Hvem kører AFR på deres 351 Windsor

Mere
9 år 7 måneder siden - 9 år 7 måneder siden #1 af 2233
Hay gutter ;)

Jeg kikker efter toppe, og ville lige spørge, er der nogle der kører med, AFR 185cc SBF Renegade 20 Degree Street/Strip Heads, part 1387 på deres Windsor..

Så kom endelig med input :biggrin: :biggrin:

Eller hvad kører i med og hvorfor?? ;)

:woohoo:
Simon

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden #2 af 749
RHS Pro topline 200 ... De virker nogenlunde syntes jeg

Never argue with a moron ! They will just drag you down to their level, and beat you with experience !!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden #3 af 502
Det gør jeg også, har dem også på min 331, og det virker sådan nogenlunde...:-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden - 9 år 7 måneder siden #4 af 499
Jeg har flere bøger med dyno test af div. ford motorer. Og alle test viser at AFR og Edelbrock toppe yder det samme indenfor 4 HK, begge mærker er dem som yder mest af de 48 toppe som er testet. Så det er andre ting som skal afgøre valget, f.eks hvad man for af kvalitet osv for sine penge, og om man vil gå efter flest kræfter og ved hvilket løft yder toppene mest, passer det til det motoren skal bruges til og motorens andre dele.

Sætter du i stedet for nogle f.eks 170 toppe på din 351 vil du få bedre træk i bunden og langt bedre speeder respons, på vejen er det tit en god ide at gå en tand ned i str.
Sætter du 185 på som f.eks yder max ved et løft på 600, så skal du jo have en knast som løfter det og så har du dårligt vacuum og det er svært at justere din karburator og du vil ikke have glæde af dine powerbrakes. Så kan man vælge en mindre knast til dine 185 toppe så man ikke har de problemer, men så yder toppene bare ikke max og du vil få en bedre motor vis du tager et nr mindre toppe f.eks 170.
Når du så har styr på det, så mangler du bare hvilken str ventiler der skal være i toppene og hvilken str forbrændningskamrer der skal være og ikke mindst udformningen af det (og hvordan ser stemplerne ud og hvad er de lavet af). Og husk at det hele skal passe til din knast, insug, karburator og resten af motoren. Har du ikke styr på alt det, og ikke mindst har næse for det og har prøvet det mange gange før, så laver du fejl som ødelægger mere end det gavner. Og en dag for du baghjul af en som kører med samme sætop, og kan ikke forstå hvorfor, så der må være noget galt med motoren. Jeg har set det rigtigt mange gange, jeg har set folk sælge bilen på grund af det.

Håber det giver dem som læser dette noget at tænke over, så vi ikke ser de samme fejl gang på gang. Tingene skal passe sammen ellers er det spild af penge og gode dele. Hvor tit ser man ikke en salgs annonce hvor der står at motoren er samlet af de bedste dele, eller ser en på et træf som gå meget op i de dele motoren er samlet af, de tror det kun er delene som gør at motoren kører godt, de tar fejl. Det er måden de arbejder sammen på som gør det.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden #5 af 2233
Peter du har ret, jeg fik bare et temerlig godt tilbud på er sæt nye AFR toppe 15.000Svenske.

Men tilbage til spørgsmålet, så kan jeg se ud fra de tråde jeg har læst at de kører med 165 / 170 toppe på deres motore, jeg haq også googlet din påstand om Edelbrock, og AFR, og du har styr på det (y) , jeg køber no det her sæt hjem, www.summitracing.com/int/parts/edl-2092/overview/ det burde leve op til mine ønsker, og passer overens med hvad der er bygget på andre 351 Colt Windsore.

Nå så lige et sidste spørgsmål, det indsugnings setup er en dårlig ide ikke, det ser bare så fedt ud, men hvad gør det hvis det ikke dur optimalt :(

www.summitracing.com/int/parts/edl-20854

Tak ;)
Simon

Link 351 Colt Windsor

www.mustangsplus.com/catalog/articles_colt351_08.pdf
www.grandmarq.net/vb/showthread.php?2192...g-Rod-Thread-of-Doom


Jeg har flere bøger med dyno test af div. ford motorer. Og alle test viser at AFR og Edelbrock toppe yder det samme indenfor 4 HK, begge mærker er dem som yder mest af de 48 toppe som er testet. Så det er andre ting som skal afgøre valget, f.eks hvad man for af kvalitet osv for sine penge, og om man vil gå efter flest kræfter og ved hvilket løft yder toppene mest, passer det til det motoren skal bruges til og motorens andre dele.

Sætter du i stedet for nogle f.eks 170 toppe på din 351 vil du få bedre træk i bunden og langt bedre speeder respons, på vejen er det tit en god ide at gå en tand ned i str.
Sætter du 185 på som f.eks yder max ved et løft på 600, så skal du jo have en knast som løfter det og så har du dårligt vacuum og det er svært at justere din karburator og du vil ikke have glæde af dine powerbrakes. Så kan man vælge en mindre knast til dine 185 toppe så man ikke har de problemer, men så yder toppene bare ikke max og du vil få en bedre motor vis du tager et nr mindre toppe f.eks 170.
Når du så har styr på det, så mangler du bare hvilken str ventiler der skal være i toppene og hvilken str forbrændningskamrer der skal være og ikke mindst udformningen af det (og hvordan ser stemplerne ud og hvad er de lavet af). Og husk at det hele skal passe til din knast, insug, karburator og resten af motoren. Har du ikke styr på alt det, og ikke mindst har næse for det og har prøvet det mange gange før, så laver du fejl som ødelægger mere end det gavner. Og en dag for du baghjul af en som kører med samme sætop, og kan ikke forstå hvorfor, så der må være noget galt med motoren. Jeg har set det rigtigt mange gange, jeg har set folk sælge bilen på grund af det.

Håber det giver dem som læser dette noget at tænke over, så vi ikke ser de samme fejl gang på gang. Tingene skal passe sammen ellers er det spild af penge og gode dele. Hvor tit ser man ikke en salgs annonce hvor der står at motoren er samlet af de bedste dele, eller ser en på et træf som gå meget op i de dele motoren er samlet af, de tror det kun er delene som gør at motoren kører godt, de tar fejl. Det er måden de arbejder sammen på som gør det.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden #6 af 1731
Hvad med toppe fra Trickflow? deres twisted wedge modeller, er vist ret gode, og lidt billigere end AFR toppe.
Jeg har ingen erfaring med dem.

www.summitracing.com/int/search/departme...ng&keyword=trickflow

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen