Hvor bør temp. måler stå ved normal kørsel ??

Mere
10 år 3 uger siden #1 af 2467
Hvor bør temp. måler stå ved normal kørsel ?? Ved udendørs temp på de ca 11 gr
jeg har en mustang 351c fra 1970 Hvor bør Temp måler stå ved kørsel på sådan en dag som i dag, min temp måler står nede ved den første streg ved det store C altså kold motor, også selvom vi har kørt ca 10-15 km
Ny 3 række køler + vandpumpe + termostat (160F) er monteret..
Køler den for godt eller er min temp. måler evt. defekt?? Hvis jeg holder ledningen direkte på stel giver den fuld udslag inde på måler :) så det må jo være iorden..
Men hvor står jeres måler når i kører??

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 3 uger siden #2 af 2537
På min '69'er har jeg ved 11 graders udendørstemperatur og normal kørsel også nålen stående langt nede, typisk nogle få millimeter fra den stregen ved "C"(old). Ved køkørsel om sommeren har jeg set et maksimalt udslag på ca. halv skala, aldrig højere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 3 uger siden #3 af 2467
Tak... det er fuldstændig det samme her på min mustang. Vi har prøvet at dække køler til med pap, så steg den op til midten og vi kunne se og måle med digital måler at den var blevet meget varm..(kogte)
Altså må det være normal at den skal stå i nærheden af C.. eller hva??

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 3 uger siden - 10 år 3 uger siden #4 af 2716
Min ligger stabilt på 180 F (ifølge min lille "ekstra" temperaturviser), når den er gennemvarm. En lille smule højere når der er meget varmt i luften.
Når jeg parkerer den og stopper motoren stiger den kortvarigt op på 200 F, da der ikke er luftgennemstrømning i køleren på det tidspunkt.

EDIT:
Bil - 1964 1/2 K-code tunet V8

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 3 uger siden #5 af 921
Min '69 viser ligesom Ebbe's.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 uger siden #6 af 2388
Min 351 C fra 1970 kommer nærmest heller aldrig mere end lige over C. Har aldrig haft den i nærheden af halv....

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 3 uger siden #7 af 162
Min står ved alm. kørsel ved "E" i TEMP.

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 uger siden - 10 år 3 uger siden #8 af 2267
Min 351c fra 72 står på omkring 170'F (jf ekstra monteret måler) men jeg har også en 180'F Thermostat i.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 3 uger siden #9 af 2782
Min ´67 289 står ca. 3-4 mm over C når motoren er kørt godt varm. og ikke meget højere om sommeren.. Aldrig i nærheden af halvvejs på skalaen, medmindre man starter op igen efter stilstand, og motoren stadig er varm.. Her falder den dog hurtigt ned til "normal temp", såsnart "propellen" får pustet på køleren, og væsken suser rundt i systemet. :) (Og sådan har den gjort i de 11 år, den har været i familien"...

Go for it!!..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 3 uger siden #10 af 2467
Tak for alle de indlæg, jeg tror at alt er som det skal være på min mustang. nu må det så gerne blive sommer ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 1 uge siden #11 af 075
Alle de Mustanger, samt andre USA biler som jeg har haft gennem tiderne eller de 2 som jeg har nu, står lige midt i skalaen. Hvis de ikke har gjort det, har noget været defekt og jeg har repareret dem indtil de står lige midt i, hele tiden og under alle forhold. Alt andet er efter min mening forkert. Først og fremmest bør du få målt hvilken temperatur din motor har. Den bør ideelt set være ca. 87 C drift varm. Hvis det passer så bør temperatur viseren stå midt i skalaen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 1 uge siden #12 af 2081
Fuldstændig enig... B)

Alle de Mustanger, samt andre USA biler som jeg har haft gennem tiderne eller de 2 som jeg har nu, står lige midt i skalaen. Hvis de ikke har gjort det, har noget været defekt og jeg har repareret dem indtil de står lige midt i, hele tiden og under alle forhold. Alt andet er efter min mening forkert. Først og fremmest bør du få målt hvilken temperatur din motor har. Den bør ideelt set være ca. 87 C drift varm. Hvis det passer så bør temperatur viseren stå midt i skalaen.


There is no substitute for cubic inches'.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 1 uge siden #13 af 075
Mit tidligere indlæg handlede om det ideelle eksempel. Jeg ved udemærket at gamle biler ikke længere altid kan leve op til dette og mindre kan også gøre det. Men et minimumskrav krav bør være at viseren står i midten under de fleste forhold og kun sjældent nærmer sig "H". God påske.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 10 måneder siden #14 af 2025

Alle de Mustanger, samt andre USA biler som jeg har haft gennem tiderne eller de 2 som jeg har nu, står lige midt i skalaen. Hvis de ikke har gjort det, har noget været defekt og jeg har repareret dem indtil de står lige midt i, hele tiden og under alle forhold. Alt andet er efter min mening forkert. Først og fremmest bør du få målt hvilken temperatur din motor har. Den bør ideelt set være ca. 87 C drift varm. Hvis det passer så bør temperatur viseren stå midt i skalaen.


Henrik, hvoran måler du temperaturen ? Det kan vel ikke bare gøres med dæksel af køler og grill termometer ???

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen