Oh, spændende. :) (nye motordimser)

Mere
9 år 8 måneder siden #1 af 2782
Jeg har fået sådan en idé med at udskifte forskellige dele på min ´67´er, så den mere kommer til at få det udseende, som jeg ønsker mig, som er noget "80´er Street Machine-agtigt". I første omgang røg der et sæt American Racing fælge under den, med hhv. 225/60-15 og 245/60-15 under den, og det så jo cool ud.. Der blev så et lille problem med at dækkene gik på bagskærmskanterne, og derfor fik den skåret lidt af disse kanter, samt monteret fjedre til en GT 390, som skulle være lidt stivere, samt nye dæmpere hele vejen rundt..
Dette var imidlertid ikke helt nok, så derfor blev der fremstillet nye, længere fjederlasker i rustfrit stål, som jo så hævede bagenden lidt mere, så nu virker det, og den har fået den "stance", jeg var ude efter..
Nu blev det så tid til at lave en lille smule ved maskineriet, og derfor blev der bestilt en Edelbrock Performer 289 manifold, en Edelbrock 500 cfm 4-portet karburator, en nyt luftfilter (mener det hedder Topflow?), nye slanger, fittings osv, Pertronix tændingssystem, Flamethrower tændspole, nye rør og kabler, ventildæksler og lidt andet sjov, og i DAG skulle det så forsøges at starte den, og dælme om ikke det lykkedes!!. :D

Nu mangler der bare lige de sidste justeringer og montage af de sidste stumper, og så skulle den være klar igen..
Jeg er MEGAspændt på, hvordan den kommer til at opføre sig med den opsætning, sammenlignet med en helt standard 289 2V-opsætning, med gamle, slidte platiner osv. :)


Kan nogen fortælle lidt om, hvad jeg kan og bør forvente af sådan en omgang?. :)

Go for it!!..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden #2 af 1731
Glemte du ikke header og udstødning :P

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden #3 af 2782
Det må blive en anden gang.. Indtil videre må den nøjes med et sæt Magnaflow-potter. ;)

Go for it!!..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 8 måneder siden #4 af 2519
Besvaret af 2519 på Oh, spændende. :) (nye motordimser)
I juli 2014 nummeret af Modified Mustangs and Fords har de lige gjort en tilsvarende øvelse på en 65'er Mustang 289". Altså skift fra to portet karburator til aluindsug og fire portet karburator.

De starter med 132 hk på baghjulene og ender med 164 hk v. ca. 4000 o/m på baghjulene, så I deres tilfælde var der hentet 32 hk på baghjulene efter montring og justering.

Det er sikkert meget forskelligt fra bil til bil, hvor meget der kan hentes, men mon ikke det siger lidt om hvad en sund 289'er kan yde.

Mvh
Bernd

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden #5 af 2782
Tak, Bernd. :) Jamen så lyder det jo som om der bliver lidt mere at hente.. Det er jo ikke så skidt. :D

Go for it!!..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen