Bagtøjsgearing fra 3.00 til 3.50-3.70

Mere
9 år 7 måneder siden #1 af 654
Jeg er desværre ikke særlig teknisk funderet, så vil høre om nogen kan svare på hvad der skal bruges af dele samt hvad det koste af få ændret bagtøjsgearing fra 3.00 til 3.50-3.70.

Vil gerne have lidt friskere acceleration ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden - 9 år 7 måneder siden #2 af 1861
Som minimum skal der skiftes kron og spidshjul, men dertil kommer de lejer, crush sleeve, pakninger og olie som der altid følger med. Er det med spær ?

I min optik er 3,70 en meget høj gearing som man bliver ked af lige så snart man er kommet over lyskrydset.

Jeg har samme spørgsmål til et spær-bagtøj jeg er ved at sætte sammen til bytte med mit åbne 2,75 bagtøj.. Jeg forventer at blive klogere på det d. 20/9, når der er et bagtøjs-teknik-møde her på Sjælland, se tråd om dette.

Hej fra Claus

Armen i karmen !

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden - 9 år 7 måneder siden #3 af 702
først vil jeg nævne at det primært kun kan betale sig at skifte kron/spidshjul ..HVIS man selv kan lave det,ellers bliver det næsten lige så dyrt i arbejdetsløn som at købe en anden klump :blink:
Dernæst skal du osse gøre op med dig selv hvad du vil med din vogn :dry: alt over 3.50 bliver sgu træls i længden,men skal du kun bruge den som café racer er det jo fedt nok :biggrin: men for at kommer hurtigt ud af hullet skal man vel osse have noget at gøre det med.. ved udemærket at en frisk 289 kan køre fremgagende (y) . Tror du skal lægge en kabale på bordet med dine formål , på sigt bliver du som Claus skriver mega træt af at køre på 2700rpm ved 75km/t,man skal også kunne lide sine potter og den extra larm det giver at køre på højere rpm. :woohoo: :woohoo: ,for er det acceleration du søger i gademiljø er det vel cool med 3.7..gear og derover. men vil du kun acc og cruise finder du ud af at du kun laver fede accelerationer på max 200 sekunder om året :ohmy: :ohmy: men cruiser måske 200 timer :whistle: :whistle: ja det er en svær een :pinch: jeg gik fra 2.79 til 3.55 og valgte efter 3 mdr at montere 3.25 som er udemærket. (y) og go acc og go cruiser rpm. (y)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden #4 af 654
Tak for svar. Har prøvet at læse en del gamle indlæg omkring bagtøjsgearing og havde fået opfattelsen, at 3.50-3.70 var ok til gadebrug også selvom der ville være flere omdrejninger ved 100 km/t (som jeg sjældent kører).
Ville gerne have hurtigere acceleration, men er ikke kun ude efter en bil der kan køre hurtigt over lyskryds og ikke meget mere.
Vil en 3.25 gearing føles mærkbar hurtigere?

Alternativt må jeg jo kigge på nyt topstykke ala AFR

Nu jeg alligevel skriver lidt bredt. Kører med 275/60/15 dæk bagpå. Vil det gøre noget for accelerationen med mindre dæk?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden #5 af 1359
275/60-15 dæk vil have en negativ effekt ift. acceleration idet hjul omkredsen er relativt høj.
Ifølge en omregner vil din dækdimension give en hjulomkreds på 2177mm.

Hvis man som eksempel istedet tager en dimension på 245/45-17 er omkredsen 1992mm, hvilket er godt 9% mindre => lavere gearing.

Jeg brugte denne her omregner:
audiclub.dk/audi/calculator.php

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden - 9 år 7 måneder siden #6 af 162

Tak for svar. Har prøvet at læse en del gamle indlæg omkring bagtøjsgearing og havde fået opfattelsen, at 3.50-3.70 var ok til gadebrug også selvom der ville være flere omdrejninger ved 100 km/t (som jeg sjældent kører).
Ville gerne have hurtigere acceleration, men er ikke kun ude efter en bil der kan køre hurtigt over lyskryds og ikke meget mere.
Vil en 3.25 gearing føles mærkbar hurtigere?

Alternativt må jeg jo kigge på nyt topstykke ala AFR

Nu jeg alligevel skriver lidt bredt. Kører med 275/60/15 dæk bagpå. Vil det gøre noget for accelerationen med mindre dæk?


At gå fra 3,00 til 3,25 svarer til at køre på nye dæk og nedslidt dæk...noget groft men ikke helt galt.
Næste gang du skal købe nye bagdæk, prøve at se højde forskellen på 245/60 og 275/60, det vil spare dig ny gearing.

44 år med samme 69' Mustang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen