget instrument (har in-dash omdrejningstæller), og det er derfor jeg godt kunne tænke mig det.
Det er et elektrisk instrument jeg vil indbygge, har nemlig også selv hørt skrækhistorierne om varm olie i kabinen, og det lød ikke som noget jeg kunne tænke mig at bøvle med
Men af hensyn til vægten i gevindet og vibrationer og dermed fare for revnedannelser eller svigt af senderen tænkte jeg at en "fjernmontering" hvor den elektriske føler sad monteret på skottet i motorrummet, forbundet med en slange til olietrykskanalen på motoren ville være bedste løsning. Det anbefales i øvrigt også af instrumentets producent (Autometer).
Det elektriske ur er det bedste, ingen farer for revner m.m.
Det org. virker på samme måde og giver ingen problemer, du behøver IKKE nogen speciel slange eller andet.
Føleren kan monteres direkt der hvor din nuværende føler sidder.
Du kan som en god ide købe et panel, til ekstra urer, som sidder i akebæret.
www.mustangsunlimited.com/itemdy00.asp?T1=65044+01
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tak for svaret. Det er nemlig lige nøjagtig sådan et panel jeg har indkøbt Så sidder urene samme sted som på Shelby-modellerne fra '69, og jeg synes det er det bedste sted til dem.
Jeg har overvejet at montere det som du skriver, med at sætte et T-kryds hvor den eksisterende føler sidder, og så sætte den oprindelige føler (til advarselslampen) på den ene gren, og den nye sender på den anden. Men det bliver bare lidt tungt tænker jeg, for det stakkels lille ½-tomme gevind der er på den alu-farvede forlænger. Har du et lignende setup?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
'68 GT Fastback "Bullitt" 302 manuel
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hej Tommy
Tak for svaret. Det er nemlig lige nøjagtig sådan et panel jeg har indkøbt Så sidder urene samme sted som på Shelby-modellerne fra '69, og jeg synes det er det bedste sted til dem.
Jeg har overvejet at montere det som du skriver, med at sætte et T-kryds hvor den eksisterende føler sidder, og så sætte den oprindelige føler (til advarselslampen) på den ene gren, og den nye sender på den anden. Men det bliver bare lidt tungt tænker jeg, for det stakkels lille ½-tomme gevind der er på den alu-farvede forlænger. Har du et lignende setup?
Nej, jeg har oliemanometer i instrumentet, men har dog monteret flere, som du selv beskriver - uden problemer.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2243)
- Gæst
Tak for svarene og linket, det ser ud til at slangespecialisten har hvad der skal bruges!
Det er et elektrisk instrument jeg vil indbygge, har nemlig også selv hørt skrækhistorierne om varm olie i kabinen, og det lød ikke som noget jeg kunne tænke mig at bøvle med
Du er da en kylling, Ebbe
Du skal da også ha' en mekanisk fuel pressure gauge i kabinen - med vågeblus under, så du kan kontrollere at slangerne er tætte!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Inden man får set sig om har man en flammekaster i vognen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen