Shelby Drop - billeder til Bernd - og andre

Mere
9 år 8 måneder siden #1 af 1861
Hej Bernd - og andre,

her er hvordan et Shelby Drop ser ud når man er ved at lave det, samt et enkelt forsøg på at tage et billede når det er færdigt.

Ja, man får sig altså 4 ekstra huller i støddæmper-tårnene, enten synes man det er grimt og synd for bilen, eller så synes man det er lidt sejt at køre rundt med - det bestemmer man selv :woohoo:





God fornøjelse med projektet !

Hej fra Claus

Armen i karmen !
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 8 måneder siden #2 af 2243
Uanset hvad, så har det en positiv indflydelse på køreegenskaberne. ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 8 måneder siden #3 af 2519
Tak Claus,

Det er jo ikke meget man kan se de par ekstra huller, men jeg er bare ikke vild med at bore huller i bilen. Det er sgu nok noget med nostalgi eller hvad ved jeg. :unsure:
Når det som Therkel skriver, har god indflydelse på køreegenskaberne, så er det jo nok værd at gøre det alligevel. :whistle:

Mvh
Bernd

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden #4 af 702
man kan ikke dit dut eller dat uden at gøre noget.. så frem med den boremaskine og få fixet de huller der :P du vil ALDRIG fortryde at du gjorde det.. og drop så det der med nostagi halløj.. den er stadig nostalgi :whistle: :whistle:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden #5 af 499
Det er en god ide at nævne at de huller på billederne kun dur til en 1965-66 årgange. På andre årgange sidder hullerne ikke sådan.

Hvis man ikke vil have hullerne i sin bil, så køb nogle nye bærearme hvor det er indbygget og man ikke behøver at bore i bilen. Det koster så en del mere, men hjælper dem som ikke kan svejse et hul til igen så man ikke kan se det mere. Bare husk at købe de rigtige bærearme så de passer til bilen.

Lige meget hvad man gør så skylder man sig selv at ens undervogn er i orden, der er alt for mange som tror deres bil kører som den skal, hvilket er langt fra sandheden. En undervogn af den rigtige kvallitet fra Ford som er skuet rigtigt sammen virker altså rigtigt fint. Man ser det bare ikke så tit.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 8 måneder siden #6 af 2519
DazeCars

Jeg har nu læst hvad "DazeCars" skriver om UCA-drop, og det virker jo som en no-brainer.... Jeg skal da bare have de fire huller ekstra, en tomme lavere, for hvem gider da at have en Mustang, der er sat op til at understyre NOT ME :evil:

God weekend til jer
Bernd

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden #7 af 1731
Jeg skal også have det lavet. Når jeg på et tidspunkt skal have nye fjedre og støddæmper.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 8 måneder siden #8 af 369
Jeg kan godt blive lun på sådan et drop på min '66 289 Conv.
Hvis nu man har sænket den foran allerede med 1" og laver et drop....bliver den mon så alt for lav...altså skraber på i skærmen? Skærmene er allerede rullede er dog ikke gjort af mig.

Nogen gode erfaringer?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 8 måneder siden #9 af 200
Lars, den reelle sænkning er egentlig ikke så stor - nok ca. en centimeters penge - men dine forhjul kommer til at hælde lidt indad i toppen - hvilket jo faktisk giver dig lidt mere plads end før

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 8 måneder siden #10 af 369
Det lyder som om der ingen vej er tilbage, det må blive vinterens projekt! Tak for info Anders!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden - 9 år 8 måneder siden #12 af 702
jeg er STOR tilhænger af at droppe,min blev drop 3" og fik lidt lækkert og en sporring med lidt mere Camber,hvilke gør at den bliver på vejen under stort set alle belastninger.. jeg syntes det er FEDT :silly: :silly: :biggrin: seføli med lidt vejbumps besvær,men man drøner jo heller ikke hen over dem :blink: man kan se mit udfald før (org opsæt) og efter 3" drop .
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden #13 af 702
Vil dog osse lige nævne at jeg max kan have 245-60.15 bag på og 235-60-15 foran,og det er uden nogen form for at "ramme"-snitte- skrabe-rulle noget.. den køre perfekt,selv med 2 småfede på bagsædet. :P :P :P

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden - 9 år 8 måneder siden #14 af 2233
SHIIIIT :biggrin: er den droppet 3" i Shelby drop ???? Gi os straks opskriften på den sænkning, ellers blir jeg da sindsyg, hvilke dele er der sneget ind og hvor, hvad, hvordan, HVOR FEDT :woohoo: (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y)

Hvad har du sænket den bag i ??


jeg er STOR tilhænger af at droppe,min blev drop 3" og fik lidt lækkert og en sporring med lidt mere Camber,hvilke gør at den bliver på vejen under stort set alle belastninger.. jeg syntes det er FEDT :silly: :silly: :biggrin: seføli med lidt vejbumps besvær,men man drøner jo heller ikke hen over dem :blink: man kan se mit udfald før (org opsæt) og efter 3" drop .

Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 8 måneder siden #15 af 2519
Høps - den guldkaramel blev altså rigtig rigtig flot. Den ser bare klassisk og ond ud på den rigtige måde! Tror ikke lige jeg vil gå efter så stort et drop selv, men den "wheel stance" du fik ud af det er sgu ret perfekt!

God weekend
Bernd

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden #16 af 2467
Hej Høps.
jeg har en mustang fulstøndig magen til( bare en anden farve)
Det ser mega godt ud dit shelby drop, men hvor langt er der nu op til skærmkant for+bag ???? efter du har sænket den.
Jeg er i tvivl om min er sænket en smulle, da den dog ikke står så højt som din ( billedet før du sænker den)
Jeg ville blive glad for den oplysning ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden - 9 år 8 måneder siden #17 af 702
jeg har ikk målt op til dækket,men alt er inde i for skærmen og har fri bevægelse, jeg har sænket den 1.5" i drop,620 punds forfjeder,skåret 1 omgang af,og monteret 1 1/8" swaybar og Kyb gas a just dæmpere, efter dette er der monteret en anden bærerarm med drop. Bag er det heavyduty mideye fjedre med sænkningsklods. Har ikke taget mål som er nedskrevet,kun under montage,som nu er smidt ud.. resten er ren foto som jo giver det fede indtryk,alt virker optimalt,ellers var det ikke monteret. Der er kun brugt nyt grej som jeg har leget med, kan kun sige at det er super vigtigt at anvende friske stumper til denne opgave da det belaster resten at tingene mere,så alle bøsninger er ligeledes skiftet til sort poly,nye bære-styrkugler,og et lejeophæng til forfjeder (kan ikke huske hvad det hedder )mener osse at en Montecarlo bar er vigtig da inderskærme bliver belastet mere,så denner er osse monteret. og frem for alt er en optimal sporring hos en proff SUPER vigtigt. :) :) :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden #18 af 2467
Ok, tak for den detaljeret oplysn.
Det jeg var ude efter højde fra jorden op til skæmkanten/ rundingen midtpå skærm??
er nemmelig i tvivl om min bare er sænket lidt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden #19 af 2233
Takker for infoen ;) hvor er de bærerarme købt,?

Mvh
Simon

efter dette er der monteret en anden bærerarm med drop.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden - 9 år 8 måneder siden #20 af 702
dazecars.com/dazed/drop.html . link bla totalcontrolproducts.com/support/uca/UCA-06-SVH_AT.jpg . www.cachassisworks.com/p-1904-mustang-64...set-pivot-shaft.aspx en cool side,lidt dyrt men mega fedt grej. (y) (y) (y) (y)
Ang højde til skærm er lidt svært at sammenligne da ingen biler står ens,de org fjedre kan have sat sig en 1/2" og andre stå samme sted.. så har ikke målt noget som du kan bruge til noget.. desværre :blink:
www.cachassisworks.com/c-809-upper-control-arms.aspx
www.cachassisworks.com/p-1901-mustang-67...ght-pivot-shaft.aspx
Så behøver dem der ikke vil lave hul i deres mustang, blot bruge lidt opsparring.. SUPER FEDT GREJ :biggrin: :silly:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen