Overblik over modellerne fra 1995 til 2004

Mere
10 år 1 uge siden #1 af 1653
Hej hej,

Har en søn i Californien, som skal have sig en bil i en for en periode. Så fik idéen han kunne købe noget som hans far kunne overtage senere.

Er nok stemt for en bil mellem 1999 og 2004, hvor får man lige det forkromede overblik over modellerne mht. undervogn, motorstørrelser, udstyr o.s.v.?

Er der nogle man absolut skal holde sig fra?

Vh.

Peter

Hellere fortryde det man gjorde, end det man ikke fik gjort!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 1 uge siden #2 af 2731
Nogle af V6'erne er mildest talt noget blodfattige i 1994-2004 (SN95) modellerne. Så er der lidt med radio. På den ene side er Premium højttalerne meget fine for tiden, men på den anden side er det nok endnu bedre med BASE højttalerne, som ikke er gode, og få dem skiftet til helt moderne 6x8" JBL Højttalere (et projekt jeg selv er i gang med på en 2001).

Læderet er ikke ret godt i bilerne. "Lederhosen" burde holde i rigtigt mange år, men nu koster de jo altså heller ikke, hvad europæiske biler med håndsyet bøffellæder koster. Derfor er det måske en ide at holde til til GT'erne, hvis du nemt vil kunne skifte læder til standartvare fra TMI. Jeg havde mit hyr med at finde det rigtige betræk til et grundstødt projekt med en V6'er. Cobra kan du få nyt læder til uden problemer, men så vidt jeg kan se, så er læderet ikke helt så slidstærkt som det normale læder (de bruger alcantara og ikke normal læder).

March 1'eren fra slutingen af SN95'erens tid vil jeg nok passe lidt på med. Dem er der ikke mange af og de har ikke samme motor som hverken Cobra eller GT. Dvs. du kan få dit hyr med dele fremover. Lige nu er det dog næppe et problem.

Driftsomkosninger, der er V6'eren at foretrække, men i hvert fald GT'eren er ikke så meget dyrere. Det bliver vel 2.400 kr. på årsbasis for ekstra grøn afgift og dyrere forsikring tilsammen (jeg er elitebilist).

For de tekniske detaljer år for år, vil jeg anbefale siden: www.automobile-catalog.com/ - Her er masser af tekniske detaljer for alle årgangene.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 1 uge siden #3 af 1653
Det skal self. være en V8ér, har konkret kig på en 02ér Conv. GT Premium med 42k mile på uret, så sæder o.s.v. er ikke slidte...

Hellere fortryde det man gjorde, end det man ikke fik gjort!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 1 uge siden - 10 år 1 uge siden #4 af 1653
Øh... mange tak for link :-) Jens

Hellere fortryde det man gjorde, end det man ikke fik gjort!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 1 uge siden #5 af 2731

Det skal self. være en V8ér, har konkret kig på en 02ér Conv. GT Premium med 42k mile på uret, så sæder o.s.v. er ikke slidte...


Det lyder som en rigtig fin bil. Jeg er selv meget glad for min 2001 GT BASE Convertible (dog med "lederhosen" og lidt ekstra ting). Og har du først en GT og den bliver lidt slidt at se på, så er det den, hvor til du finder det allerstørste udbud i læder m.m., hvis du vil fastholde den i originalt trim. At dømme efter den V6'er jeg måtte opgive, så er der ikke den vildeste forskel i registreringsafgift på en V6 og en V8.

Når du en dag når der til, så tag fat i mig, for jeg har en vurdering fra SKAT med diverse annoncer og andet materiale, som du kan bruge til at presse SKAT på prisen med.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen