Blinkende forlygter
- (2513)
- Emne forfatter
- Gæst
Mit lys blinker nogen gange både på op og ned. Jeg har skiftet kontakt til op og ned blænding og det har ikke hjulpet. Måske er det lyskontakten eller ledningnettet der er defekt. Er der nogen der har et bud på hvad det kan være. Det er en årgang 66.
Kurt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2513)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2519)
- Gæst
Hej.
Mit lys blinker nogen gange både på op og ned. Jeg har skiftet kontakt til op og ned blænding og det har ikke hjulpet. Måske er det lyskontakten eller ledningnettet der er defekt. Er der nogen der har et bud på hvad det kan være. Det er en årgang 66.
Kurt.
Jeg har ikke selv oplevet det, men har læst i diverse US forums, at blinkende forlygter ofte skyldes en dårlig lyskontakt. Angiveligt trækkes al strømmen gennem denne.
Mvh
Bernd
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Søg på nettet, hvis der er bygget om til halogen ( H4), så er der for stor belastning på kontakten, mener der skrevet om det her på siden før, ellers var det på den gamle, men det kan du søge på i søgefeltet, der skal vist et relæ mellem, og så stopper blinkerriet
Nemlig ja, har selv H4 i forlygter i årg. 66 og var nødt til at montere relæ. Dette skyldes at H4 trækker mere strøm end den gamle kontakt kan klare. Forklaringen skulle være at man i fordums dage byggede en slags automat sikring ind i kontakten, så lyset begyndte at blinke ved overbelastning. Hellere blinkende lys end slet ingen lys
Mvh Henrik
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2513)
- Emne forfatter
- Gæst
Tak for hurtigt tilbagemelding. Jeg skal altså bygge et dobbelt relæ ind og kun bruge kontakten til styrerstrøm? Jeg må nok også skifte lyskontakten. Når der nu er andre lygter på er det så et problem til syn?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Søg på nettet, hvis der er bygget om til halogen ( H4), så er der for stor belastning på kontakten, mener der skrevet om det her på siden før, ellers var det på den gamle, men det kan du søge på i søgefeltet, der skal vist et relæ mellem, og så stopper blinkerriet
Er det kun selve lyskontakten der ikke kan klare belastningen?
Jeg tænker at det nemmeste ville være at placere et relæ mellem lyskontakten og high/low beam kontakten.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (678)
- Gæst
Per
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Forbruget er forstort med H4...derfor som nævnt i tidligerer indlæg, skal der moteres et -eller retterer to slaverelæer,
et til kortlys og et til langt.
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2322)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nej ikke hvis de er stillet korrekt.
Mvh Peder.
Rule nr,1. There are no rules.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (1347)
- Gæst
det er den nemmeste måde
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Havde jeg skullet lave løsningen med hjælperelæer fordi forbruget var for stort med H4 lygter, ville jeg mene at mit problem skulle gå væk når man kun kørte med positionslyset tændt. Det gør det imidlertid ikke, så derfor hælder jeg mest til at mit kan fikses med en ny spændingsregulator
Mvh.
Michael
Go for it!!..
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (903)
- Gæst
holde et voltmeter på batteriet. Hvis spænding svinger der, er
laderegulatoren defekt. Jeg har et på lager.
Niels
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Go for it!!..
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (903)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Go for it!!..
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
44 år med samme 69' Mustang
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (903)
- Gæst
Laderelæ....
Kært barn har mange navne
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Go for it!!..
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (903)
- Gæst
Niels
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
I mit tilfælde er jeg næææsten sikker på at det er regulatoren, for når lyset "pulserer" vipper nålen også i instrumentbrættet, i takt med lyset.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Den var i øvrigt dejlig nem at montere, da den jo passede med de gamle monteringshuller, og stikket plopper også bare lige på plads.
Go for it!!..
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Haha, jeg har faktisk lige præcis i dag været ude og køre en tur med den nye spændingsregulator (laderelæ), og nu er det jo svært at se ens lyskegler i sollys, men min nål i instrumentbrættet stod urokkeligt stille under hele køreturen, så baseret på det, vil jeg vove den konklusion at mit problem var spændingsregulatoren.
Den var i øvrigt dejlig nem at montere, da den jo passede med de gamle monteringshuller, og stikket plopper også bare lige på plads.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Go for it!!..
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Go for it!!..
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen