lidt motor spørgsmål??

Mere
9 år 11 måneder siden #1 af 2765
lidt motor spørgsmål?? er oprettet af 2765
Hej jeg har en 302 som virker lidt forkert/dårlig.

Jeg har overtaget et projekt fra andre og derfor kender jeg ikke historie.. Jeg mangler kompression på alle cylindre (jeg har haft toppene af og de så fine ud) Men kan det skyldes fejl i timing chain monteringen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 11 måneder siden #2 af 2788
Besvaret af 2788 på lidt motor spørgsmål??
Absolut, står den ikke rigtigt og åbner en ventil på det forkerte tidspunkt smutter kompressionen den vej ud!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 11 måneder siden #3 af 2765
Besvaret af 2765 på lidt motor spørgsmål??
Tak Søren.. nu er der skrevet et ekstra projekt på listen!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 11 måneder siden #4 af 762
Besvaret af 762 på lidt motor spørgsmål??
har du hyd løftere ? og olie tryk?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 11 måneder siden #5 af 2765
Besvaret af 2765 på lidt motor spørgsmål??
ventilerne åbner og lukker som de skal.... Der er kommet ny oliepumpe som fint pumper olien rundt, da jeg primed olie rundt i systemmet.. ved ikke om den giver olietryk nok.. har ikke fået el til systemet færdigt...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 11 måneder siden #6 af 2467
Besvaret af 2467 på lidt motor spørgsmål??
Et lille fif, :) Hvis du vil vide hvor din kompression bliver af??
timming kæde skal natuligvis stå rigtig som det første, så skal du ta et tændrør og bore alt indmad ud af den, så der nu er hul igennem den. derefter svejser du en studs/luft kobling (Hanstuds) på så du kan sætte luft slange på altså ca 10 bar eller hvad du nu har på dit luftanlæg.
drej nu motor i kompression top på cyl. 1 montere nu den tændrørstuds som du har svejst. På med luftslange, og lyt hvor det suser.
Hvis det suser ved indsugnings manifold er en indsug ventil brændt.
Hvis det suser ved udstød. manifold er en udstødnings ventil brændt.
Og hvis det suser ved ånderør/ krumtap udluft så er dine stempelringe defekt.
Eller måske det bobler i køleanlæg, tja så er toppakn. defekt
Sådan fortsætter du ved alle 8 cyl.
værktøjet som du har svejst kan også købes ved diverse grosister..
MEN pas på med de 10 bar de kan presse stempel ibund og motor bliver tørnet så den nu ikke stå i kompression top. Prøv om du evt kan holde motor på plads...Det er svært.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 11 måneder siden #7 af 2765
Besvaret af 2765 på lidt motor spørgsmål??
Det vil jeg da prøve efter jeg har fået skiftet timingchain og svingningsdæmper---
tak for det..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 11 måneder siden #8 af 2467
Besvaret af 2467 på lidt motor spørgsmål??
Velbekomme.. vi er her jo for at hjælpe hinanden ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 11 måneder siden #9 af 2765
Besvaret af 2765 på lidt motor spørgsmål??
Så kom hun igang..... Ny timing chain hjalp på kompressionen.... og efter lidt bøvlen sprang hun igang... tandhjulet var kun 90 grader ud af kurs.... der var 10 tænder der manglede på plastik hjulet....

Kan det passe at det er originalt når der er plastik tandhjul på knastakslen....

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 11 måneder siden #10 af 2765
Besvaret af 2765 på lidt motor spørgsmål??
Så kom hun igang......

Ny Timing chain på hjalp på kopressionen. knastakslen stod kon 45 grader forkert så ikke mærkeligt den ikke ville lave kompression.

Tandhjulet på knastaksel manglede ca 10 tænder fordelt rundt på hjulet.

Tandhjulet var af plastik, kan det passe det er originalt fra fabrik???

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen