Ny krumtap eller ny motor?
Min krumtap er knækket
Det efterlader mig nu i et dilemma:
- skal jeg satse på, at finde nye reservedele, eller på at få en ny motor?
Prismæssigt er ny motor dyrere, men SÅ meget dyrere er det heller ikke.
Desuden skal jeg have fundet ud a HVOR at jeg kan købe nye dele eller ny motor?
Jeg er helt blank lige nu.
Kære klub... HJÆLP!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Og hvis man rigtig god ved sig selv, kan man vælge at få den afbalanceret.
Det lyder nu lidt brutalt, at krumtappen knækker. Nu er der vel ikke "noget ubalance" et sted? (forkert svinghjul/svingningsdæmper)
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg ved det ikke Finn, for at være helt ærlig... jeg er bare en ungdommelig "knejtrøv", der har købt sig en amerikaner uden egentlig at vide alt for meget om detHvis resten af motoren ellers er sund og rask og ikke for slidt i cylindre ville jeg personligt vælge at skifte krumtap m.v.
Og hvis man rigtig god ved sig selv, kan man vælge at få den afbalanceret.
Det lyder nu lidt brutalt, at krumtappen knækker. Nu er der vel ikke "noget ubalance" et sted? (forkert svinghjul/svingningsdæmper)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det viser sig, at ham jeg har den opbevaret hos har ALLE de reservedele, der skal bruges, og han har know-how og erfaring fra selv at have renoveret MANGE Mustanger, og han har også selv en Mustang nu, og han tilbød mig at ordne det hele for en yderst rimelig pris (tro mig... YDERST rimelig) inkl. det hele, så min far og jeg har været ovre og hente Musse ved mekanikeren, og trukket hende hjem til opbevaringen, hvor hun står nu. Når opbevaringsejeren så engang får tid (indenfor de næste 14 dage nok?) sørger han for at ordne hende!
Musse VIL komme til at køre igen inden sommerferien!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
There is no substitute for rearwheel drive...Period.."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg undrer mig bare stadig over den knækkede krumtap. Det må have været metaltræthed, for SÅ meget har jeg sgu' heller ikke sparket til den motor?!Damn..at sige held i uheld er nok at overspænde buen..but anyway.. ..
Har selvfølgelig været ude og prøve og give hende gas, men slet ikke på det niveau som jeg ville kalde "at fyre hende af".
Hændeligt uheld I guess...
Jeg er bare glad for, at der bliver taget hånd om det nu! Det har været smertefuldt, at undvære Musse de sidste 14 dage med det vejr vi har haft
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2322)
- Gæst
hej Rasmus jeg føler med dig vores musse står adskilt i bagende ny vanger bund og bagpanel så vi hælder også stille fær 25 år siden knækkede jeg en krumtap i en 3 liters ford granada det blev sat en brugt motor i men i dag vil jeg renovere det gjorde jeg ved vores musse i tolv lasse
Jeg undrer mig bare stadig over den knækkede krumtap. Det må have været metaltræthed, for SÅ meget har jeg sgu' heller ikke sparket til den motor?!Damn..at sige held i uheld er nok at overspænde buen..but anyway.. ..
Har selvfølgelig været ude og prøve og give hende gas, men slet ikke på det niveau som jeg ville kalde "at fyre hende af".
Hændeligt uheld I guess...
Jeg er bare glad for, at der bliver taget hånd om det nu! Det har været smertefuldt, at undvære Musse de sidste 14 dage med det vejr vi har haft
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
bestemmer du dig for at få en ny motor,så tjek lige ud ved www.sandj engines.com, der købte jeg en ny med 7års garant,eller 100000miles,for 16 kg,leveret på min adresse, det funker bare, købte en 302 (y)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tak for tippet, men indtil videre satser jeg på, at få den gamle motor fixetbestemmer du dig for at få en ny motor,så tjek lige ud ved www.sandjengines.com, der købte jeg en ny med 7års garant,eller 100000miles,for 16 kg,leveret på min adresse, det funker bare, købte en 302 (y)
Det rækker min økonomi lidt bedre til, takket være et fantastisk tilbud fra en anden bil entusiast
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
There's a first for everything?Det har jeg sgu ikke lige set før
Det var åbenbart heller ikke noget, som min kammerat havde oplevet før, til trods for at han har haft/renoveret flere Mustanger.
Jeg gætter stadig på, at det er en kombination af alder, metaltræthed, fejl i metallet og sort uheld!
Det kan også være lige meget. Det vigtige er, at Musse bliver lavet, og at jeg kommer ud og køre i drømmebilen igen!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men dejligt at det lader sig løse så forholdsvist nemt
Svært at sige hvordan sådan en krumtap kan knække. Og så lige der, men ja, måske noget støbefejl og generel slid.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det kommer nok til at tage mig lidt tid at glemme den "knæk" lydPuuuha, så tror da bedre den har har tygget, din motor. Det må godt nok have lydt frygteligt
Men dejligt at det lader sig løse så forholdsvist nemt
Svært at sige hvordan sådan en krumtap kan knække. Og så lige der, men ja, måske noget støbefejl og generel slid.
Var ude og kigge til Musse i dag. Hun er skilt ad, så der var lige mulighed for at kigge på sagerne. Indersiden af motoren så sund ud, og der var ingen tegn på skader/ridser/mærker, så alt er, som det skal være
Der er blevet bestilt nye lejer i dag, og de skulle være fremme til weekenden, og jeg har lovet at finde olie/kølevæske. Med lidt held kunne Musse som godt være klar igen til næste uge
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nå, så du kender Jens?. Du er i trykke hænder hos Jens han byggede også min motor og den sparker godt fra sig og lyder godt!
Jamen jeg er også rigtig glad for, at det var ham, der kom til at lave Musse
Han er fandeme en fin fyr, men det er nu sjældent, at jeg støder på ham til trods for, at jeg har haft min bil stående hos ham i snart 1 år. Han er altid ude og køre taxa, når jeg henter Musse
On another note:
Musse har fået krumtap og nye lejer installeret
Og jeg læssede lige en gang olie og kølevæske af hos Jens i dag, så nu varer det nok ikke længe før, at jeg kan komme ud og køre igen!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Sådan! Kæmpe tak til Jens!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
There is no substitute for rearwheel drive...Period.."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
MCD:1430 Lars Øjenholt Lauritsen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det var ubeskriveligt lækkert at køre en god tur i hende igen
Jeg hev hende lige en tur med igennem Randers, for det er sådan en hyggelig tur
Hun trænger til en rengørring, så det vil jeg gi' hende ligeså snart, at jeg har tid
Jeg skal lige have det forkromede overblik over de kommende træf, for jeg ved, at der kommer et par arrangementer, som jeg synes lød spændende, og så kunne det jo være, at jeg stødte på nogle af jer andre klub medlemmer?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg står faktisk med en motor banken der er blevet lokaliseret til at være dårlige tolerancer i krumtap og/eller lejer.
Så jeg overvejer at skifte krumtap. Men mangler dog til viden, og også alle stumper.
Jeg har fået at vide af et mustang værksted, at hvis de skal lave det, kan det hurtigt løbe op i 10-20.000. Det synes jeg er lidt mange penge. Så hvis der er nogle af jeg der kan hjælpe mig lidt i den rigtige retning, vil det være lækkert!
- Jeppe
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen