Skyder igennem karburatoreren!

9 år 7 måneder siden #1 af 2292
Skyder igennem karburatoreren! er oprettet af 2292
Hej alle

Jeg har en 66 mustang 289 med automat gear. Vi har for kort tid siden renoveret karburatoren, skiftet pakninger, renset osv. med et rebuild kit fra Holley. Det en er 4 porters Holley karburator med vacuum secondary der sidder på maskinen.

Benzin blanding er blevet justeret og tænding er indstillet til 10 grader, og motoren køre generelt rigtig godt. Dog har vi problemer med at den ind imellem skyder fremad, op igennem karburatoren. De giver en meget høj og sær lyd og et lille ryk i motoren.

Når det sker er det altid i forbindelse med kvik acceleration, efter at vi har holdt stille, i f.eks. Et lyskryds, men det er lang fra hver gang. Når bilen holder stille og er i neutral, skyder den aldrig, selvom man man giver den gas.

Nogen bud på hvad dette kan skyldes?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden - 9 år 7 måneder siden #2 af 749
Besvaret af 749 på Skyder igennem karburatoreren!
fejl i acc pumpe system eller tænding

Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #3 af 2292
Besvaret af 2292 på Skyder igennem karburatoreren!
Okay, tak for svar :)

Men kan du evt. uddybe lidt. Kan der være noget galt med strømfordeleren? Da vi allerede har indstillet tændingen til 10 grader. Så vidt jeg lige kan finde ud af er det, det korrekte for denne motor?

Angående accel. pumpe, hvad kan være galt her, er det bare justering. Jeg synes umiddelbart at det ser ud til at den fungere som den skal.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden #4 af 702
Besvaret af 702 på Skyder igennem karburatoreren!
Sluk motoren,afmonter dit luftfilter, kig ned i karburatoren og giv fuld bevægelse på speedertræk,så skal der komme 2 fine stråler ind i de forreste venturi,sker dette ikke er din acc ude af drift,evt en defekt membran eller en fejl montage af acc armen på pumpen :dry:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #5 af 2267
Besvaret af 2267 på Skyder igennem karburatoreren!
Sikkert din tænding.
Prøv at læse denne artikel den giver en rigtig god indsigt i de forskellige aspekter omkring tænding

www.fordmuscle.com/archives/2000/03/timing/

Og denne som bruger dele af artiklen og bygger lidt videre på den

classicinlines.com/IgnitionTiming.asp

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #6 af 2292
Besvaret af 2292 på Skyder igennem karburatoreren!
Der kommer to klare benzinstråler når man går det, så det lader ikke til at være problemet.

Tak for artiklen, den læser jeg lige :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden #7 af 702
Besvaret af 702 på Skyder igennem karburatoreren!
Fint så er acc udelukket.. har du skiftet din power valve ??? isåfald er det vigtigt at du har den rette monteret igen. :blink:og hvordan har du monteret vacum til fordeler.. den skal have portet vacum.,altså ingen sug i tomgang,ellers har du måske sat slange forkert..
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #8 af 138
Besvaret af 138 på Skyder igennem karburatoreren!
Det er sandsynligvis for mager blanding. Du skriver at du har kontrolleret at accelerationspumpen fungerer, men sprøjter den samme øjeblik du vipper på gasspjældet, eller kommer det først lidt efter? Selv en lille forsinkelse kan give de symptomer du beskriver, og så skal du bare justere på den lille skrue for at fjerne problemet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #9 af 2292
Besvaret af 2292 på Skyder igennem karburatoreren!
Ja, Power Valve er skiftet. Der er slet ikke noget vacuum modul på den type strømfordeler der sidder derpå. (Se billede)

Vedr. accelerationspumpen har vi faktisk justeret den skrue en smule den anden vej, da den var så tæt, at accelerationspumpen var berørt når den gik i tomgang. Måske vi skal prøve at finjustere denne :blink:
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden #10 af reimeracing
accelerationspumpen skal være berørt når den går i tomgang.

TR

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen