Mustang GT årg. 2008

9 år 8 måneder siden #1 af Overgaard
Mustang GT årg. 2008 er oprettet af Overgaard
Efter 2 gange og have lejet en Ford Mustang convertible er sagen klar: Jeg må eje en Ford Mustang ...

Det skal være den nye model - da jeg ikke har skabt begreb om at reparere biler selv ..
Det skal være en V8 - skal det være - skal det være rigtig amerikansk!

Pengepungen siger en årgang 2007-2009 GT V8 .. De kan købes i Tyskland for 15.000-17.000 Euro med et rimeligt kilometertal på 75.000-100.000.

Overalt læser man at det er en stærk og robust bil som er pålidelige og relativ billig og reparere på ...

Det interesserer mig ikke med tunede motorer, specialmodeller, udbyggede skærme osv. så dem vil jeg helt automatisk gå udenom.

Jeg agter og bruge den som hverdagsbil og stille den væk i vintermånederne - og ja - jeg ved godt en Mustang drikker ganske voldsomt :-)

Jeg tillader mig derfor og spørge herinde hvor der findes en masse ekspertise og erfaring:
Hvilken erfaring har I med ovenstående model? Er der fælder og hvad skal man være særlig opmærksom på?
Jeg ville ikke have noget imod manuelt gear - kender nogen til erfaringer med manuelt gear i en Mustang?

Jeg håber et par behjertede personer har tid til at dele ud af erfaringerne - det kunne jo være sjovt og mådes på Kalø - ikke i en Ford Mondeo - men en Ford Mustang :-))

Med venlig hilsen
Jan

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden #2 af 2716
Besvaret af 2716 på Mustang GT årg. 2008
Ud til Kalø og snak med Mustang folkene en dag! ;)
Jeg har da set, at der før har været 2005+ Mustanger fra klubben derude :)

...og nu har jeg godt nok manuelt gear, men det er i en 1964 Mustang, og går udfra, at der er blevet pillet ved mekanikken siden da! :biggrin:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 8 måneder siden - 9 år 8 måneder siden #3 af 200
Besvaret af 200 på Mustang GT årg. 2008
2005-2008 modellen er en fantastisk dejlig bil. Den bedste endelige pris på danske plader får du ved at finde den bil i DK du vil have og så forhandle en god kontantpris. Afgiften er desværre fortsat så stor at det nok IKKE kan betale sig at importere brugt.

Nu ved jeg ikke hvad du har tænkt at investere for lige nu er det min vurdering at en 2010 indregistreret 5.0 Mustang GT - dvs. den nyere model - kunne være attraktiv rent prismæssigt - forstået på den måde at du kommer til at betale forholdvist for meget for en 2005-08 i forhold til den nye model. SKATs værdiansættelse er ikke linieær i forhold til årgang - men derimod bundet direkte op på de priser som forhandlere forlanger for tilsvarende biler i annoncer.

Den nyere model er altså endnu bedre ..... og med 412 hk mod 300 hk i den "gamle"

Ring hvis du vil have mere at vide - 28443350

mvh
Anders

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden #4 af 2247
Besvaret af 2247 på Mustang GT årg. 2008
Vi har haft vores 2008 GT Convertible siden 2009.
Den kører som helårsbil - med vinterdæk er det husets bedste snebil.
Den er lidt svær at lade stå !
på Cruise med 120 km på motorvej går den lige 10+ km/liter, men i snit kører vi ca 8,5 , når der skal være plads til den gode lyd ;)
Jeg har skiftet bremser og startbatteri, og . ehh ? - det er da vist det, der har været på de 80.000 km, vi har kørt indtil nu.

Denne model har mig bekendt kun 1 svaghed - motorhjelmen.
Det er en 2-lags alu-hjelm, og ganske mange ( de fleste ?) har oplevet tæring i i forkanten ( lige der hvor du vil stikke fingrene ind for at løfte hjelmen).
De 2 lag gnider mod hinanden, og starter med, at lakken bobler inde under kanten, indtil det ligner et stenslag.
Det skal forsegles, og hjelmen skal males.

Køb den og behold den længe - man bliver glad i låget af den, og vi har ALDRIG oplevet andet end "Thumb's Up" fra andre.

Enhver holder jo af sin egen model - også Anders.
Jeg synes jo, at 2005-09 modellen er den der er tættest på det klassiske look, og med "kun" 300 HK kan du stadig få råd til at køre i den hver dag -både med vægtafgift og benzin.

mvh Peter


Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #5 af 200
Besvaret af 200 på Mustang GT årg. 2008


Køb den og behold den længe - man bliver glad i låget af den, og vi har ALDRIG oplevet andet end "Thumb's Up" fra andre.

Enhver holder jo af sin egen model - også Anders.
Jeg synes jo, at 2005-09 modellen er den der er tættest på det klassiske look, og med "kun" 300 HK kan du stadig få råd til at køre i den hver dag -både med vægtafgift og benzin.


:) Helt enig med Peter

Min pointe vedr. afgiftsniveau er dog fortsat rigtig - og selvom den lidt nyere model har godt 100 hk mere, så er den altså ikke dyrere at køre i ...
Jeg kører Nissan Juke i dag - så det er ikke fordi jeg kun vil tale pænt om min egen bil ..... det ville jo så betyde at jeg ville anbefale sådan en Juke Nismo :)

..... hov, det vil jeg i øvrigt gerne ..... den bedste lille nye bil jeg nogensinde har haft :):):)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden #6 af 499
Besvaret af 499 på Mustang GT årg. 2008
Man kan også vente et halvt år ( det er jo snart vinter) og købe den helt nye Mustang som kommer til foråret. Den første Mustang som sælges i hele verden, hvilket jo vil gøre det nemmere at få lavet bilen hos Ford, jeg tænker garanti, dele og mekanikere som ved hvad de laver. Den kommer med 6 trins manuelt gear, eller 8 trins automat som kan styres fra rattet og så laver den selv mellemgas når du gearer ned ( hvilket lyder ok ), og en masse andre ting som en brugt ikke kan. Det bliver også den første mustang med et rigtigt baghjulsophæng, og ikke noget fra en gammel hestevogn. Jeg tror nemt man kan komme til at tænke at man har købt den forkerte model hvis du køber brugt i dag.
Og husk prisen dykker altid på de brugte, når der kommer en ny model. Ja prisen er da en anden for en ny 2015 Mustang, men du skal bare huske der kommer en ny model inden du køber en brugt. Det kommer til at hedde før og efter den nye model, så stor forskel er der på de to modeller.
Gælder mig til at høre hvad det bliver for en.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #7 af 2731
Besvaret af 2731 på Mustang GT årg. 2008
To ting om den nye Mustang i 2015:

1: Den vil formentligt, forhåbentligt, burde påvirke vurderingen af de "gamle" modeller i nedadgående retning hos SKAT. Så i alle tilfælde, er det nok ikke dumt at vente lidt.
2: Ford taler om, at der vil komme en prismæssig positiv overraskelse for køberne. Hvad det betyder, er jo meget åbent for fortolkning! Hvis nogen troede, at den nye fircylindrede Mustang ville koste 4 mill., så er det jo positivt, hvis den kun kommer til at koste 2! :woohoo:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #8 af Overgaard
Besvaret af Overgaard på Mustang GT årg. 2008
Wow - tak for mange gode og særdeles brugbare indlæg!

En ny Mustang kan ikke komme på tale - det er økonomien desværre ikke til.
Desuden må jeg give 2247 ret - 2005-2008 modellen er den jeg synes kommer tættest på "originalen"

Jeg har jo også alle steder læst mig frem til at det er en driftsikker bil der ikke falder fra hinanden og går i stykker som visse italienske har for vane at gøre .. :P

Er der stadig møde på Kalø? Hvis nogle herinde fra har en 2005-2008 model kunne det jo være man kunne tigge sig til at prøve og sidde i den ... Jeg har kun prøvet en convertible og det er jo næppe det samme ..

Jeg planlægger netop og vente til foråret - omkring april - med at investere. Der skal Mondeo´en nemlig synes salget af den skulle gerne blive en del af betalingen for Mustangen :-)

Lidt lavpraktiske spørgsmål .. Når den skal til eftersyn og den slags - klarer Ford-forhandleren det eller skal den på specialværksted? Eller er den ikke mere kompliceret end den lokale automester-mekaniker kan klare det?

Jeg er godt klar over det ikke er en familiecontainer vi taler om - men bagsædepladsen? Er den forbeholdt børn og folk uden ben?
Taglinien er jo noget faldende så forestiller mig ikke at høje personer vil sidde ret godt bagi?

Ser i .. Det KUNNE jo være rigtig rigtig sjovt og tage den med en tur til Le Mans .. :woohoo:

Igen .. Tak for rigtig gode svar!

Mvh
J

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #9 af Overgaard
Besvaret af Overgaard på Mustang GT årg. 2008
Jeg måtte lige et smut på Wiki ...

Det ser ud til at produktionen af Ford Mustang 2015 er startet her i sommer, og at Coupéen bliver præsenteret i USA i september og Convertiblen sidst i oktober ..

Så det kan jo godt give markedet lidt ekstra årg. 2005-2010 - til lidt lavere priser ...

Peter - er der mulighed for at du kunne have lyst til at maile lidt? Det kunne være sjovt og sludre lidt om daglig brug af en Mustang, driftsomkostninger og den slags ...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #10 af 200
Besvaret af 200 på Mustang GT årg. 2008
Jan

Inden du køber din bil og sender ansøgning til SKAT så kontakt mig hvis du vil have lidt rådgivning om fornuftigste vej igennem junglen

28443350

mvh
Anders

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden #11 af 2247
Besvaret af 2247 på Mustang GT årg. 2008
Jow da - jeg gider ALTID snakke Mustang B)
Jeg bor ved Hedensted - hvor bor du ?
Vi har faktisk ikke været på Kalø endnu i år, men gør mere i det midtjyske - bl.a. Ry her i torsdags, hvor der jo nok var 150 biler + det løse i motorcykler, mv.

Vi må da nok kunne finde ud af at mødes, og så kan du jo altid få en 5-øres tur :whistle:

Ang plads, så ER det en 4-personers, meeeen !
Problemet i vores familie er, at vi alle er over 190 cm, så der skal jo forhandles lidt, men jeg har da selv siddet i bagsædet fra Vejle til Flensborg uden problemer.

hilsen Peter

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #12 af 2731
Besvaret af 2731 på Mustang GT årg. 2008
I forbindelse med, at jeg skriver på en jubilæumsbog om Mustanger i Danmark, fik jeg lov til at prøve Peters 2008 Mustang. Det var en meget positiv oplevelse. Selv har jeg en 1969 og en 2001. 1969 er hvad den er, nemlig veteranbil og for sjov og til og med 1970 var amerikanske biler nogenlunde med i samlekvalitet m.m. i forhold til Europa.

En tur til Tyskland med en BMW 325i Cabrio fra 1986 og min 2001 Mustang GT var illustrativ, men dog ikke overraskende (jeg havde en BMW 320i 1986 i slutningen af 80'erne). Mustangens døre skramler, automatgearet ikke særligt præcist (skifter langsomt og alt andet end blødt). Kabinens plastic er tvivlsomt og læderindtrækket er ikke længere helt fint. Alligevel er jeg glad for den, for den er sjov, sjovere end BMW'en, og den har en V8 og den kører faktisk fint.

Peters 2008'er er en helt anden verden. Dørene skramlede næsten ikke. Gearskiftet var vel som en ZF gearkasse fra de dyreste BMW'er i 1990'erne, hvilket er mere end fint til mig. Plastikken var måske ikke helt som man kunne vente i en dyr bil, men det var fint og milevidt fra 2001-bilen. Læderindtrækket ser også fint ud, men dog ikke helt gammelt nok til at se langtidsholdbarheden. Det er også første Mustang, hvor nakkestøtterne faktisk når op og støtter nakken! :lol: Køreegenskaberne forekom også er være rigtig gode og bedre end min 2001'er, især vred den sig ikke så meget (convertibles begge to).

En inkarneret BMW-ejer fra Whiskybæltet nord for København (penge er ikke noget man taler om, men noget man har!), var i USA for nyligt. Han havde lejet en Mustang V6 (300 Hk, 2014 model). Da han ankom, beklagede firmaet meget, at V6'eren ikke var der, men uden merpris kunne han få en "et eller andet" V8 Mustang med 500 Hk "eller sådan noget". Dvs. en GT650 (manden aner intet om biler). Hans kommentar til oplevelsen var, at den var da godt nok heftig! Han mente dog stadig, at plastik og skramlen fra døre og den slags, ikke var ganske på højde med, hvad han er vandt til, men han var dog positiv.

Men, men, men, Mustanger er i en helt anden prisklasse end de BMW'er, som herren sammenligner med. Peters 2008'er er fin og så er den en Mustang, med alt hvad det indebærer. Og hvad er det?: Jo, bil for sjov!

Det har fået mig til at tænke, om ikke jeg skulle gå fra to Mustanger til en, øh nåh ja, fra 3 til 1, da jeg stadig ikke har fået solgt min 2001 V6'er, men den skal vi ikke tale om. Næste år vil jeg køre i USA og det i en Mustang, som jeg vil købe, og dele den med nogle andre over et års tid, så vi tilsammen får en billig tur. Måske jeg skulle kigge efter en 2005-2011 Mustang og så tage den hjem, når jeg har kørt, hvad jeg vil i USA. 2011'eren kan fås nu for 20.-25.000 dollars med lavt antal miles og den kører noget længere på literen end 2010'eren og har over 400 heste. V6'eren fra 2011 og frem, kører rigtig langt på en liter i betragtning af, at den har 300 heste, men V6 ... ! 300 hyppere er nok til mig, hvad 260 hyppere i min 2001 GT'er også er, så det taler for en 2010'er eller tidligere. Til 2010'eren og 2012'eren kan man få gult blinklys originalt fra Ford, i hvert fald brugt på eBay. Sort bil med rødt læder og røde indsatser i sidebeklædningen? Eller screaming Yellow og sort læder? B)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #13 af Overgaard
Besvaret af Overgaard på Mustang GT årg. 2008
Anders << Tusind tak for tilbuddet - det vil jeg nok gerne benytte mig af - hvis det ender med at jeg vælger at hente en selv.
Har faktisk en lille kontakt i USA - og derovre koster de jo nærmest ingenting ....

Peter << Det er jo altid rart og sludre med en der har erfaring ... Og jeg bor ude på det smukke Djursland - ganske tæt på Kalø :-)
Selv om jeg aldrig har prøvet en V8´er så behøver jeg ikke den helt store og lange salgstur - jeg ER jo solgt ;-) Men det kunne være sjovt lige og prøve og sidde i sæderne - og især bagsædet ...
Er din med automatgear eller manuelt?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen