- Forum
- Opslagstavlen
- Opslagstavlen
- Den daglige opslagstavle
- Kan den her synes, og indregistreres i Danmark ??
Kan den her synes, og indregistreres i Danmark ??
9 år 8 måneder siden - 9 år 8 måneder siden #1
af 2233
Kan den her synes, og indregistreres i Danmark ?? er oprettet af 2233
Jeg har altid ønsket min en Ramp truck, gerne med lille sove kabine, eller Crew cab så man slipper for campingvogn og meget gerne en Ford .
Men kan den synes her hjemme, eller er det nærmest umuligt,, hvad siger / ved i, og skulle i ligge inde med nogle fede billeder, ideer eller links, så smid dem endelig op
Hilsen
Simon
Men kan den synes her hjemme, eller er det nærmest umuligt,, hvad siger / ved i, og skulle i ligge inde med nogle fede billeder, ideer eller links, så smid dem endelig op
Hilsen
Simon
Sidste redigering: 9 år 8 måneder siden ved 2233.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (200)
- Gæst
9 år 8 måneder siden - 9 år 8 måneder siden #2
af 200
Besvaret af 200 på Kan den her synes, og indregistreres i Danmark ??
Sidste redigering: 9 år 8 måneder siden ved 200.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (200)
- Gæst
9 år 8 måneder siden #3
af 200
Besvaret af 200 på Kan den her synes, og indregistreres i Danmark ??
Glemte lige at svare på dit spørgsmål .... Ja den bør kunne synes i Danmark hvis den ellers er bygget rigtigt op og fra gamle dage, at stelnumre/typeplade underbygger at det er en heavy duty - og at den samtidig nok også er veteran. Hvis det er en moderne opbygning der er sket i nyere tid så ved jeg faktisk ikke hvordan myndighederne stiller sig - det er jo lidt samme sag som når almindelige biler importeres under veteranreglerne.
Min Ford F350 har historie helt tilbage fra da den forlod Ford som rullende chassis - og så går den relativt glat igennem.
Min Ford F350 har historie helt tilbage fra da den forlod Ford som rullende chassis - og så går den relativt glat igennem.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (200)
- Gæst
9 år 8 måneder siden #4
af 200
Besvaret af 200 på Kan den her synes, og indregistreres i Danmark ??
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
9 år 8 måneder siden #5
af 1731
Besvaret af 1731 på Kan den her synes, og indregistreres i Danmark ??
Hvad kørekort kræver sådan en bandit?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (200)
- Gæst
9 år 8 måneder siden #6
af 200
Med mindre du ikke vil have en bil på ryggen skal man regne med stort kørekort. Min vejer så vidt jeg husker ca. 2700 kg tom
Besvaret af 200 på Kan den her synes, og indregistreres i Danmark ??
Hvad kørekort kræver sådan en bandit?
Med mindre du ikke vil have en bil på ryggen skal man regne med stort kørekort. Min vejer så vidt jeg husker ca. 2700 kg tom
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (2388)
- Gæst
9 år 8 måneder siden #7
af 2388
Besvaret af 2388 på Kan den her synes, og indregistreres i Danmark ??
Husk at det er tilladt totalvægt der afgør hvilket kørekort der kræves. Så er den over 3500 kg er der ingen vej udenom
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- (200)
- Gæst
9 år 8 måneder siden #8
af 200
Derfor er det også meget vigtigt at bilen er født med de rette vægtkoder/chassis GWs - for ellers risikerer man at den efter danske regler ikke må laste nok til at have en bil på ryggen eller værktøj i sideskabene
I USA har man et mere lempeligt forhold - især dengang - til hvad bilen måtte laste efter ombygning - men når den skal synes og godkendes i DK uden at der skal skabes problemer, så er det vigtigt at kunne dokumentere at bilen kan klare vægten.
Man skal også lige have med i betragtning at ingen chassis´er var lange nok fra fabrikken til at få plads til både lad og sovekabine - så derfor er de ofte forlænget yderligt ca. 1 meter i rammen ved ombygningen .... det skal også helst være lavet fornuftigt
Besvaret af 200 på Kan den her synes, og indregistreres i Danmark ??
Husk at det er tilladt totalvægt der afgør hvilket kørekort der kræves. Så er den over 3500 kg er der ingen vej udenom
Derfor er det også meget vigtigt at bilen er født med de rette vægtkoder/chassis GWs - for ellers risikerer man at den efter danske regler ikke må laste nok til at have en bil på ryggen eller værktøj i sideskabene
I USA har man et mere lempeligt forhold - især dengang - til hvad bilen måtte laste efter ombygning - men når den skal synes og godkendes i DK uden at der skal skabes problemer, så er det vigtigt at kunne dokumentere at bilen kan klare vægten.
Man skal også lige have med i betragtning at ingen chassis´er var lange nok fra fabrikken til at få plads til både lad og sovekabine - så derfor er de ofte forlænget yderligt ca. 1 meter i rammen ved ombygningen .... det skal også helst være lavet fornuftigt
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen