Ny Motor til Eleanor #2 - Billeder & Info

Mere
9 år 8 måneder siden #1 af 2782
Hold nu op, en flot maskine!!.. Bliver spændende at se mere til den. :)

Go for it!!..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden #2 af 195
Du giver den fandme gas... (y) (y) ser lækkert ud :cheer:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden #3 af 1869
Flot maskine.. (y) ..Jeg synes det lyder vildt med den ydelse med kun en 650'er karburator.. :huh: ..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden #4 af 797
tror den passer meget bedre i min 66 er, (y) (y) (y)

Rule nr,1. There are no rules.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 8 måneder siden #5 af 200
farligt fine sager (y) .... men hvorfor bygger du mere af det samme .... har verden ikke allerede rigeligt med Eleanors? B)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 8 måneder siden #6 af 2731
Er man nørd eller ej? :) (y) Den ser flot ud! B)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden #7 af 2444
Overvældende - den motor kunne udgøre et fantastisk stykke installationskunst indtil den skal monteres i bilen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden #8 af 499
Ser fint ud.
Har den motor ikke forhøjet udstødningsporte i topstykkerne, hvis den har for du problemer med Headers og plads i motorrummet. Hvis forskellen på en Ford Racing 363 og 427 er 65 HK så havde jeg taget den lille motor, flyttet den 4-5" bagud og lavet en bil som har en perfekt ballance. Det betyder alt for køreegenskaberne, det er derfor f.eks en MX5 er så skæg at køre i selv om den ikke har nogen motorkraft i forhold til. Det er helheden i en bil der gør den god.
Og som andre siger hvorfor endnu en kopi af en Eleanor, hvorfor ikke bygge noget mere efter dit ejet hoved og med dine muligheder. Alle kan bestille stumper på nettet og samle en bil, det handler kun om at skrue højre og venstre om og have et dankort, men at få bilen til at køre bedst muligt er svært og tager tid og er en form for kunst.
Lav noget som kun du kan lave. De der Eleanor biler bliver svære at sælge en dag, selv om du laver reklame for bilen her og andre steder.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 8 måneder siden #9 af 2519
Flot motor Rolf (y)

Men hvorfor ikke lægge den i sådan en fætter her:

T-5R Martini Racing

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden #10 af 1731
[quote="2194" post=218210
og så længe jeg bliver/er glad af at have én eller flere Eleanor's, så behøver jeg vel ikke en anden grund
][/quote]

:) Nemlig Rolf :) Lav det DU gerne vil have og er glad for. Vi får da Danmark på verdenskortet med de fedeste Eleanors (y)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden #11 af 2716
Rolf, husk lige at sige til, hvis du nogensinde sælger en Eleanor!
Jeg elsker min nuværende Mustang, men Eleanor er stadig den der beskidte fantasi, som jeg nok bare aldrig får realiseret (fordi at Eleanor er dyrere end hvad min økonomi kan levere)! :pinch: B)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden #12 af 499
Husk nu at der intet negativt var i det jeg skrev, bare så det ikke bliver misforstået. Jeg vil også prøve at svare dig, bare så du kan se at der er flere sider af samme sag.

Hvis du bare skifter headers til nogen som motoren ikke er lavet til mister du hurtigt dine 65 HK og ødelægger meget nemt måden motoren kører på. Du kan for de penge du har brugt på din motor nemt købe en 363 motor med flere kræfter end din 427, eller lave den selv. Der er altid flere muligheder.

Hele min pointe er jo at alle kan bygge en showbil som du kalder det, men ikke alle kan bygge en velkørende Hot-Rod som bare dur.

Jeg kender skam godt din mekaniker, og jeg kender faktisk også den bil han kører ræs i.

Ballancen i en bil har intet at gøre med om bilen kun skal bruges til ræs eller ej, men om måden bilen kører på og noget med ren køreglæde at gøre. Jeg ville da aldrig købe en Mazda mx5 for at køre ræs f.eks, men jeg smiler hver gang jeg tager et sving i sådan en bil, har du ikke prøvet det altså sådan en gang ren køreglæde så vil jeg anbefale dig det. En Mustang kan faktisk nemt laves så den kører rigtigt godt, men det kræver lidt mere end bare at skrue den sammen.

Hvor ved du fra om de biler som er til salg bliver solgt til prisen. En special bil vil altid falde i pris når der er flere af dem. Ordentligt bygget siger du, er det når de er bygget pæne, eller af de rigtige dele, og af hvem. Det er jo stadig en kopi af en kopi som kan være samlet af en skolelærer som aldrig har haft et topnøglesæt, bare for at sætte det på spidsen. To biler som er samlet af de samme dele vil aldrig køre ens, det er der jeg vil hen. Og det finder du ud af når du har prøvet rigtigt mange biler.

Jeg tror i alt beskedenhed jeg kender til flere renoveringer som er gået godt eller ikke, jeg har dog været med siden Kongen var knægt. Og jeg mener stadig at enhver med penge og en putter og kan skrue højre og venstre om kan bygge en bil, men den behøver ikke være køn eller køre godt. Har man gjort det 5 gange bliver det ok, men nr 15 er flottere men også kedelig at lave hvis man ikke begynder at gå op i noget andet også f.eks måden den kører på i forhold til den ved siden af.

Lad mig sige det på en anden måde så, når jeg har set en fin Eleanor så behøver jeg ikke se på 10 mere i samme række. Uden at mene noget ondt i det. Jeg har været med i så mange år at jeg ikke behøver at se på flere af de samme biler, heller ikke dem der er magen til mine egne. Jeg vil da gerne se noget nyt fedt, en som har tænkt ud af boksen. Noget godt håndværk er klart mere intersant i mine øjne, ikke at købe en del på nettet og sætte den sammen med en anden del som er købt på nettet, næ lave delen selv eller lave den om så den virker bedre er sjovt, ellers kan vi jo bare sætte os og bygge lego efter en tegning det er ikke så svært mere vel, men det var skægt for mange år siden. Hvis du forstår sådan en lille en.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #13 af 2581
Hey Rolf. Fuck jantelov og alt andet. :evil: Bare giv den gas. :woohoo: :biggrin: Det drejer sig jo om at have det sjovt, så længe vi er her og alt er jo en gang gambling. Jeg kender ingen med en ægte krystalkugle.
Dit indlæg er bare et af mange dejlige indlæg fra MCD´ere og jeg nyder det - 3 x Eleanor eller ej. Så "kom bar do". Som du selv siger, så er der altid noget, der er anderledes for dig og det er jo det, der er det vigtigste.
Eneste problem er........ med 3 x Eleanor bliver der jo SLET ikke kigget til vores andres side... :biggrin:

Vi ses derude B)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden - 9 år 7 måneder siden #14 af 1004
RESPEKT for begge "kamphaner" umiddelbart syns jeg Peter Høps opinion er helt i "tråd" med min egen (Why more Eleanors?), men når man læser Rolfs argumenter, må man sgu da bare bøje sig i støvet (og desuden: hvem får rejsning over en standard 6 cylindret hardtop?: Bent og hvem mere...........?) Det eneste der irritere mig ved Rolf er at han er noget så nederdrægtigt "Loaded" med Dollasere, måske du ku låne mig til en Buick Roadmaster Skylark 1953 (ca 1 mill.)? kom nu kom nu VH Søren

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden - 9 år 7 måneder siden #15 af 2233
Nu har jeg læst Eleanor episode 1 igennem, og hvor besidder den gut dog sindsyg meget viden, jeg glæder mig til at se de 3 smukheder på stribe, og har en ide om at han ikke stopper der, der er jo 5 fingre på en hånd, 7 dage på en uge, og 10 fingre for enden af armene :woohoo:

Som Rolf selv skrev,
Citat:
jeg ved dog mere om "Eleanor" markedet/nichen. Der er kun én jeg kender til fra USA som er lige så stor en nørd som mig, måske størrer... så lige på det lille niche område er der ikke mange i verden der kan komme i nærheden. Det er mit speciale!
Citat slut.

Og det tror jeg på, og det gør mig sku lidt stolt, at vare i klub med ham (y), og jeg kan da ikke være den eneste der har bemærket hvor meget han brander for det, og i må da have beundret hans begejstring til diverse traf når man snakker med ham om hans Eleanor, (y) (y)

Rolf jeg vil gerne skrives på listen, til en første udgave, af den bog du BØR skrive om Eleanor`es,

Ses
Simon

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden - 9 år 7 måneder siden #16 af 162
"Forskellen er omkring $1000-1300 fra den motor du hentyder til kontra min motor... og for 5500-7000kr som er forskellen - får jeg 65HK mere samt ca 100 fp torque mere (140 nm mere moment) - det er satme billige HK/FPT. Og i en Eleanor som bliver en Show-bil og street-beast, skal der ikke ligge en Small-Smallblock, så hellere en Big-Smallblock. Og så er der bare noget i at der er 427cubic inch..."


Hvis du vil lave en show bil, så drop dog alt det smallblock og læg den rigtige FE 427 i din MUSTANG. :P

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden - 9 år 7 måneder siden #17 af 2820
Jeg er ikke mustangejer eller ved særligt meget om dem, men enhver har vel ret til sit projekt. Om det er en 6er eller den passion Rolf har. Forskellige holdninger bør da respekteres og der må gerne være modsætninger.
Men denne tråd lyser for mig af misundelse fra nogle personer mens andre blander sig i hvilket projekt manden skal lave - på en negativ måde.
Når det er sagt, glæder jeg mig til den dag mine små bliver større og tiden er til en mustang. Den enste mustang jeg har nu er en cykel :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #18 af 2519
Nu har jeg læst og fulgt med i Rolfs eventyr siden jeg meldte mig ind i klubben for nogle år siden, og det er mit indtryk at Rolf godt ved hvad han vil, og i øvrigt godt er klar over, at vi andre klubmedlemmer ikke af ond vilje udfordrer hans valg af bilkreationer.

Vi har jo alle vores drømme, og kun sjældent er de ens medlemmerne i mellem - heldigvis. Jeg synes, der plejer at være stor forståelse for den enkeltes passion, og for mig selv kan jeg sige, "jeg forsvarer hjertens gerne det, som jeg synes er det rigtige" :biggrin:

Mvh
Bernd

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden - 9 år 7 måneder siden #19 af 1731
Her er dit næste projekt Rolf :) :blink:


Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden #20 af 1731
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #21 af 2519
Hvis den har sådan et rat her, så er den faktisk fuldkommen perfekt :woohoo:


Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden #22 af 499
Hej igen.

Det kan godt være de headers giver mere moment, men hvorhenne i omdr. Passer det til gearkasse og bagtøjsgearing.

Hvorfor bliver du ved med at snakke om en racer motor/undervogn/bil, det snakker jeg ikke om, jeg snakker om at tingene skal passe sammen ellers bliver det aldrig så godt som det burde være.

0 til 100 er for mig ligemeget, jeg gider ikke 402 meter, men det er en god måde at måle bilen på. Næ fra 40 til 80 eller 80 til 120 f.eks, jeg kører skam heller ikke hurtigt i mine biler, jeg ved ikke hvad de kan køre på toppen bare for at gi et eksempel.

Hvis du vil se flere tråde om ombyggede biler skal du nok finde en side om Hot-Rods, det er jo dem som gør sådan noget. Hvilket din bil vel også er, hvis det ikke var for et lille hul og en masse mennesker der ikke ved hvad de laver.
Folk herhjemme er ikke vandt til at man gerne må bygge på sin bil, da det er politisk forkert, biler i sig selv er politisk forkerte. Der er for mange herinde som har problemer med at nogen har noget som de ikke selv har. Et eksempel, Anders skriver om sin racermotor og første inlæg derefter er en som vil vide hvilken forsikring bilen har for man må jo ikke tune, men personen glemmer bare at en racerbil næsten aldrig har nr-plader på og dermed ikke kører på vejen.
Når der er sådanne folk herinde er det jo ikke nemt at lave en tråd om hvad man laver ulovligt på bilen. Så kan vi diskotere hvad der er lovligt og hvad der ikke er, men det gider jeg ikke, jeg vil hellere snakke om de mange måder hvorpå man kan bygge en bil.

Og folk er forskellige, jeg har ikke min bil for andres skyld, altså er jeg helt ligeglad med at vise den frem. kører jeg til et træf ville jeg aldrig udstille den f.eks så jeg kan vinde en pokal jeg er bare glad for at se mange af vennerne. Jeg har ikke behovet for at vise mig frem eller bilen, som jeg plejer at sige med et smil, er at min pik behøver ikke blive større. :ohmy:
Men derfor kan det da være fedt at læse om din bil, bare det ikke har noget med min at gøre, og jeg synes også vi skulle se flere ombygninger og være glade for der er nogen som gider bruge penge i vores hobby, det hjælper alle.
Jeg vil bare gerne hjælpe hvis jeg kan, og dele ud af min viden. Jeg hader hvis folk laver samme fejl som jeg har lavet, det er spild af tid og penge.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden #23 af 1869
Det kan jeg kun være med på.. (y) .. :) ..

There is no substitute for rearwheel drive...Period.."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden #24 af 1731

Her er dit næste projekt Rolf :) :blink:




Ahhhhhhhhhhhhhhh!!!! :D er ikke liiiiiiige til den stil, men alle skal have lov til at bygge det de har lyst til ;)

/Rolf


Men det her er sku lidt af en øje bæ :sick:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #25 af 2519

Men det her er sku lidt af en øje bæ :sick:


Jeg fangede godt din sarkasme Rene :biggrin:

Men hånden på hjertet :evil: det er da svært ikke at blive lidt begejstret for de hvide blinklys :woohoo:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen