Hjælp karburator problem

Mere
9 år 7 måneder siden #1 af 2712
Hjælp karburator problem er oprettet af 2712
Jeg har et mystisk problem med tomgang.

Bilen er en mustang fra 66 A code. motor 289 med en Autolite 4V karburator type C6ZF-B.

svømmer højde er justeret WET på primær til 0,940in (23,9mm) sekundær til 0,91in (23,1mm) ifølge shop manual. målt fra kanten.

de to mixture skruer der sidder foran er justeret 1,5 omgang ud. derefter justeret til bedste vakuum. Chokeren er koblet helt fra.

motoren går rimelig godt i tomgang fra kold til varm omkring 700 omdr. +/- 10. Jeg kører så en tur så den er gennem varm.

bilen går stadig i pæn og jævn tomgang. jeg stopper motoren i ca. 10min. starter igen ingen problemer med start, springer i gang.

men tomgangen er meget ujævn for at sige elendig :evil: . indtil den har kørt lidt bliver den mere stabil. Hvad dælen er der galt.

det blev sgu da en længere forklaring :huh: .

Mvh Kim

If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” — Henry Ford

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden #2 af 499
Besvaret af 499 på Hjælp karburator problem
Varm karburator og benzin.
Hvis nu du træder 3 gange på den højre pedal inden start, så fjerner du ca halvdelen af benzinen i dit svømmerhus og der kommer hurtigt nyt frisk og koldt benzin til når du starter bilen. Hvis det ikke er løsningen er der 1000 måder hvor på man køler sin karburator af på. Prøv at søg på nettet, det vil tage 14 dage at skrive dem alle.

Hvilken A/F kører bilen med, har du lavet en co måling under kørsel.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden #3 af 2712
Besvaret af 2712 på Hjælp karburator problem
Hej Peter,

Tak for dit svar. Jeg har prøvet at træde 3 - 4 gange på gas pedalen. det gør at den bliver lidt svære at starte da den drukner.
Den går stadig ujævn tomgang. Jeg har selv spekuleret på varm benzin. Der er spacer plade påmonteret.
Måske er det slet ikke karburatoren men derimod rotor akslen. hvor meget slør må der egentlig være i den sidevers. plantin åbning er justeret til 0,35mm.

Jeg ved ikke hvad du mener med A/F.? co måling er ikke foretaget.

Mvh.

If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” — Henry Ford

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #4 af 903
Besvaret af 903 på Hjælp karburator problem
Det er vel ikke sådan at den drukner. Benzin løber
fra karburator og ned i manifold når motoren er slukket.

Niels

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden #5 af 702
Besvaret af 702 på Hjælp karburator problem
tro ikke jeg er ustabil eller letter retaderet oven i panden..(nogle vil nok mene andet) men monter 3-8 eller flere stk træklemmer på dit benzinrør mellem pumpe og kaburator,de fjerner varmen fra benzinrøret,som peter siger fjerner du det varme benzin i pumpehuset/acc huset,men benzinen i røret er altså osse varmt,mærkeligt nok optager de klemmer varmen,dette er læst i en artikkel i et amerikansk blad,da dette lød vildt interssant måtte dette afprøves,og det virker sq med 876 % ,motoren afgiver vildt meget varme,så dette hjælper meget når man cruiser og der ikke er den store afkøling via luft. tænkte du evt kunne prøve dette,3 klemmer koster fame ikke mange bassøre. man kan osse købe en termoslange til sit benzinrør,det kogte benzin er nok i den kaburator i op til 1 1/2- 3 min alt efter kørsel,og det er det der er skyld i den ustabile motorgang indtil den køligere benzin kommer frem. (y) (y) (y)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden #6 af 2712
Besvaret af 2712 på Hjælp karburator problem
Tak for jeres respons.

Det med klemmerne lyder interessant, mon ikke de burde være i metal eks. Alu. hvis de skal gøre nogen gavn. Nej den står ikke og drypper benzin ned i manifoldet, det troede jeg også. Efter 5 -6 timer stilstand har jeg taget toppen af karburatoren og tjekket svømmer højde, den var ok. Det er noget der er kommet gradvist. Der har ellers ikke været problemer. Der er ikke andet for end at gå det hele igennem en gang til.

Mvh. Kim

If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” — Henry Ford

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden #7 af 499
Besvaret af 499 på Hjælp karburator problem
A/F betyder luft/benzin blandningen, hvor mange dele luft til en del benzin før motoren kører perfekt. Det er den metode de måler efter i USA, og da næsten alle bøger kommer derover fra så er det langt nemmere at bruge end f.eks. en co måling som vi tit bruger. Så hvis man køber et A/F ur hos summit f.eks. og sætter det i bilen er det næsten for nemt at justere sin karburator. Så kan man jo pille uret ud igen når man er færdi.

Den blade du har under din karburator kan være en standart blade hvor der er et vacuum udtag bagpå, den gør ikke meget for dit varme problem, nok nærmere modsat.

Slør i din fordeler er skidt og kommer tit af dårlig vedligeholdelse, jeg tror den skal smøres ved hvert service. Vælger du at køre med platiner så går du ikke så meget op i hvordan din bil kører, men mere at den er org. Undskyld jeg siger det men er som dag og nat den forskel der er på platiner og en mere modernet løsning.

Det er rigtigt tænkt at alt hører sammen og skal virke godt sammen, før man kan få motoren til at køre rigtigt godt. Men din fordeler har ikke noget med dit genstartning problem at gøre, enten laver din fordeler knist eller ikke, så nemt er det.

De 4100 karburatorer jeg har haft kørte alle med fed blandning, og selv acc pumperne på dem gav for meget. Man kan godt justerer dem, men det kan ikke betale sig. I dag kan man få en karburator som gør det meget bedre og som er langt hurtigere og nemmere at justerer på. Jeg ved godt firmaet Pony karburator gjorde meget for at fortælle hvor gode de er Fords egne Autolite, men de levede jo også af at lave dem, mener de gik konkurs?. Men fakta er at der er sket meget indenfor tændning og karburator siden 60erne, som er langt bedre end dengang. Og det sjove er at der stadig bliver lavet forbedringer selv om nye biler ikke bruger det mere og ikke har gjort det siden slut 80erne.
Det at bruge platiner i dag, det svarer til man har et hus fra 1940 og ikke vil have et køleskab eller fryser ind i huset, for det var der jo ikke da det blev bygget, man vil heller ikke skifte de gamle stof ledninger ud eller sætte termo glas i det osv. Sådanne folk skal der også være plads til, men der er bare ikke så mange af dem som går hele vejen. Brug dog det som er lavet bedre til at få en bil der kører bedre og som man kan nyde endnu mere, det var jo derfor man købte den.
Bare min mening, håber det hjælper dig til at få justeret motoren rigtigt, og for den til at køre som en drøm for det kan de nemt komme til, altså langt bedre end de fleste tror.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden #8 af 702
Besvaret af 702 på Hjælp karburator problem
Kan lige nævne i dit spørgsmål om det skal være træklemme.. Ja det skal det,ellers er det jo ligemeget,en alu-jernklemme er som dit benzinrør at samme matriale.. derfor skal det være træ (y) (y) .

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #9 af 762
Besvaret af 762 på Hjælp karburator problem
co mål under kørsel = over kill

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #10 af 2689
Besvaret af 2689 på Hjælp karburator problem
Dejligt indlæg, Peter

:)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #11 af 762
Besvaret af 762 på Hjælp karburator problem
mener bare at man ikke skal skyde gråspurve med kanoner :) :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 7 måneder siden #12 af 2712
Besvaret af 2712 på Hjælp karburator problem
Hej Høps,

Jeg har fuldstændig misforstået det. klemmerne skal selvfølgelig bruges som isolatorer. (y) (y) .

Hej Peter,

Jeg har haft bilen i ca. et år nu. Den har kørt upåklageligt starter hver gang bruger ingen olie eller vand. lige inden sæsonen start gav jeg den et stort service. Olie, oliefilter, Tændrør etc. Og den har kørt rigtig godt. ingen problemer. Jeg ved godt at platiner er outdated men det har virket upåklageligt. Karburatoren er forholdsvis ny.
da jeg har konstateret at strømfordeleren er slidt vil jeg skifte den i første omgang samt montere pertronix eller lign.


Mvh. Kim

If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” — Henry Ford

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen