Knirkelyde foran
- (2002)
- Emne forfatter
- Gæst
Efter en tid med tiltagende knirkelyde fra venstre front og forsøg på udbedring med fedt i smørenipler må jeg søge hjælp fra mustangpanelet.!!
Status er at jeg har pillet højre forhjul af samt forfjeder og dæmper.
Nu kan jeg selvfølgelig IKKE fremtvinge den skurrende knirkelyd som ellers forekom ved tryk på højre forskærm, eller ved alm. cruise..
Umiddelbart er der ikke smørenipler i lower ball joint på Lower arm.
Jeg kan ikke mærke at der er fedt bag hætten. Den "buler" ihvert fald ikke ud som de andre smøringspunker.
Er det lukket system og skal man kunne komme fedt ind her?
Ideer til at fremtvinge knirkelyde? Eller ideer til hvad jeg skal smøre nu alt er skilt ad..
Kom frisk med inputs.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ideer til at fremtvinge knirkelyde?
Kom frisk med inputs.
Kommer her.
Put børnene, et glas vin eller to, til dig og din hustru, lettere afklædte placer din hustru på omtalte forskarm, og der efter er alt censureret,,,, dette bør fremkalde den efterspurgte lyd.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
b) Er "kødbenet" smurt? (A-arm mod karosse)
c) De lower arms jeg monterede for nyligt på min 66'er fik monteret en smørenippel fra undersiden af Ball-jointen
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2002)
- Emne forfatter
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2002)
- Emne forfatter
- Gæst
a) Jeg havde engang nogle irriterende knirkelyde fra sway-baren. Lidt fedt i bøsninger hjalp gevaldigt
b) Er "kødbenet" smurt? (A-arm mod karosse)
c) De lower arms jeg monterede for nyligt på min 66'er fik monteret en smørenippel fra undersiden af Ball-jointen
Swaybaren er smurt i gummibøsningerne ved sidste forsøg. Det burde ikke være det.
Det kan godt være at det er kødbenet. Der er synlig teflonfedt fra sidste gang, men det kan ske at der ikke er mere imellem urethanbøsningerne i front. Synes dog at kan "fornemme" at det kommer fra tårnet. Tårnet "vibrerede" sammen med knirkelyden
Kan man selv montere smørenippel i bunden? Er det bare at bore og så dreje gevind?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
a) Jeg havde engang nogle irriterende knirkelyde fra sway-baren. Lidt fedt i bøsninger hjalp gevaldigt
b) Er "kødbenet" smurt? (A-arm mod karosse)
c) De lower arms jeg monterede for nyligt på min 66'er fik monteret en smørenippel fra undersiden af Ball-jointen
Swaybaren er smurt i gummibøsningerne ved sidste forsøg. Det burde ikke være det.
Det kan godt være at det er kødbenet. Der er synlig teflonfedt fra sidste gang, men det kan ske at der ikke er mere imellem urethanbøsningerne i front. Synes dog at kan "fornemme" at det kommer fra tårnet. Tårnet "vibrerede" sammen med knirkelyden
Kan man selv montere smørenippel i bunden? Er det bare at bore og så dreje gevind?
Hvad med din spring pearch altså den dims din fjeder står på og støddæmperen er skruet på ovenpå din øvre bærearm..
There is no substitute for rearwheel drive...Period.."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2002)
- Emne forfatter
- Gæst
a) Jeg havde engang nogle irriterende knirkelyde fra sway-baren. Lidt fedt i bøsninger hjalp gevaldigt
b) Er "kødbenet" smurt? (A-arm mod karosse)
c) De lower arms jeg monterede for nyligt på min 66'er fik monteret en smørenippel fra undersiden af Ball-jointen
Swaybaren er smurt i gummibøsningerne ved sidste forsøg. Det burde ikke være det.
Det kan godt være at det er kødbenet. Der er synlig teflonfedt fra sidste gang, men det kan ske at der ikke er mere imellem urethanbøsningerne i front. Synes dog at kan "fornemme" at det kommer fra tårnet. Tårnet "vibrerede" sammen med knirkelyden
Kan man selv montere smørenippel i bunden? Er det bare at bore og så dreje gevind?
Hvad med din spring pearch altså den dims din fjeder står på og støddæmperen er skruet på ovenpå din øvre bærearm..
Den kan meget vel være den.
Er bøsningerne presset ind i den? Eller er de lige til at smutte ud for så at bade dem i noget fedt.
Hvilken type fedt vil I anbefale?
Hvid fedt evt med teflon?
Grøn fedt? Lejefedt? Eller sort grafit? eller..?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2002)
- Emne forfatter
- Gæst
Mht. spring pearch altså den dims min fjeder står på og støddæmperen er skruet på ovenpå din øvre bærearm. Er bøsningerne presset ind i den? Hvordan får jeg smurt dem?
Vedr. Lower ball joint på lower arm. -Kan man selv montere smørenippel i bunden? Er det bare at bore og så dreje gevind?
Er det vigtigt at bilen er løftet på begge sider i fronten når sway baren løsnes.
Hvilken type fedt vil I anbefale?
Hvid fedt evt med teflon?
Grøn fedt? Lejefedt? Eller sort grafit?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg har desværre ikke eksperimenteret med "eftermontering" af smørenippel. Mine havde hul og nippel fulgte med. Hvis ikke der er nippel på, burde de vel være "servicefrie" (= byt til nyt, hvis slidt).
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2267)
- Gæst
Så enig med Finn
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2002)
- Emne forfatter
- Gæst
Det er denne lower arm
www.mustangsunlimited.com/itemdy00.asp?T1=CA6402
Dette coil mounting seat
www.mustangsunlimited.com/itemdy00.asp?T1=338802
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (012)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2002)
- Emne forfatter
- Gæst
Det vil jeg også prøve. Tak
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2267)
- Gæst
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2002)
- Emne forfatter
- Gæst
Hermed status.
Jeg demonterede "coil mounting seat". Rensede det og gennemgik dem for om der skulle være revner eller andre synlige defekter.mv. Det så ud som nyt men der var ikke mulighed for at smøre noget nogle steder.
Jeg smurte fjederen i top med noget fedt omkring front spring insulator.
Demonterede også strut rod bushing urethan gummiet rensede det og smurte i fedt.
Derefter fik alle smørenipler en omgang fedt og lidt massage med fedt bag upperarm mod karrosen.
Jeg kunne også efterspænde upperarms i motorummet en anelse.
Da alt var samlet kørte jeg nogle gode ture om fredagen. Alt virkede og den sagde ikke en lyd.
MEN Lørdag morgen på vej til Viking run, knirkede den på allerede på vej ud at garagen som en gammel udtjent springmadras....
Tror nok konen kunne have sendt mig på galeanstalt lige dér..!!
Kort forinden havde jeg drejet rattet lidt mod højre med begge dæk på flisegulvet.
Jeg mistænker måske noget styretøj der kan drille.?
Da jeg kom hjem løftede jeg bilen foran - begge hjul på en gang- satte den ned og væk var knirkeriet igen!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2267)
- Gæst
Min knirker når jeg har kørt en halv time og tiltager næsten proportionalt med køretiden.
Jeg ved dog at jeg trænger til at få skiftet Coil mounting seat, der er slør i og de er godt trætte. Men jeg kan så også se at jeg ikke skal regne med at det tager knirkeriet.
Fik du tjekket krængningsstabilisatoren (swaybar) som Finn forfeslog. De gummi/urethan bøsninger kan også godt drille lidt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen