Min bag aksler lækker olie :( :(
- (2815)
- Emne forfatter
- Gæst
Min bag aksler lækker olie
Jeg er næsten helt sikkert at der ikke skal være olie på den anden side af parkdåsen. Men nu da jeg har taget bagakslen ud kan jeg se at der også sidder en alm. parkning. Som hvis den virkede ville forhindre at der løber olie ud i bremserne.
Men nu er jeg blevet i tvivl er jeg helt galt på den eller???
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nej du har ret, det skal være olie inden for, det er bagtøjs-olie, og du skal blot have skiftet pakdåsen.
Hvis der er olie på tromle og bremsebakkerne, skal du som minimum have dem renset godt af, og givet en gang sandpapir.
I bagtøjet er der en påfyldnings-skrue/prop som også er niveaukontrol, der må ikke være mere end nøjagtig til underkanten af hullet, bilen skal selvfølgelig stå vandret som ved normal kørsel.
Vh. Peter
Hellere fortryde det man gjorde, end det man ikke fik gjort!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Pakningen sørger for at olien ikke bliver slynget ud på dine bremsebakker, men kun løber stille og roligt ned så du kan se der er et problem og du en dag løber tør for olie og har et større problem.
Og nej der skal ikke være olie der, hvis du stadig er i tvivl.
Har du ikke forstand på at lave det så find en der kan, ellers kan det blive dyrt meget hurtigt, og farligt hvis dine bremser dør. Bare et godt råd.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2815)
- Emne forfatter
- Gæst
Mente det nok.
Men hvad er så pointen med papir parkningen der sidder en gang længere ude??
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2815)
- Emne forfatter
- Gæst
Forklaring på papir pakningen giver mening.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2815)
- Emne forfatter
- Gæst
Hej Ole,
Nej du har ret, det skal være olie inden for, det er bagtøjs-olie, og du skal blot have skiftet pakdåsen.
Hvis der er olie på tromle og bremsebakkerne, skal du som minimum have dem renset godt af, og givet en gang sandpapir.
I bagtøjet er der en påfyldnings-skrue/prop som også er niveaukontrol, der må ikke være mere end nøjagtig til underkanten af hullet, bilen skal selvfølgelig stå vandret som ved normal kørsel.
Vh. Peter
Parkdåser og bakker skiftet no problemo Olie tjekket mangler en lille bitte smule. Men men jeg ved jo ret beset ikke hvor gammel olien er og om det er den rigtige olie så hvorfor ikke udskifte den.
Derfor et par novice spørgsmål.
Hvor er drain proppen (det er en 9")
Og hvilken type olie kan I anbefale
Takker på forhånd.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
I så fald skal den gamle olie enten suges ud gennem påfyldningshullet eller også skal bagtøjet af ved olieskift.
Meget bøvlet, men den gang din bil blev bygget var det næppe tanken at den skulle leve så længe at et et olieskift blev nødvendigt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2815)
- Emne forfatter
- Gæst
Men kan man bare blande ny olie sammen med gammel olie?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
De forbundne kars princip - det tager laaaaaang tid men der kan faktisk godt komme noget gammelt olie ud på den måde.
Derefter efterfylder du med ny olie.
Alternativet med at pille bagtøjet helt af og vende det på hovedet er jo lidt mere tidskrævende
....og jo, jeg har været i gennem begge metoder med mit bagtøj.....
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er der nok
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2815)
- Emne forfatter
- Gæst
Tak for de gode input.
Den ryger på et par bukke med røven op og så ryger olie sugeren på
Men i rører et andet punkt hvordan ser man om det er med spær?
Marti rapporten siger Locking Differential og Door plate info og i
Marti rapporten siger 3.00 limited slip rear axle. Formodentligt nok det samme?
Jeg har taget et billede af et skilt men jeg har ikke haft tid til under søge det.
Men uanset om det er det ene eller anden type hvilken olie skal jeg så hælde i?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg kunne ikke lade være med lige at slå nummeret op. . Det lidt underlige er, at jeg slet ikke kunne finde WES-G modellen i 1968. Men når man læser de øvrige cifre, så er det også lavet 8. maj, 1967 (7E8) og er iøvrigt med 3:25 udveksling og spær. (3L25). 996 er en fabrikskode.
Mvh
Finn 048
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2815)
- Emne forfatter
- Gæst
Tak
Kanon info dit opslags værk er det noget på nettet eller en kloge bog
Jeg har fundet den her web side.
diyford.com/ford-axle-history-identifica...-ford-differentials/ som har svaret på det væsentligste at det sikkert er et limited slip diff.
Men ser du lidt længer nede på de forskellige tags så er der ikke nogen særlige standarder at gå efter " spøjst"
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg bruger, hvis muligt, klogebog - i dette tilfælde "Catalog of Mustang ID Numbers 1964½-93"
Mvh
Finn 048
Bevar roen - støt melis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2815)
- Emne forfatter
- Gæst
Ahhh den har jeg ikke set før den må på ønske listen.
Men sgu og fanden.
Har lige været ud på lille 75km tur og må desværre konstatere at jeg ikke har gjort mit arbejde godt nok eller også er der noget andet galt.
Men hvad ?
Selve akslen ser fin ud ingen slid mærker.
Akslen måller ca. 37mm hullet i pakdåsen ca. 34mm så jeg vil tro at det skulle være nok til at holde tæt.
Olie niveauet i klumpen er lidt under på fyldning.
De eneste ting jeg lige kan komme på er at aksel udluftningen er stoppet eller fjederen i selve pakdåsen er fald ud?
Har i nogle ideer?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen